
Naujausios
Iš Kauno į Jonavą persikėlusi Deimantė šią vasarą daug važinėja po Lietuvą. Dažnai vyksta į dvasinius renginius ir festivalius, kuriuose piešia tiesiog už auką. "Tai labai geras savęs įsivertinimo būdas, nes pamatai, kiek esi vertas. Ir nereikia gaišti kūrybinio laiko atidavinėjant grąžą", – juokiasi mergina.
Ji taip pat mielai bendradarbiauja su Lietuvos sveikatos mokslų universiteto klinikomis Kaune, ten važiuoja papuošti onkologijos ir hematologijos vaikų ir suaugusių skyriaus pacientų. Sako, kad tokie susitikimai jai suteikia džiaugsmo ir meilės.
"Ten esančios moterys išgyveno pačius didžiausius sunkumus, kai kurios ne po vieną kartą. Jos žiūri išėjimui į akis ir juokiasi. Jos įkvepia džiaugtis paprastais dalykais: plaukais, blakstienomis, antakiais, savo kūnu. Jos turi tą magišką ryšį, kuris susikuria tik kartu išgyvenant gyvenimo sunkumus", – sako Deimantė ir jaučia joms dėkingumą už tai, kad "kovoja, nepasiduoda ir toliau kuria šį pasaulį dar gražesnį".
"Ant galvos man ir vėl nepavyko nieko nupiešti, nes ten moterys buvo su pačiomis nuostabiausiomis šukuosenomis", – šypsena savo emocijas palydi Deimantė.
Ji dalyvauja labdaros renginiuose, kurie skirti surinkti lėšų kilniems darbams, moko kitus ir daugiau negu septynerius metus pati mokosi meno, kuris vadinasi Mehndi – chna tatuiruotės.
– Nuo ko prasidėjo jūsų pomėgis?
– Nuo mokyklinio suolo. Per pamokas norėjau išpiešti gražių raštų sąsiuvinio paraštėse. Ieškodama internete įkvėpimo susidūriau su chna raštais. Kadangi buvo gėda nešti mokytojai pripaišytą sąsiuvinį, susiradau atskirą užrašų knygelę, kuri vėliau tapo mano pirmuoju eskizų katalogu.
– Pati gaminate ekologiškus chna dažus. Turbūt buvo ne vienas eksperimentas ieškant geriausios spalvos ir kokybės?
– Kai tik atradau gražių raštų, atradau ir kad galima pačiai pasigaminti dažus. Kadangi labai mėgstu eksperimentuoti ir daryti viską pati, nusipirkau tuo metu vienintelės Lietuvoje galimos gauti plaukų chna ir pradėjau eksperimentus.
Į Lietuvą patenkančios chna žolelės nėra skirtos piešti ant kūno. Ypač tos, kurios skirtos plaukams. Kadangi milteliuose būdavo daug šiukšlių ir mažų pagaliukų, plaukams skirtą chna tekdavo dar keletą kartų persijoti per pėdkelnes. O tai labai daug laiko užimantis ir labai dulkinas darbas. Bet teko tai praeiti.
Prisimenu, su tais dažais nupiešiau nedidelį lotosą ir išvažiavau pas draugę į gimtadienį. Jis buvo toks neryškus, kad tik vienas žmogus jį pastebėjo, ir tai tik trečią dieną.
Tada siunčiausi dažus internetu per "Ebay". Kadangi jau žinojau, kokia yra natūralių dažų konsistencija, mačiau, kad atsiųstuose dažuose tikros chna labai nedaug, arba iš viso nėra. Uždarame konuse (dažų tūtelėje) neaišku ko pridėta, o ant pakuotės net nėra sudėties. Tą akimirką pasakiau sau: nepiešiu ant žmonių tol, kol nepradėsiu gaminti savo gerų ir natūralių dažų.
Ir pagaliau po trejų metų ieškojimų draugė iš Anglijos atskraidino man natūralių, kitos chna meistrės pagamintų dažų ir chna žolelės miltelių. Buvau devintame danguje! Faktas, kad pagaliau viską pagaminau pati, buvo dar nuostabesnis.
– Kuo patraukė šis menas – puošti kūną?
– Nelaikau savęs menininke ir ilgą laiką purčiausi žodžių – chna tatuiruočių meistrė, nes pasaulyje yra daug chna meistrų, šimtus kartų geresnių už mane. Be to, turiu labai matematinį ir logišką protą.
Mane turbūt pirmiausia patraukė raštai ir jų dizainas, gana grafiškas ir reikalaujantis nemažai skaičiuoti norint juos nupiešti tobulai. Vėliau man buvo tiesiog gera tai daryti. Tai labai senas, gilias tradicijas turintis ir visiškai ekologiškas būdas puošti kūnus. O labiausiai mane džiugina žmonių reakcija, kai nupieši jiems tai, ko jie nori.
– Kokie piešiniai jums svarbiausi, brangiausi ar daugiausiai pareikalavę laiko ir jėgų?
– Mano darbus galima pamatyti feisbuke ("Chna tattoo by Deimante") ir "Instagram" (Chna_by_Deimante). O svarbiausi darbai ir brangiausi (juokiasi) liepos 4 dieną 18 valandą bus pristatyti Jonavos kultūros centre atidaromoje parodoje. Mieliausi darbai yra tie, kuriems atiduodi daugiausiai savęs, kurie iškelia sunkiausią uždavinį, kaip juos nupiešti. Būtent tokie darbai "veža".
Kiekvienas piešinys ir kiekvienas iššūkis man yra didžiausias mokytojas. Visų pirma, jis moko koncentracijos, moko susikaupti ir mokytis iš savo klaidų.
Praeitais metais "Kauno dienų" renginyje ant scenos pristačiau tris savo modelius. Vienas iš jų buvo vaikinas, kuriam piešiau visą ranką tibal stiliumi. Tai užtruko apie 6 valandas. Taip pat neseniai baigiau henna erotic kursą ir esu sertifikuota šios naujos krypties specialistė. Tai visai naujas stilius, gimęs Maskvoje, Marijos Ginkas kūryboje. Tai piešiniai, puošiantys visą moters kūną, pabrėžia jos moteriškas linijas ir užburia vyrų akis. Tokių piešinių seansai prasideda nuo 4 valandų ir reikalauja ne tik daug meistro, bet ir modelio ištvermės.
– Sakėte, kad kiekvienam piešiniui, ženklui mes patys galime suteikti reikšmę ir prasmę. Kokie simboliai šiose tatuiruotėse yra naudojami neatsitiktinai?
– Jei kalbėtume apie tradicinį indišką dizainą, kuris būna piešiamas prieš vestuves, tai lyg viena didelė palinkėjimų per simbolius knyga. Jo viršuje dažnai būna piešiamas povas arba gulbė – grožio ir vaisingumo simbolis. Leidžiantis ranka žemyn galima rasti įvairius gėlių motyvus, tai – tyros laimės simbolis.
Įvairūs augaliniai motyvai, kaip lianos, lapeliai, simbolizuoja augimą, atsidavimą ir gyvybingumą. Dažnai naudojami taškeliai, tai lyg mažos sėklos, naujai užsimezgusi gyvybė, nauja pradžia, pilna džiaugsmo ir laimės (esu girdėjusi, jog jie reiškia ir pinigus).
Pastaraisiais metais vis dažniau tradiciniame dizaine galima pamatyti šviesių lotosų žiedų tamsiame fone. Lotosas, kaip gėlė ir simbolis, yra labai paplitęs po visą pasaulį. Ne tik hindi kultūroje, bet ir budizme. Jis simbolizuoja tyrumą, jausmingumą, moteriškumą, sielos atgimimą.
Daugelyje kultūrų sutinkama mandala, hindi tradicijoje ją reprezentuoja saulė – apsauga nuo nevaisingumo, alkio ir liūdesio, tai lyg palaiminimas ir gausos simbolis.
Musulmoniškoje kultūroje žmonės dažnai piešia akį – apsaugą nuo nužiūrėjimo. Taip pat tiki, kad kuo dizainas sudėtingesnis, tuo labiau jis apsaugo, nes pikta akis tiesiog jame pasiklysta.
– Chna tatuiruotės pirmiausia siejasi su Indija, matytais indų filmais. Bet tai nėra tik indų tradicija?
– Mokydamasi šio amato sužinojau, kad yra trys pagrindiniai stiliai: indiškas, arabiškas ir afrikietiškas. Kiekvienas gana skirtingas ir turintis savo tradicinius simbolius bei dizainą.
Indiškas stilius mums turbūt geriausiai žinomas iš filmų. Arabišką dizainą galima atskirti pamačius daug gėlių, kurios nupieštos storomis linijomis. Jame daugiausia augalinių motyvų. Afrikietiškas stilius – labai vyriškas stilius. Jame daug linijų, trikampių.
– Tatuiruočių kultūra sparčiai populiarėja: daugėja tatuiruočių salonų, vis daugiau žmonių ryžtasi išpiešti ir visą kūną. Kaip manote, su kuo tai susiję?
– Kūnų puošyba vyrauja nuo amžių pradžios. Ji visada buvo yra ir bus. O tatuiruotės – tai dar vienas būdas parodyti save, savo išskirtinumą. Manau, tai labai susiję su žmogaus laisve, noru būti unikaliam, parodyti, kas jam svarbu. Tatuiruotė – tai ženklas, kuris žmogui suteikia galios, tai jo minties materializavimas ir priminimas apie kažką, ko nesinori pamiršti.
– Dalyvaujate tarptautinėse konferencijose, seminaruose, kuriuose chna meistrai dalijasi savo patirtimi. Ar yra šioje meno srityje mados?
– Mados kiekvienoje kultūroje skiriasi. Bet galima pamatyti tendenciją, kad vis labiau populiarėja minimalizmas. Žmonėms patinka aiškios linijos, neperkrautos kompozicijos. Pastaraisiais metais grįžtama prie realistinių gėlių. Bijūnų mada atėjo ir į tatuiruočių pasaulį.
– Kokią tatuiruotę svajojate sukurti ir kas būtų jūsų "drobė"?
– Dabar labai norėčiau paeksperimentuoti henna erotic stiliumi, todėl tam ieškau drąsių merginų.
O man mieliausios "drobės" – laisvos sielos, kurios nebijo eksperimentuoti, kurios man suteikia naujų iššūkių ir ateina su keisčiausiais norais. Pavyzdžiui, vyras, sėdintis su zuikio ausimis ir grojantis armonika (juokiasi). Yra tekę ir tokią nupiešti.
– Mokote piešti ir kitus. O kas yra jūsų didžiausias mokytojas?
– Esu mokiusis (ir tebesimokau) pas keletą šios srities meistrų. Kiekvienas davė skirtingų žinių ir skirtingą suvokimą apie šį amatą. Dabar vėl tęsiu pamokas pas Rusijoje kompozicijos guru vadinamą Rabby_mehndi, kurios darbais labai žaviuosi ir kuri man padeda augti, suteikia daug pasitikėjimo savimi kaip menininke.
Kiekvienas piešinys ir kiekvienas iššūkis man yra didžiausias mokytojas. Visų pirma, jis moko koncentracijos, moko susikaupti ir mokytis iš savo klaidų. Nes vienintelis būdas tobulėti – analizuoti save ir savo darbus.
– Gyvenote Londone, multikultūriniame mieste, bet grįžote į Lietuvą. Ne vienam atrodytų, jog ten – daugiau galimybių, o gal..?
– Myliu keliones ir myliu skirtingus žmones bei jų kultūras. Į Lietuvą grįžau, nes tikėjausi atrasti ramybę kurti. Bet pagyvenusi čia metus, suvokiu, kad mano asmenybei labai sunku nustygti vietoje. Net ir Lietuvoje per tuos metus daug važinėju, susitinku su žmonėmis, savanoriauju ir organizuoju renginius.
Esu vis dar gyvenimo ieškojimuose ir nemanau, kad Mehndi (chna tatuiruotės) yra mano paskutinė stotelė. Nesu nacionalistė ir dažnai sau pasijuokiu, kad man gerai ten, kur esu. Dėl to per gyvenimą einu atvira širdimi.