Geografijos pamoka – kelte, orientavimosi užduotys – Stokholme

Geografijos pamoka – kelte, orientavimosi užduotys – Stokholme

Geografijos pamoka – kelte, orientavimosi užduotys – Stokholme

Mokytojai ieško įvairių mokymo būdų labiau sudominti mokinius dėstomais dalykais. Tai padaryti pavyksta vedant netradicines, integruotas pamokas. Edukaciniu pasiūlymu pasinaudojo Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos III b, c ir f klasių mokiniai ir jų vadovės, sukurdami trijų dienų projektą „Švedijos ypatumai. Stokholmas – Šiaurės Venecija“.

Kelionę pradėjome tarptautiniame Rygos jūrų uoste. Čia mūsų laukė įspūdingas keleivinis keltas. Kelto konferencijų salėje vedėme integruotą geografijos pamoką. Moksleiviai buvo supažindinti su Švedijos sostinės geografine padėtimi, žymiausiomis lankytinomis vietomis, prisiminėme Baltijos jūros krantų tipą – šcherus ir jų susidarymą.

Pakartojome ir bendrąsias žinias apie Švediją: aptarėme valstybinę simboliką, valdymo formą, piniginius šalies vienetus ir ant jų vaizduojamas Švedijos asmenybes, susipažinome su gyventojų tradicijomis ir šventėmis.

Pasiekus Stokholmą, gimnazistų laukė neįprasta ekskursija miesto gatvėmis. Visi gavo žemėlapius su pažymėtu maršrutu ir turėjo patys surasti lankytinus objektus: Vazos muziejų, Karališkuosius rūmus, Švedijos parlamentą – Riksdagą, Stokholmo katedrą, siauriausią gatvelę Martin Trotzigs, senamiesčio garsiausią aikštę – Turgaus aikštę.

Sunkiausia buvo rasti Stokholmo simbolį – norus pildančio Geležinio berniuko statulėlę. Teko prašyti pagalbos Karaliaus rūmų apsaugos – uniformuotas kariškis mus mielai palydėjo į klaidžius senamiesčio kiemelius.

Gitana Kazimieraitienė, Virginija Skėrytė, Asta Valavičienė

Mokyklos nuotr.

MUZIEJUS: Gera nuotaika Muziejų saloje. Mes – Šiaurės šalių istorijos muziejaus fone.

GATVĖ: Siauriausioje Stokholmo gatvelėje vos tilpo Austėja, Augustina ir Miglė.