Kada jau per vėlu mokytis programavimo?

progr
Liaudies išmintis teigia, kad mokytis niekada ne vėlu. Geriausias būdas įsitikinti šios patarlės teisingumu, pavyzdžiui, užsirašyti į programavimo kursus. Vyresnio amžiaus žmonės nepelnytai skuba nuvertinti savo gebėjimą mokytis.

Vis tik, didžiausia problema bei iššūkiu dažniausiai tampa būtent perdėtai atsargus požiūris į savo galimybes, o ne naujų žinių bei įgūdžių įsisavinimas. Baltijos technologijų institutas kviečia drąsiai prisijungti prie nuotolinių kursų ir įgyti naują paklausią specialybę.

„Nebe tas amžius mokytis“ prasideda jau paauglystės metais

Vyresnio amžiaus žmonės mėgsta teisintis – esą, „nebe tas amžius mokytis“. Išties, šis argumentas nėra iš piršto laužtas. Smegenis tyrinėjantys mokslininkai patvirtina, kad su amžiumi smegenų neuroplastiškumas menkėja. Tik, ar žinojote, kad pasiteisinimą amžiumi gali naudoti ir prastą pažymį gavęs dešimtokas? Mokslininkai teigia, kad efektyviausiai ir greičiausiai mokosi vaikai iki 12 metų, kuomet brendimo procesai ima keisti cheminius procesus smegenyse. Taigi, niekas neįgyja profesijos tuo amžiaus tarpsniu, kai mokytis yra lengviausia. Galima daryti prielaidą, kad amžius neturėtų tapti kliūtimi ir siekiant įgyti antrą specialybę. Juolab, kad per gyvenimą jau yra sukaupta įvairios patirties bei išminties, kuri gali ženkliai palengvinti tiek mokymosi procesą, tiek gebėjimą pritaikyti teorines žinias praktikoje.

O gal jumyse jau ilgą laiką miega programavimo genijus

Polinkis programavimui iš principo niekaip nesusijęs su jūsų žiniomis ar asmeninėmis savybėmis, o juo labiau, su amžiumi. Baltijos technologijų institutas studentų atrankoms naudoja tinkamumo (aptitude) testą, kuriuo nustatomos ne sukauptos žinios ir patirtys, o būtent polinkis į programavimą. Jei turite bent menkiausią polinkį į technologijas, jums verta pamėginti atlikti bandomąjį testą. Tokiu būdu pasitikrinsite kokie kursai jums yra tinkamiausi ir įsitikinsite, kad amžius čia tarsi neegzistuoja.

Patirtis rodo, kad vyresnio amžiaus žmonės perlipę per savo: „negaliu“ ir „nebe tas amžius“, tarsi atveria savo fantaziją ir ima svajoti apie aukštus pasiekimus. Tai yra labai gerai, nes tik aukštų ir „neįmanomų“ tikslų užsibrėžę žmonės pasiekia daug geresnių rezultatų, nei tie kurie savo galimybes palieka saugiame „realistiškame“ lygmenyje. Grafinio dizaino, web dizaino ar skaitmeninės rinkodaros kursai - tai būtent tie kursai, kuriuose savo jėgas pasiryžta išmėginti ir vyresnio amžiaus studentai. Ir žinote, jiems puikiai sekasi!

Mokymosi visą gyvenimą nauda yra visapusė

Smegenų veiklą tiriantys neurologai nedvejodami tvirtina, kad smegenų veiklos aktyvumas bei efektyvumas yra tiesiogiai priklausomas nuo to kiek jos „įdarbinamos“. Kitaip tariant, smegenys nėra žinių talpykla, o veikiau primena raumenį, kuris tvirtėja nuosekliai treniruojamas. Tai reiškia, kad programavimo kursai gali tapti efektyvia smegenų treniruote, kurios dėka ilgesnį laiką išsaugosite proto aštrumą bei puikią atmintį. Beje, aktyvus mokymasis teigiamai veikia tiek fizinę, tiek psichikos sveikatą. Įsitraukus į įdomią veiklą nebelieka nei laiko, nei poreikio nuodugniai apgalvoti kiekvieną pasaulio negandą.

Žinoma, svarbu nepamiršti ir tiesioginės mokymosi naudos. Programavimas gali tapti tiek įdomiu laisvalaikio pomėgiu, tiek nauja paklausia profesija – priklausomai nuo to, kokius uždavinius sau keliate. Bet kuriuo atveju, perpratus programavimo pagrindus bus ženkliai lengviau žengti koja kojon su kasdien tobulėjančiu technologijų pasauliu.

Ne gimimo data yra svarbiausia siekiant puikų rezultatų

Vargu ar būtų teisinga užtikrintai tvirtinti, kad bet kas prisijungęs prie kursų gali išmokti programuoti. Mokslininkų tyrimai patvirtina, kad vyresnio amžiaus studentams išties gali prireikti kiek daugiau laiko įsisavinant žinias bei įgyjant naujų gebėjimų. Kaip tik dėl šios aplinkybės, verta atkreipti dėmesį į nuotolinius Baltijos technologijų instituto mokymus. Įrašytą dėstytojo išdėstytą medžiagą galėsite peržiūrėti keletą kartų, o užduotis atlikti savo tempu, sau patogioje namų aplinkoje. Taip pat negaišite laiko bei nepatirsite kelionės nepatogumų vykstant į paskaitas.

Būtina pastebėti, kad siekiant geriausių rezultatų tiek vyresnio amžiaus studentams, tiek ir jauniems bendramoksliams, kur kas svarbesnės reikšmės turi ne gimimo data, o asmeninės būdo savybės. Imantis iššūkio išmokti naujo dalyko prireiks gebėjimo planuoti savo laiką, disciplinos, atkaklumo bei ryžto nepasiduoti ties pirmu sudėtingesniu uždaviniu. Išties, Baltijos technologijų instituto studentai dažnai patys pripažįsta, kad praktinių užduočių sprendimas kur kas labiau išbando ne proto imlumą, o charakterio tvirtumą. Nepasidavus pagundai nuleisti rankas, neužilgo pradeda džiuginti įdėto darbo vaisiai.

motyv

Visa ko variklis – motyvacija

Turbūt kiekvienas turime savo asmeninę patirtį ir požiūrį į gyvenimą, į mokslą, turime skirtingus poreikius, įsipareigojimus ir tam tikrų dalykų suvokimą. Ne paslaptis, kad norint išmokti naujų dalykų reikia gebėti save tam tinkamai motyvuoti. Akivaizdu, kad jaunimo ir vyresnių žmonių gyvenimo ritmas skiriasi. Jūs galvojate: „Jaunuoliai neturi daug įsipareigojimų, dėl to viską spėja, gali skirti daug laiko naujai veiklai.“ ir pan. Tačiau, kaip minėjome, pasinėrus į programavimo studijas svarbu gebėti planuoti laiką, laikytis tam tikros mokymosi disciplinos ir gebėti sukoncentruoti dėmesį į dėstomą kursą. Manote jaunimui šie dalykai yra lengvai įgyvendinami? Ne, tai daugiau vyresnio amžiaus studentų „koziris“, nes tam reikia įgūdžių, kurie dažnai ateina kartu su įvairiomis atsakomybėmis ir įsipareigojimais.

Motyvacija, tam ir reikalinga, kad gebėti įsisavinti medžiagą laikantis tam tikros tvarkos ir rutinos. Tik motyvuotas žmogus gali pasiekti užsibrėžtų tikslų, o jeigu dar šalia pridedame discipliną – tai tikslų įgyvendinimo gairė tik kyla aukštyn.

Jei manote, kad esate vertas gyvenime pasiekti kažko daugiau – drąsiai susisiekite su Baltijos technologijų instituto darbuotojais, kurie padės išsirinkti jūsų lūkesčius atitinkantį nuotolinį kursą.

Užs. Nr. 482880