Investuotojas pakeitė pavadinimą, Savivaldybė – investicijų sumą

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.
Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis (kai­rė­je) ir Po­vi­las Pa­dai­ga, bu­vęs „Ter­mi­com“, o da­bar – „AVIA­TIC MRO“ di­rek­to­rius, prieš me­tus dė­jo pa­ra­šus po in­ves­ti­ci­ne su­tar­ti­mi. Da­bar, jei­gu Ta­ry­ba pa­lai­mins, dės iš nau­jo.
Šiau­lių mies­to ta­ry­ba šian­dien pritarė keis­ti in­ves­ti­ci­jų į Šiau­lių oro uos­tą su­tar­tį, pa­si­ra­šy­tą su UAB "Ter­mi­com". In­ves­tuo­to­jas pa­kei­tė pa­va­di­ni­mą, be to, di­dė­ja Sa­vi­val­dy­bės dar­bų apim­tis. Ti­ki­na­ma, jog pa­pil­do­mų lė­šų ne­rei­kės. Ar tik­rai? Anks­čiau gar­sin­ta, jog Sa­vi­val­dy­bė at­sei­kės 9,4 mi­li­jo­no eu­rų. Da­bar – per 10,3 mi­li­jo­no eu­rų.

"Ter­mi­com" vir­to "AVIA­TIC MRO"

Sa­vi­val­dy­bė 2018 me­tų ge­gu­žę pa­si­ra­šė in­ves­ti­ci­jų su­tar­tį su UAB "Ter­mi­com". Šiau­lių oro uos­te ši bend­ro­vė įsi­pa­rei­go­jo steig­ti or­lai­vių tech­ni­nės prie­žiū­ros ir re­mon­to ba­zę. Įran­gai įsi­gy­ti ga­vo eu­ro­pi­nę pa­ra­mą. Į pro­jek­tą įsi­pa­rei­go­jo in­ves­tuo­ti iki 10 mi­li­jo­nų eu­rų.

UAB "Ter­mi­com" pa­va­di­ni­mas da­bar yra pa­keis­tas į UAB "AVIA­TIC MRO" (Lie­tu­vos Res­pub­li­kos ju­ri­di­nių as­me­nų re­gist­ro duo­me­ni­mis, nuo 2019-03-21). Iš es­mės rei­kia su­tar­tį pa­si­ra­šy­ti iš nau­jo. Ir ne tik in­ves­ti­ci­nę su Sa­vi­val­dy­be, bet ir su Šiau­lių oro uos­to įmo­ne dėl skly­pų nuo­mos.

Dėl ko­kių prie­žas­čių "iš­ny­ko" "Ter­mi­com", Sa­vi­val­dy­bė­je gal­vos ne­su­ka­ma. Vi­si do­ku­men­tai bū­tų per­ra­šo­mi "AVIA­TIC MRO" var­du.

"Ne­ga­liu pa­sa­ky­ti, ko­dėl įmo­nės pa­va­di­ni­mas kei­tė­si, mums tai nė­ra svar­bu, nes pa­ti įmo­nė iš­li­ko, įmo­nės ko­das tas pa­ts, va­do­vai – tie pa­tys, – sa­kė "Šiau­lių kraš­tui" Sa­vi­val­dy­bės Stra­te­gi­nės plėt­ros ir eko­no­mi­kos de­par­ta­men­to di­rek­to­rė Vai­da Ka­la­se­vi­čie­nė. – Gal kei­tė, kad pa­va­di­ni­mas sie­tų­si su avia­ci­ja, su veik­la, ku­rią čia vys­tys?"

Jos žo­džiais, pa­čiai Sa­vi­val­dy­bei su­tar­ties kei­ti­mas yra svar­bes­nis dėl ki­tų da­ly­kų. Rei­kia tiks­lin­ti dar­bų apim­tis dėl Bra­vo rie­dė­ji­mo ta­ko re­konst­ruk­ci­jos.

"Pro­jek­to ren­gi­mo me­tu at­li­kus geo­lo­gi­nius ir geo­tech­ni­nius ty­ri­mus, nu­sta­ty­ta, jog ta­ko dan­gos ir pa­grin­dų būk­lė blo­ga ir re­konst­ruo­ti jį rei­kia iš es­mės", – tei­gė V. Ka­la­se­vi­čie­nė.

To­dėl su­tar­ty­je siū­lo­ma tiks­lin­ti re­konst­ruo­ja­mo rie­dė­ji­mo ta­ko pa­ra­met­rus – plo­tą, il­gį. Ta­ko il­gis – 747 met­rai, o iš­pla­tin­ti jį rei­kės iki 23 met­rų. Iš vi­so re­konst­ruo­ja­mas plo­tas su­da­rys 17 tūks­tan­čių kvad­ra­ti­nių met­rų (anks­čiau bu­vo įsi­pa­rei­go­ta re­konst­ruo­ti tik 11,9 tūks­tan­čio kv.m).

Pa­gal in­ves­ti­ci­nę su­tar­tį Sa­vi­val­dy­bės in­ves­ti­ci­jų su­ma yra 10 mi­li­jo­nų 353 tūks­tan­čiai eu­rų. Ko­dėl in­ves­ti­ci­jų su­ma išau­go ko­ne mi­li­jo­nu eu­rų?

Pi­ni­gai tie pa­tys?

Nors Sa­vi­val­dy­bės dar­bų apim­tys oro uos­te di­dė­ja, Ta­ry­bos na­riams aiš­ki­na­ma­ja­me raš­te nu­ro­do­ma, jog pa­pil­do­mų lė­šų ne­rei­kės. Ar tik­rai?

"Dėl ta­ko re­konst­ruk­ci­jos in­ves­ti­ci­jos di­dė­ja, bet bend­ra in­ves­ti­ci­jų apim­tis ne­di­dė­ja – 9,4 mi­li­jo­no eu­rų yra Sa­vi­val­dy­bės in­ves­ti­ci­ja", – tei­gė "Šiaulių kraštui" V. Ka­la­se­vi­čie­nė.

Tuo me­tu aiš­ki­na­ma­ja­me raš­te juo­du ant bal­to ra­šo­ma, kad pa­gal in­ves­ti­ci­nę su­tar­tį Sa­vi­val­dy­bės in­ves­ti­ci­jų su­ma yra 10 mi­li­jo­nų 353 tūks­tan­čiai eu­rų. Taryboje iškilus klausimui, kodėl investicijų suma yra didesnė negu 9,4 milijono eurų, kaip buvo anksčiau patvirtinta, paaiškinta, jog 960 tūks­tan­čių eu­rų yra nu­ma­ty­ti ko­mu­ni­ka­ci­joms nuo Avia­ci­jos gat­vės iki in­ves­tuo­to­jo skly­po at­ves­ti - iš kitos Savivaldybės veiklos programos lėšų.

Šiuo me­tu Sa­vi­val­dy­bė yra dar­bų pro­jek­ta­vi­mo sta­di­jo­je, nors pa­gal gra­fi­ką ran­gos dar­bus jau tu­rė­jo pra­dė­ti. Pa­sak di­rek­to­rės, ru­de­nį skelb­tų ran­gos dar­bų kon­kur­są sa­vo įsi­pa­rei­go­ji­mų da­liai.

Pa­gal da­bar ga­lio­jan­čią su­tar­tį in­ves­tuo­to­jas su­tar­ties įvyk­dy­mui už­tik­rin­ti tu­rė­jo pa­teik­ti ne ma­žes­nės nei 500 tūks­tan­čių eu­rų ver­tės ban­ko ga­ran­ti­ją, ku­ri tu­rė­jo pra­dė­ti ga­lio­ti nuo 2019 me­tų ge­gu­žės 1 die­nos.

"Ka­dan­gi sta­ty­bos dar­bai nu­si­ke­lia, tai siū­lo­me pa­keis­ti ir ban­ko ga­ran­ti­jos pa­tei­ki­mo ter­mi­ną, – sa­kė V. Ka­la­se­vi­čie­nė. – In­ves­tuo­to­jas ban­ko ga­ran­ti­ją pa­teik­tų per 10 die­nų, kai Sa­vi­val­dy­bė in­for­muos, kad pra­de­da ran­gos dar­bus."

In­ves­tuo­to­jas dir­ba pa­gal gra­fi­ką

2021 me­tų ko­vo mė­ne­sį in­ves­tuo­to­jas jau tu­ri pra­dė­ti vyk­dy­ti veik­lą Šiau­lių oro uos­te.

Po­vi­las Pa­dai­ga, bu­vęs UAB "Ter­mi­com", o da­bar UAB "AVIA­TIC MRO" di­rek­to­rius, pa­va­di­ni­mo si­tua­ci­ją aiš­ki­no trum­pai: "Įmo­nė bu­vo gru­pės įmo­nė. Pa­va­di­ni­mas pa­keis­tas žiū­rint į atei­tį, nes tai yra tiks­li­nės įmo­nės bren­das. Nie­kur ta įmo­nė ne­din­go – tai ta pa­ti įmo­nė."

Jis pa­ti­ki­no, jog vi­si įsi­pa­rei­go­ji­mai vyk­do­mi. Tarp jų – ir dėl in­ves­ti­ci­jų. Pir­miau­sia bus sta­to­mas an­ga­ras vie­na­me iš dvie­jų nuo­mo­ja­mų oro uos­te skly­pų.

"Šiuo me­tu sa­vo pro­jek­tą esa­me ati­da­vę eks­per­ti­zei ir šį mė­ne­sį jau pra­šy­si­me iš­duo­ti sta­ty­bos lei­di­mą, ei­na­me pa­gal dar­bų gra­fi­ką," – in­for­ma­vo P. Pa­dai­ga.

Jis pa­ti­ki­no, jog in­ves­tuo­ta bus net dau­giau ne­gu 10 mi­li­jo­nų eu­rų: "Įran­gos jau esa­me nu­si­pir­kę už 5 mi­li­jo­nus eu­rų, o vien sta­ty­bos dar­bų ver­tė su­da­rys 10 mi­li­jo­nų eu­rų."