Vertingos profesionalų pamokos prie fortepijono

Vertingos profesionalų pamokos prie fortepijono

Ver­tin­gos pro­fe­sio­na­lų pa­mo­kos prie for­te­pi­jo­no

VII Šiau­lių for­te­pi­jo­ni­nių due­tų fes­ti­va­lio gar­sai tre­čia­die­nį su­skam­bo Rad­vi­liš­kio mu­zi­kos mo­kyk­lo­je. Čia jau­nie­siems rad­vi­liš­kie­čiams su­reng­ti meist­riš­ku­mo kur­sai, ku­riuo­se gro­ji­mo pa­slap­ti­mis da­li­jo­si ži­no­mi pia­nis­tai – M. K. Čiur­lio­nio proa­nū­kis, gra­fų Zu­bo­vų pa­li­kuo­nis Ro­kas Zu­bo­vas ir jo žmo­na So­na­ta.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

„Iš­girs­ti pro­fe­sio­na­lų pa­mo­ky­mus – di­de­lis įvy­kis“

Rad­vi­liš­kio mu­zi­kos mo­kyk­los di­rek­to­rė Au­re­li­ja Ston­čiu­vie­nė džiau­gė­si, kad mo­kyk­lai su­teik­ta ga­li­my­bė bū­ti fes­ti­va­lio da­li­mi, o moks­lei­viams – gau­ti neį­kai­no­ja­mą do­va­ną – ži­no­mų pro­fe­sio­na­lų So­na­tos ir Ro­ko Zu­bo­vų meist­riš­ku­mo pa­mo­kas ir jų at­lie­ka­mą kon­cer­tą.

„Esu bu­vu­si ne vie­nuo­se R. Zu­bo­vo kur­suo­se. Jis pui­kiai dir­ba su mo­ki­niais, la­bai do­mi­si M. K. Čiur­lio­no kū­ry­ba, ku­ri yra jo gi­mi­nės tą­sa ir ša­ka. Kai stu­di­ja­vau, ei­da­vo­me klau­sy­tis Šiau­liuo­se ren­gia­mų for­te­pi­jo­ni­nių due­tų fes­ti­va­lių, nes tai bū­da­vo di­de­lis įvy­kis“, – pa­sa­ko­jo mo­kyk­los va­do­vė.

R. Zu­bo­vas su žmo­na So­na­ta meist­riš­ku­mo pa­mo­kas ve­dė pen­kiems Rad­vi­liš­kio mu­zi­kos mo­kyk­los at­li­kė­jams – trims for­te­pi­jo­ni­niams an­samb­liams, da­ly­vau­jan­tiems Šiau­liuo­se vyks­tan­čia­me for­te­pi­jo­ni­nių an­samb­lių kon­kur­se, ir dviem at­li­kė­joms so­lis­tėms, ku­rios ren­gia­si res­pub­li­ki­niam B. Dva­rio­no kon­kur­sui.

Išk­lau­sę mo­ki­nių at­lie­ka­mus kū­ri­nius, ži­no­mi mu­zi­kai drau­giš­kai bend­ra­vo su jau­nai­siais at­li­kė­jais, steng­da­mie­si nu­ro­dy­ti pa­grin­di­nes jų da­ro­mas klai­das, pa­mo­ky­da­mi, kaip kū­ri­nio da­lį at­lik­ti kuo ge­riau. Kiek­vie­nas pa­mo­ky­mas bu­vo pa­ly­di­mas drau­giš­ka šyp­se­na, pa­gy­ri­mu, pa­ska­ti­ni­mu ir pa­drą­si­ni­mu.

„Pro­fe­sio­na­li au­sis daug duo­da. Ir mū­sų mo­ky­to­jams tai la­bai ge­ros meist­riš­ku­mo pa­mo­kos“, – po meist­riš­ku­mo kur­sų sa­kė mo­kyk­los va­do­vė A. Ston­čiu­vie­nė.

„Mes mo­ko­me vai­kus gal ir to pa­ties, bet kai tą jie iš­girs­ta iš pro­fe­sio­na­laus at­li­kė­jo, tos pa­čios tie­sos su­skam­ba ki­taip ir vai­kai ki­taip sten­gia­si. Tai juos ska­ti­na to­bu­lė­ti. La­bai sma­gu, kai pro­vin­ci­ją ap­lan­ko to­kie me­ni­nin­kai“, – pa­pil­dė pe­da­go­gė Dia­na Sa­bu­lie­nė.

„Vi­si pa­si­jau­čia­me to pa­ties me­džio vai­siai“

Pa­si­bai­gus meist­riš­ku­mo pa­mo­kė­lėms „Šiau­lių kraš­tas“ pa­kal­bi­no su moks­lei­viais dir­bu­sį due­tą – So­na­tą ir Ro­ką Zu­bo­vus.

R. Zu­bo­vas pa­si­džiau­gė, kad fes­ti­va­lio or­ga­ni­za­to­rius – Lon­do­ne šiuo me­tu gy­ve­nan­tis šiau­lie­tis Ri­man­tas Ving­ras neuž­mir­šo sa­vo šak­nų ir ne tik at­gai­vi­no fes­ti­va­lį, bet jį pra­plė­tė į re­gio­nus, ku­rie „nu­si­da­žys pa­čio­mis gra­žiau­sio­mis mu­zi­kos spal­vo­mis“.

– Mes, pro­fe­sio­na­lai, at­ne­ši­me į fes­ti­va­lį ne tik sa­vo at­lie­ka­mos mu­zi­kos, bet ir pa­tir­ties, pa­bend­ra­vi­mų, pa­ta­ri­mų. To­kiuo­se ren­gi­niuo­se vi­si pa­si­jau­čia­me esan­tys to pa­ties me­džio vai­siai.

Šis pro­jek­tas la­bai švie­sus. Jis nė­ra nau­jas, bet la­bai gra­žiai at­gims­tan­tis. Pro­jek­to nau­jo­vė – in­te­rak­ty­vu­mas, jo me­tu mes su­si­tin­ka­me su vie­tos žmo­nė­mis, pa­bend­rau­ja­me, ir tai mus suar­ti­na, – sa­kė R. Zu­bo­vas.

– Ką jums pa­tiems duo­da šis pro­jek­tas?

– Be ga­lo sma­gu, kad ga­li­me pa­si­da­ly­ti tuo, ką esa­me pa­tys at­ra­dę. Tai da­ry­da­mi, mes pa­si­krau­na­me.

Kaž­ka­da te­ko skai­ty­ti vie­no žy­maus džia­zo pia­nis­to in­ter­viu. Jis pa­sa­ko­jo, kad pas jį at­va­žiuo­ja iš vi­so pa­sau­lio jau­ni pia­nis­tai ir dė­ko­ja už pa­ta­ri­mus. „Bet iš tik­rų­jų tai aš esu jiems dė­kin­gas, nes jų dė­ka aš su­ži­nau nau­jau­sias ten­den­ci­jas, su­si­pa­žįs­tu su nau­jais ta­len­tais, pri­si­lie­čiu prie jau­nys­tės ir pa­ts tam­pu jau­nes­nis“, – tei­gė pia­nis­tas. Ir iš tie­sų, jei už­si­da­ry­si tik sa­vo pa­sau­ly­je ir ne­ži­no­si gy­ve­ni­mo pul­so, bū­si ne toks tur­tin­gas, to­dėl to­kių su­si­ti­ki­mų nau­da yra abi­pu­sė.

– Ko sten­gia­tės iš­mo­ky­ti vai­kus per tas ke­lio­li­ka meist­riš­ku­mo pa­mo­kų mi­nu­čių, į ką at­krei­pia­te jų dė­me­sį?

– Aš pe­da­go­gi­nį dar­bą dir­bu jau 25 me­tus. Pats bū­da­mas pe­da­go­gu sa­vo stu­den­tams sa­kau: ei­ki­te ir gro­ki­te vi­siems – ir iš to su­si­da­rys jū­sų gy­ve­ni­mo ba­ga­žas. Bū­na, kad stu­den­tui tą pa­tį ka­li į gal­vą ke­tu­rias sa­vai­tes ir nie­kaip ne­ga­li pra­muš­ti. O jis atei­na po ko­kios iš­girs­tos meist­riš­ku­mo pa­mo­kos ir su­si­ža­vė­jęs aiš­ki­na, kad jam da­bar vis­kas aiš­ku. Kaž­kas tą pa­tį pa­sa­ko ki­tais žo­džiais ir tai pra­žįs­ta.

Mes, tu­rė­da­mi ke­lias mi­nu­tes, ste­buk­lų ne­pa­da­ro­me. Tie­siog po­žiū­ris iš ša­lies kar­tais pa­de­da at­ra­kin­ti tai, kas ja­me jau yra, kas įgy­ta sun­kiu ir sis­te­min­gu mo­ky­to­jo ir mo­ki­nio dar­bu.

Ma­tai daug da­ly­kų, bet ban­dai pa­sa­ky­ti tik tai, kas pa­dė­tų tam kū­ri­niui ir pa­ro­dy­tų pro­ble­mą ar ke­lią mo­ky­to­jui to­liau dirb­ti. Ma­nau, kad mo­ky­to­jai su­pras ir iš­girs, ką aš sie­kiu pa­sa­ky­ti ir pa­ro­dy­ti.

Se­mi­na­ruo­se sten­giuo­si, kad vai­kas neiš­si­gąs­tų, o pa­jus­tų pa­si­ti­kė­ji­mą, su­pras­tų, jog tai, ką jis da­ro, yra svar­bu, gra­žu ir ge­rai.

Šian­dien vi­si rad­vi­liš­kie­čiai moks­lei­viai ge­rai gro­jo. Jie vi­si sten­gė­si gro­ti mu­zi­ką, ne spau­dy­ti gar­sus. To­dėl ga­lė­jai gir­dė­ti min­tį, san­ty­kį su mu­zi­ka ir as­me­ny­bę. Jau­tė­si gro­ji­mas pir­muo­ju as­me­niu – tai aš gro­ju.

Prieš ko­kius 15 me­tų ga­na daug gir­dė­da­vo­si prie­var­ti­nių gro­ji­mų, o da­bar vis dau­giau ma­ty­ti lais­vai kvė­puo­jan­čių ir sa­vi­raiš­ka už­sii­man­čių žmo­nių. Ma­nau, jog mu­zi­kos mo­kyk­lų tiks­las toks ir yra – ug­dy­ti kū­ry­bin­gą, sa­vo emo­ci­nį pa­sau­lį ge­ban­tį rea­li­zuo­ti žmo­gų. O ne me­cha­niš­kai tą da­ran­tį.

– Ar ma­to­te skir­tu­mų tarp re­gio­no ir did­mies­čių vai­kų?

– Kar­di­na­laus ato­trū­kio ne­bė­ra. Kar­tais pa­si­tai­ko silp­nes­nių at­li­kė­jų, bet ly­giai taip pat at­li­kė­jas iš re­gio­no ga­li at­va­žiuo­ti ir „nu­skin­ti“ Grand pri­x. Ir taip yra bu­vę. Per­liu­kų ga­li bū­ti vi­sur.

Au­to­rės nuo­tr.

Ro­ko Zu­bo­vo pa­mo­ky­mai – drau­giš­ki, pa­drą­si­nan­tys ir be­tar­piš­ki.

Pia­nis­tai So­na­ta ir Ro­kas Zu­bo­vai meist­riš­ku­mo pa­slap­ti­mis pa­si­da­li­jo su bū­re­liu Rad­vi­liš­kio mu­zi­kos mo­kyk­los vai­kų.

Ži­no­mi pia­nis­tai So­na­ta ir Ro­kas Zu­bo­vai rad­vi­liš­kie­čiams mu­zi­kos mo­kyk­los moks­lei­viams da­vė pro­fe­sio­na­lių pa­ta­ri­mų.