„Ekspertų“ klasė – universalių ugdymo problemų sprendimo būdas

„Ekspertų“ klasė – universalių ugdymo problemų sprendimo būdas

MOKYTOJO ŽODIS

„Ekspertų“ klasė – universalių ugdymo problemų sprendimo būdas

Visuomenei išgyvenant tradicinių vertybių nykimo laikmetį, šiuolaikinei mokyklai kyla universalių problemų – kaip stiprinti mokinių mokymosi motyvaciją, kaip sukurti jaukią, pasitikėjimą savimi įkvepiančią bei tobulėti skatinančią aplinką, kaip patraukliai perteikti amžiais kauptą tautinę patirtį, kai gyvenimas vaikui nuolat bruka spalvingą rūbą vilkinčią popkultūrą.

Šiaulių Simono Daukanto gimnazija rado originalų šių problemų sprendimo būdą – nuo šių mokslo metų čia atidaryta „Ekspertų“ klasė, kurioje mokosi aukštesnį pažymių vidurkį turintys, iniciatyvūs, kūrybingi mokiniai.

Vaikai padeda vieni kitiems, konsultuojasi su klasės draugais ir mokytojais net po pamokų, todėl sukuriama draugiška, maloni ir saugi aplinka. Tokioje aplinkoje besimokantys mokiniai greičiau atsiveria, nes pasitiki mokytojais ir bendramoksliais.

Dalydamiesi žiniomis, mokiniai ne tik išmoksta bendradarbiauti, bet ir ugdosi kritinį mąstymą, greičiau tobulėja, sustiprėja noras mokytis. Ugdytiniai ne siekia daugiau įsiminti žinių, o kuria jų suvokimą ir mokosi taikyti įvairiuose kontekstuose.

Padedami gabios, patyrusios auklėtojos J. Buivydienės „ekspertai“ greitai įsiliejo į gimnazijos gyvenimą, tapo aktyviais gimnazijos gerovės kūrėjais.

Mokinius ugdyti buvo patikėta aukštą kvalifikaciją bei didelę pedagoginę patirtį turintiems gimnazijos mokytojams-ekspertams. Mokytojų teigimu, dirbti su gabiais, motyvuotais mokiniais yra ne tik malonumas, bet ir nemenkas iššūkis.

Pavyzdžiui, istorijos mokytojas V. Navickas ir matematikos mokytoja I. Šukienė kuria mokiniams individualizuotas užduotis, kurios leidžia ne tik gerai pasiruošti olimpiadoms ir konkursams, bet ir padeda sukaupti teorinių žinių ir praktinių įgūdžių bagažą, kuris ateityje leis puikiai išlaikyti valstybinius egzaminus, bei praplečia mokinių komforto zoną.

Dailės mokytoja E. Ignatavičienė nuolat kuria ir pateikia mokiniams interaktyvių užduočių, ugdančių kritinį mąstymą. Per anglų (mokyt. D. Vaidžiulė, J. Vaišvilienė) ir rusų kalbos pamokas (mokyt. V. Vainorienė, S. Januševičienė) mokiniai ne tik mokosi užsienio kalbų, bet ir susipažįsta su tomis kalbomis kalbančių šalių tradicijomis, papročiais – tai skatina augti tolerantiškam ir kartu perprasti mūsų tautos kultūros pranašumus.

Fizikos mokytojos V. Grigelienės, chemijos mokytojos V. Kladkienės bei biologijos mokytojos L. Lileikienės vadovaujami mokiniai atlieka įvairius tiriamuosius darbus – tai puoselėja žingeidumą, norą patiems pažinti pasaulį, suprasti jo dėsnius.

Lietuvių kalbos mokytoja L. Narbutienė „ekspertams“ yra sukūrusi individualizuotų programų, pagal kurias mokiniai gilinasi į pačių pasirinktas pasiekimų sritis – rašymą, literatūros pažinimą, teksto kūrimą ir panašias. Mokydamiesi lietuvių kalbos mokiniai ne tik skaito ir analizuoja įvairius kūrinius. Čia jie susipažįsta su antikiniu paveldu ir klasikinės filosofijos šedevrais. Ugdytiniai aktyviai dalyvauja gimnazijos ir Šiaulių apskrities P. Višinskio bibliotekos darbuotojų siūlomuose kultūriniuose renginiuose, patys rengia literatūrines popietes, į kurias kviečia žymius miesto literatus, aktorius. Tokie renginiai ugdo bendrąją mokinių kultūrą, praplečia akiratį, leidžia prisiliesti prie gimtojo miesto kultūrinių aktualijų, skatina kurti.

Žinoma, „Ekspertų“ klasė nėra vienintelis ugdymo problemų sprendimo būdas, tačiau jau dabar akivaizdu (tai sutartinai patvirtina mokiniai, jų tėveliai, mokytojai, klasės auklėtoja), kad mokytis ir mokyti šiuolaikinėje mokykloje gali būti malonu.

Subūrus grupę šviesių asmenybių ir kryptingai ją lavinant lengviau pasiekti svarbiausią pedagoginį tikslą – išugdyti savarankiškai mąstančią, kuriančią, kitiems noriai šviesą skleidžiančią dvasingą asmenybę. Mes ugdome tuos, kurie turės kurti moralesnę ir tvirtesnę Lietuvos visuomenę.

Lolita Narbutienė, Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Mokyklos nuotr.

BENDRADARBIAVIMAS: Dalydamiesi žiniomis, mokiniai ne tik išmoksta bendradarbiauti, bet ir ugdosi kritinį mąstymą, greičiau tobulėja.