Anglijos mokykla iš arti

Anglijos mokykla iš arti

Anglijos mokykla iš arti

Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos anglų kalbos mokytoja Julija Vaišvilienė grįžo iš ilgalaikės stažuotės Richard Lander mokykloje, esančioje Truro mieste, Kornvalio grafystėje, pietvakarių Anglijoje.

Įveikusi Ugdymo plėtotės centro paskelbtos atrankos į stažuotę išbandymus, ji tapo Europos socialinio fondo finansuojamo projekto dalyve ir nuo 2013 metų rugsėjo 1 dienos prasidėjo vienerių metų stažuotė Anglijoje.

Richard Lander mokykloje mokytoja iš arti susipažino su Anglijos švietimo sistema, ugdymo proceso organizavimu bei šalies gyvenimu ir tradicijomis.

„Labai didelį įspūdį padarė mokykla – jos modernus pastatas, erdvūs, šiuolaikiškai įrengti kabinetai ir ypač pozityvi atmosfera, – pasakoja J. Vaišvilienė. – Individualizuotas mokymas šioje mokykloje reiškia ne tik efektyviai pritaikytą prie individualių mokinių poreikių, pomėgių ir gebėjimų mokymą, bet pirmiausia – kiekvienam gerai jaustis mokykloje sudarytas sąlygas, skatinimą pasitikėti savimi, tobulėti kaip asmenybei.“

Mokytojai teko lankytis įvairių dalykų pamokose ir asistuoti mokytojams. Darbas pamokoje dažniausiai organizuojamas grupėse. Per įprastines paskaitų formos pamokas siekiama įtraukti moksleivius į mokomąją diskusiją, padedančią ugdytiniams patiems išsiaiškinti įvairius dalykus, išgvildenti problemą, padaryti išvadas. Tokios veiklos metu pagrindinis dėmesys sutelkiamas į mokinius, o pedagogui priskiriamas „koordinatoriaus“, „pagalbininko“ (angl. "facilitator") vaidmuo.

Nacionalinis ugdymo turinys naudojamas kaip gairės, kuriomis vadovaudamasi mokykla kuria individualią ugdymo programą. Pagrindinis tikslas yra ne įgytų žinių kiekis, bet įvairių asmeninių mokymosi bei mąstymo įgūdžių lavinimas.

J. Vaišvilienė pasakojo, kad namų darbams Richard Lander mokykloje skiriamos užduotys, reikalaujančios daugiau pasiruošimo, kūrybingumo, išsamesnio tyrimo, pavyzdžiui, įvairūs pristatymai, parengiamieji maketai, nuotaikų lentos (angl. moodboard), kadruotės (angl. storyboard) ir t. t. Jiems atlikti mokiniai paprastai turi 2-3 savaites.

Namų darbui niekada neskiriamos užduotys, kurias galima atlikti klasėje, netgi nagrinėjamus kūrinius stengiamasi perskaityti per pamokas. Mokiniai klausosi mokytojo arba įrašo (audioknygos) ir seka tekstą, dažnai skaito vaidmenimis.

Pasak mokytojos iš Šiaulių, Anglijoje stengiamasi integruoti mokinius, turinčius net labai rimtų fizinių bei raidos sutrikimų, į bendrojo lavinimo mokyklas ir mokykloje yra net speciali vieta, įrengta ir pritaikyta jiems. Dirbti su moksleiviais, turinčiais specialiųjų poreikių, mokytojams padeda mokytojų padėjėjai. J. Vaišvilienė taip pat turėjo galimybę dirbti su šiais mokiniais ir dabar ketina pritaikyti įgytas žinias savo darbe.

Mokyklos inf.

Asmeninė nuotr.

PAMOKA: Gamtos mokslų pamokoje.