Būsimos profesijos paieškos prasideda mokykloje

Būsimos profesijos paieškos prasideda mokykloje

Būsimos profesijos paieškos prasideda mokykloje

Šiauliuose kiekvienais metais mokyklą baigia apie 1,5 tūkstančio mokinių. Vilniaus universiteto specialistų tyrimai rodo, kad Lietuvoje tik vienas abiturientas iš keturių tiksliai žino, ką norėtų studijuoti – kiti sprendimus priima kone atsitiktinai.

Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos mokytoja, profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!“ dalyvė Jolanta Buivydienė pasakoja, kad apie profesiją jaunimas pradeda galvoti jau 9 klasėje, o aktyviausiai karjeros galimybėmis domisi likus metams.

– Jolanta, mokytoja dirbate 17 metų, o paskutiniuosius dvejus metus esate ir mokinių karjeros koordinatorė. Kaip keičiasi jaunų žmonių požiūris į profesijos pasirinkimą ar ateities planavimą?

– Manau, kad jauni žmonės tampa savarankiškesni. Vaikams svarbu būti atsakingiems už savo priimtus sprendimus, todėl nebeužtenka žinoti, kas jiems patinka. Šiandien vaikai su manimi kalba apie šalies darbo perspektyvas, apie vidutinį skirtingų profesijų atlyginimą bei tai, kaip atrodo darbo diena konkrečioje įmonėje.

Vaikams reikia atsakymų į labai konkrečius klausimus, tačiau juos suteikti dažnai gali tik tos srities specialistai, o ne mokytojai ar tėvai.

– Pasakojote, kad maždaug prieš metus pradėjote rengti įvairių įmonių ir organizacijų darbuotojų susitikimus su mokiniais. Ką įdomaus pastebėjote per šiuos susitikimus?

– Jauni žmonės neturi daug galimybių pamatyti, ką veikia įvairių profesijų darbuotojai. Palikdami mokyklą vaikai labai retai žino, ar iš tiesų norės dirbti darbą, kuris iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti tiek daug žadantis. Pagalvojau, kaip būtų galima užpildyti tokias žinių spragas ir nusprendžiau prisijungti prie iniciatyvos „Kam to reikia?!“.

Nuo tada organizuoju mokinių ir darbuotojų susitikimus. Pernai keturi mokiniai praleido dieną Šiaulių miesto savivaldybėje: stebėjo valstybės tarnautojų darbą, patys prisidėjo prie įvairių projektų. Pas mus buvo atvykusi Valstybinės mokesčių inspekcijos specialistė ir papasakojo apie mokesčių įvairovę, savo darbo specifiką. Vienai mokinei ši informacija net padėjo apsispręsti pasirinkti ekonomikos studijų kryptį. Tokių istorijų yra ir gali būti dar daugiau.

– Matėte, kaip mokyklos duris užveria ne viena mokinių karta – kai kurie išvyko į užsienį, kai kurie liko. Kaip jauni žmonės vertina savo miestą ir jo teikiamas perspektyvas?

– Mokinius labai įkvepia vietiniai specialistai, gyvenantys, dirbantys ir kuriantys Šiauliuose. Vaikams patinka matyti čia gyvenantį profesionalą, kuris puikiai atsiliepia apie savo darbą ir dalijasi savo patirtimi – tokie susitikimai labai motyvuoja jaunus žmones ir priverčia perdėlioti turimus stereotipus.

Svarbu, kad vaikai išgirstų kuo daugiau įvairių pasakojimų ir požiūrių – taip jie gali priimti racionalų bei atsakingą sprendimą, kokią profesiją rinktis.

Kalbino Živilė Drėgvaitė

Gimnazijos nuotr.

MOKYTOJA: Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos mokytoja Jolanta Buivydienė išlydėjo ne vieną mokinių kartą. Ji sako, kad jauni žmonės tampa vis savarankiškesni.