
Naujausios
Rinka palanki plėtrai
Dviračių rinka plečiasi, nes dėl koronaviruso pandemijos šalyse gyventojai viešąjį transportą keitė į saugesnę, ekologiškesnę ir sveikatai naudingesnę transporto priemonę.
Dviračių paklausą taip pat didino ir valstybių įsipareigojimai skatinti perėjimą prie žalesnės ekonomikos. Europos dviračių pramonės konfederacijos (CONEBI) duomenimis, 2020 m. europiečiai nusipirko 22 mln. dviračių, t.y. apie 40 procentų daugiau nei ankstesniais metais. Augimo tendencijos išliko ir šiemet, ypač išaugo elektrinių dviračių paklausa.
„Ant bangos“ – elektriniai dviračiai
„Miestuose dairomasi transporto priemonių be išmetamų teršalų arba siekiama jų mažinimo. O priemonių – platus spektras: motoroleriai, dviračiai (įprasti, elektriniai), taip pat ir elektromobiliai. Kokie sprendimai po keleto metų įsigalės, dar nežinia, bet jau dabar matyti, kad didžiausias dėmesys skiriamas elektra varomoms priemonėms, ir visų pirma – dviračiams“, – sako Justinas Černiauskas, įmonės „Baltik vairas“ produkto vystytojas.
Praėjusiais metais „Baltik vairas“ pagamino per 30 tūkstančių elektrinių dviračių, t.y. apie 10 proc. visos savo produkcijos. Šiemet įmonė elektrinių dviračių užsakymų turi net keturis kartus daugiau, jie sudarys trečdalį “Baltik vairas” gaminamų dviračių.
Išmanusis mobilumas
„Kai kalbame apie naujoves dviračių rinkoje, visų pirma turime kalbėti apie „smart urban mobility“ (protingo, išmaniojo mobilumo) sprendimus. „Smart urban mobility“ yra mąstymo kryptis, kur mes eisime, kad aplinka būtų švaresnė, kad būtume sveikesni, o susisiekimas – saugesnis ir efektyvesnis. Ši koncepcija glaudžiai susijusi su „smart city“ (išmaniojo miesto) projektais, – pasakoja J. Černiauskas. – O sprendimo kelių yra labai įvairių: dalijimasis transporto priemonėmis, pavėžėjimo paslauga, viešojo transporto paslaugų plėtra, vaikščiojimas pėsčiomis, važinėjimas dviračiais, infrastruktūrai skirti IT sprendimai“.
Anot J. Černiausko, net automobilių pramonė labai aktyviai žvalgosi į „urban mobility“ sektorių, o į inovatyvių sprendimų paieškas investuoja didžiosios kompanijos ir startuoliai.
Perspektyva – krovininių dviračių gamyba
Pavasarį „Baltik vairas“ atidarys cargo (krovininių) dviračių padalinį. Tiesa, jau ir šiuo metu įmonėje gaminami elektriniai krovininiai dviračiai, tačiau kitąmet ketinama gamybos apimtis padidinti net penkis kartus.
„Dar visai neseniai elektriniai plento, gravel ar kalnų dviračiai buvo tabu, o dabar tai jokia naujiena, – teigia J. Černiauskas. – Šiuo metu pagrindinis investuotojų ir kūrėjų fokusas – į cargo dviračius. Cargo idealiai tinka „smart urban mobility“ idėjai plėtoti, nes jų panaudojimas labai platus: jie gali būti skirti kroviniams sandėliuose pervežti, picoms ir kitokioms prekėms vežioti, gali iš dalies pakeisti automobilį, tinka „Last Mile“ sprendimams“.
Pasak J. Černiausko, elektriniai dviračiai dviem ratais jau tapo kone įprasta kasdienybe. Inovatyvūs gamintojai kuria triračius, keturračius, kurie dažnu atveju nepanašūs į įprastus dviračius.
Poreikis augina įmonę
Šiuo metu „Baltik vaire“ dirba 564 darbuotojai – beveik šimtu darbuotoju daugiau, nei praėjusiais metais. Dėl pasaulinės pandemijos „Baltik vairui“ tenka susidurti ir su iššūkiais, ir su naujomis galimybėmis: viena vertus, susiduriama su tiekimo problemomis, kita vertus – dviračių pardavėjai didina užsakymus. Įmonė nuolat investuoja į naujas technologijas, toliau ketina išlaikyti didžiausios Šiaurės Europoje gamyklos pozicijas, ir atsižvelgdama į išaugusį dviračių poreikį, yra pasirengusi didinti gamybos pajėgumus.
„Baltik vairas“ yra didžiausias dviračių ir e. dviračių gamintojas Šiaurės Europoje. Šiauliuose įsikūrusi įmonė veikia nuo 1948 metų, eksportuoja aukštos kokybės dviračius į Vakarų Europos šalis. Penkiomis gamybos linijomis gaminama 1 700 skirtingų modelių, įmonė pajėgi pagaminti 450 tūkstančių dviračių per metus. 99,3 proc. gaminių eksportuojami į Vokietiją, Nyderlandus, Daniją ir kitas šalis.
Dviračiai iš Sportvision.lt