Mokiniai „žaidė“ su erdvėmis

Mokiniai „žaidė“ su erdvėmis

Mo­ki­niai „žai­dė“ su erd­vė­mis

Kū­ry­bi­nį už­siė­mi­mą pa­gal pro­jek­tą AKIM Šiau­lių Si­mo­no Dau­kan­to gim­na­zi­jo­je su ko­le­go­mis ir stu­den­tais ve­dė Vil­niaus Ge­di­mi­no tech­ni­kos uni­ver­si­te­to dės­ty­to­jas, ar­chi­tek­tas Ro­lan­das Pa­le­kas.

Ar­chi­tek­tų ko­man­da moks­lei­vius iš­pro­vo­ka­vo pa­svars­ty­ti, ku­rias gim­na­zi­jos ar jos ap­lin­kos vie­tas bū­tų ga­li­ma pa­keis­ti, trans­for­muo­ti, pri­tai­ky­ti ki­to­kioms reik­mėms, gal net su­kel­ti ap­lin­ki­nių nuo­sta­bą. Trys gim­na­zis­tų gru­pės ėmė­si kū­ry­bi­nių ieš­ko­ji­mų.

Pir­mo­ji sa­vo kū­ry­bi­nius spren­di­mus pri­sta­čiu­si gru­pė vi­sus pa­kvie­tė į imp­ro­vi­zuo­tą mo­ki­nių gra­fi­kos dar­bų pa­ro­dą ša­lia Bi­ru­tės ir Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vių san­kry­žos esan­čio­je aikš­te­lė­je. Nau­jo­je pa­ro­dos erd­vė­je vai­ši­no­mės ar­ba­ta, kal­bi­no­me praei­vius, ste­bi­no­me pra­va­žiuo­jan­čių ma­ši­nų vai­ruo­to­jus.

Ant­ro­ji mo­ki­nių gru­pė šil­tą ir jau­kią erd­vę iš ap­lin­ko­je esan­čių daik­tų su­kū­rė gim­na­zi­jos II-ojo aukš­to pe­rė­jo­je. Stai­ga at­si­ra­dę ir ant grin­dų iš­dė­lio­ti minkš­ta­suo­lio frag­men­tai su­kū­rė ra­my­bės ko­ri­do­rių, ku­ria­me kvie­tė­me gim­na­zi­jos mo­ki­nius pri­sės­ti, pa­dis­ku­tuo­ti ir pa­si­džiaug­ti sau­lės spin­du­liais.

Pas­ku­ti­nė mo­ki­nių gru­pė trans­for­ma­vo III-ojo aukš­to erd­vę, esan­čią prie 301 ka­bi­ne­to. Iš va­zo­ni­nių gė­lių, ras­tų to pa­ties aukš­to ko­ri­do­riuo­se, bu­vo su­kur­ta ap­va­li ža­lio­ji sa­le­lė. Ho­lo erd­vė ta­po už­pil­dy­ta, su es­mi­niu ak­cen­tu, nu­tei­kian­ti bend­ra­vi­mui.

Api­bend­ri­nant nu­veik­tus dar­bus, dis­ku­tuo­jant, bu­vo priei­ta prie iš­va­dos, kad gim­na­zi­jos erd­vių pa­trauk­lu­mas, funk­cio­na­lu­mas pri­klau­so nuo mū­sų pa­čių, mo­ki­nių. Ar mes iš­lai­ky­si­me tai ką su­kū­rė­me, ar pa­kei­si­me, to­bu­lin­si­me, near­dy­si­me?

Nors kū­ry­bi­nis už­siė­mi­mas už­tru­ko iki vė­ly­vos po­pie­tės, mo­ki­niai skirs­tė­si pa­ten­kin­ti ir pa­ju­tę, kad ap­lin­ką ga­li­me „pri­si­jau­kin­ti“.

Eli­da Ig­na­ta­vi­čie­nė, gim­na­zi­jos dai­lės mo­ky­to­ja

Mo­kyk­los nuo­tr.

VIE­TA: Imp­ro­vi­zuo­ta mo­ki­nių gra­fi­kos dar­bų pa­ro­da – aikš­te­lė­je ša­lia dvie­jų gat­vių san­kry­žos.