Perskaitytos knygos tapo rekomendacija bendraamžiams

Perskaitytos knygos tapo rekomendacija bendraamžiams

Pers­kai­ty­tos kny­gos ta­po re­ko­men­da­ci­ja bend­raam­žiams

Lie­tu­vių kal­bos pa­mo­kos – tai ne tik raš­tin­gu­mo įgū­džių gi­li­ni­mas, tai­syk­lių tai­ky­mas, teks­tų kū­ri­mas. Jo­se kal­ba­ma apie per­skai­ty­tą gro­ži­nę li­te­ra­tū­rą, gi­li­na­ma­si į jos sa­vi­tu­mą, ieš­ko­ma ir ban­do­ma su­pras­ti es­mi­nių ver­ty­bių pra­smę.

Šiuos moks­lo me­tus Šiau­lių Didžd­va­rio gim­na­zi­jos II m kla­sės mo­ki­niai bai­gia pri­sta­ty­da­mi kū­ri­nius, ku­riuos rin­ko­si ir sa­va­ran­kiš­kai skai­tė lais­va­lai­kiu. Ant suo­lų su­gu­lė Ba­lio Sruo­gos at­si­mi­ni­mų kny­ga „Die­vų miš­kas“, Al­vy­do Šle­pi­ko „Ma­no var­das Ma­ry­tė“, Rū­tos Se­pe­tys „Drus­ka jū­rai“, Lau­ros Sin­ti­jos Čer­niaus­kai­tės „Be­ne­dik­to slenks­čiai“. Skir­tin­gos, sa­vi­tos, ver­tos gim­na­zis­tų dė­me­sio.

Per dvi pa­mo­kas, or­ga­ni­zuo­tas gim­na­zi­jos A. J. Grei­mo skai­tyk­lo­je, mo­ki­niai, nau­do­da­mie­si plan­še­ti­niais kom­piu­te­riais, tu­rė­jo su­si­do­ro­ti su už­duo­ti­mis: pri­sta­ty­ti au­to­rius, ap­tar­ti kon­teks­tus, ana­li­zuo­ti per­skai­ty­tą kū­ri­nį nu­ro­dy­tu as­pek­tu, kal­bė­ti apie teks­tų pro­ble­ma­ti­ką. Re­zul­ta­tas – su­kur­tos skaid­rės ir pri­sta­ty­mas žo­džiu. Klau­sy­da­mi bend­rak­la­sių ne vie­nas su­si­do­mė­jo kū­ri­niu, ku­rio ne­tu­rė­jo ga­li­my­bės per­skai­ty­ti – mat mies­to bib­lio­te­ko­se trūks­ta kny­gų.

Jo­lan­ta Va­lan­čie­nė, lie­tu­vių kal­bos ir li­te­ra­tū­ros mo­ky­to­ja

Mo­kyk­los nuo­tr.

Pers­kai­ty­tas kny­gas gim­na­zis­tai pri­sta­tė skaid­rė­mis, pa­sa­ko­ji­mais apie au­to­rius.