
Naujausios
Sniegas privertė atšaukti naikintuvų treniruotes
Vakar dėl oro sąlygų ir netinkamo pakilimo-tūpimo takų sukibimo Šiaulių kariniame aerodrome buvo atšaukti orlaivių skrydžiai. Vakarop takai jau buvo tinkami naudoti.
Živilė KAVALIAUSKAITĖ
zivile@skrastas.lt
Kovojo su sniegu
Aerodromo inžinierius Antanas Mačiulis atsidūsta: pastaroji diena, kai nuo paryčių iki popietės snigo be perstojo, panaši į pragarą.
„Turime užtikrinti kovinę parengtį, kad orlaiviai saugiai pakiltų ir nusileistų, tad takus valome nuolat“, – sako aerodromo inžinierius.
Takų būklė stebima visą parą. Budintis specialistas priima sprendimą, kada laikas juos valyti.
Valyti takų išvažiuoja 4 sniego valymo mašinos, 1–2 rotoriai. Sniegas pirmiausia sustumiamas į pakraščius, paskui permetamas už tako ribų.
„Nuolat budi šlavimo mašinos, valome, kad neužsileistume daug sniego“, – sako A. Mačiulis.
Sudėtingas takų prižiūrėtojams buvo ir gruodžio mėnuo, kai sniego iškrito dar gausiau.
Pasak inžinieriaus, sudėtingiausia takus valyti ne nuo sniego, o ledijant.
Ledui nuo takų ir peronų paviršių šalinti naudojamas skystas ir birus (granuliuotas) ledo tirpiklis: specialios priemonės nekenkia ne tik dangai, bet ir orlaiviams.
Nuo lapkričio 1-osios iki balandžio 1 dienos Šiaulių kariniame aerodrome kiekvieną dieną pildomi pranešimai aviatoriams, iš kurių matyti, kokio pločio, kiek takų nuvalyta, koks takų sukibimas. Informaciniai duomenys iš Šiaulių keliauja į Karmėlavoje dislokuotą trišalį vadovavimo ir pranešimų centrą, kuris ir valdo į orą pakilusius naikintuvus.
Oro erdvė būna saugi
Pasak Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) Aviacijos bazės vado pulkininko leitenanto Vidmanto Raklevičiaus, vakar buvo atšauktos dvi Baltijos šalių oro erdvės patruliavimo misiją vykdančių danų naikintuvų F-16 treniruotės.
Vadas pažymi, kad dėl nepalankių oro sąlygų Baltijos valstybių oro erdvė netampa nesaugi. Jos saugumu pasirūpina Jungtinis oro operacijų centras, jis nuolatos vertina saugumo situaciją savo atsakomybės rajone ir, jei reikia, priima sprendimą ir panaudoja kitų (kaimyninių) valstybių aerodromuose budinčias pajėgas.
Vakarop takai aerodrome buvo nuvalyti, jų sukibimo koeficientas buvo tinkamas orlaiviams kilti ir tūpti.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
VALYMAS: Vakar, gausiai pasnigus, kilimo-tūpimo takų prižiūrėtojams teko kaip reikiant plušėti.
PATIRTIS: Aerodromo inžinierius Antanas Mačiulis sako, kad daugiau vargo prižiūrint takus kyla ne dėl sniego, o dėl ledijimo.
SNIEGAS: Vakar vidurdienį, nesiliaujant snigti, takai netrukus vėl pasidengdavo sniego paklotu.