Parodoje – tarpukario Lietuvos fotografija

Parodoje –  tarpukario Lietuvos fotografija

Pa­ro­do­je – tar­pu­ka­rio Lie­tu­vos fo­tog­ra­fi­ja

Šiaulių fo­tog­ra­fi­jos mu­zie­ju­je vei­kia is­to­ri­nės kū­ry­bi­nės fo­tog­ra­fi­jos pa­ro­da „Ta­pa­ty­bės for­ma­tai. Tra­di­ci­ja ir mo­der­nu­mas tar­pu­ka­rio Lie­tu­vos fo­tog­ra­fi­jo­je“.

Pa­ro­do­je eks­po­nuo­ja­ma be­veik 200 Vy­tau­to Au­gus­ti­no, Pet­ro Ba­bic­ko, Ge­rar­do Bag­do­na­vi­čiaus, Ba­lio Bu­ra­čo, Ja­no Bul­ha­ko, Ka­zio Dau­gė­los, Jo­no Dva­riš­kio, Po­vi­lo Kar­pa­vi­čiaus, Vy­tau­to Ma­že­lio, Ju­liaus Miež­laiš­kio, Ot­to (Oto­no) Mi­la­še­vi­čiaus, An­ta­no Na­ru­še­vi­čiaus, Ve­ro­ni­kos Šlei­vy­tės, Do­mi­ce­lės Ta­ra­bil­die­nės ir ki­tų au­to­rių kū­ri­nių, tar­pu­ka­rio fo­tog­ra­fi­jos lei­di­nių ir ki­tos me­džia­gos.

Eks­po­zi­ci­ja su­da­ry­ta iš dvie­jų da­lių. Ats­ki­rai pa­tei­kia­ma iki 1939 me­tų Len­ki­jos vals­ty­bė­je bu­vu­sio Vil­niaus fo­tog­ra­fi­jos tra­di­ci­ja.

Pa­ro­dos ku­ra­to­rė Vi­li­ja Ulins­ky­tė-Bal­zie­nė nuo­trau­kas su­rin­ko iš įvai­rių Lie­tu­vos mu­zie­jų, pri­va­čių ko­lek­ci­jų.

Pa­ro­dos pa­grin­dą su­da­ro Šiau­lių „Auš­ros“ mu­zie­jaus Fo­tog­ra­fi­jos mu­zie­jaus rin­ki­nio eks­po­na­tai, eks­po­nuo­ja­mi ir kū­ri­niai iš Na­cio­na­li­nio M. K. Čiur­lio­nio dai­lės, Lie­tu­vos dai­lės, Lie­tu­vos na­cio­na­li­nio, Ku­piš­kio et­nog­ra­fi­jos mu­zie­jų rin­ki­nių ir pri­va­čių ko­lek­ci­jų.

Fo­tog­ra­fi­jose at­si­sklei­džia dau­gias­luoks­nės tar­pu­ka­rio Lie­tu­vos ta­pa­ty­bės pa­veiks­las, gam­tos, mies­tų ir mies­te­lių, vi­suo­me­ni­nės san­klo­dos kraš­to­vaiz­dis, pi­lie­ti­nė sa­vi­vo­ka ir ver­ty­bės, už­fik­suo­tos sa­vi­tais fo­tog­ra­fų vi­zua­li­niais for­ma­tais, rep­re­zen­tuo­jan­čiais tra­di­ci­ją ir mo­der­nius kū­ry­bi­nius ieš­ko­ji­mus.

Lie­tu­vos fo­tog­ra­fi­ja tar­pu­ka­riu per­žen­gė ama­to rė­mus ir įsi­lie­jo į mo­der­nė­jan­čios vals­ty­bės pa­ro­dų sa­les, spau­dos lei­di­nių pus­la­pius, vie­šą­ją mies­tų ir mies­te­lių erd­vę.

Fo­tog­ra­fi­ja po­pu­lia­rė­jo ir as­me­ni­nė­je erd­vė­je, kur ji bu­vo pri­tai­ko­ma ne tik kas­die­ny­bės aki­mir­koms do­ku­men­tuo­ti, bet ir nau­do­ja­ma kū­ry­bi­niams eks­pe­ri­men­tams.

To me­to kū­ry­bi­nės fo­tog­ra­fi­jos dar­buo­se do­mi­nuo­ja tra­di­ci­nė do­ku­men­ti­nė raiš­ka, o tu­ri­ny­je – tau­ti­nės vals­ty­bės pro­pa­guo­ja­mos ver­ty­bės ir sim­bo­liai.

Fo­tog­ra­fi­nė­je kas­die­nio gy­ve­ni­mo kro­ni­ko­je re­tes­ni so­cia­li­niai, psi­cho­lo­gi­niai mo­ty­vai.

Bū­ta ir ori­gi­na­lių te­mų ar kū­ry­bi­nių in­di­vi­dua­lios raiš­kos paieš­kų ir ban­dy­mų, ati­tin­kan­čių mo­der­niz­mo prin­ci­pus.

Pa­ro­dą ly­di edu­ka­ci­nė pro­gra­ma, jo­je lan­ky­to­jai ga­li už­siim­ti sa­va­ran­kiš­ka veik­la, tar­pu­ka­rio au­to­rių kū­ry­bą pri­sta­tan­čių lei­di­nių eks­po­zi­ci­ja.

Pa­reng­ta pa­ro­dos at­mi­ni­mo su­ve­ny­rų ko­lek­ci­ja, skir­ta at­kur­tos Lie­tu­vos vals­ty­bės 100-me­čiui. Kiek­vie­ną mė­ne­sį pa­ro­do­je vyks pa­skai­tos ir eks­kur­si­jos, lei­sian­čios iš­sa­miau su­si­pa­žin­ti su tar­pu­ka­rio fo­tog­ra­fi­ja.

Pa­ro­da veiks iki bir­že­lio 17 die­nos.

Pa­reng­ta pa­gal „Auš­ros“ mu­zie­jaus inf.

Fo­tog­ra­fi­jos mu­zie­jaus rin­ki­nio nuo­tr.

Ge­rar­das Bag­do­na­vi­čius. Šiau­liai. Cir­ko kup­ra­nu­ga­riai Vil­niaus gat­vė­je, 1930 me­tai.

Ka­zys Dau­gė­la. Sau­lė­ly­dis, 1937 me­tai.

Ge­rar­das Bag­do­na­vi­čius. Ras­nic­kas fo­tog­ra­fuo­ja Bort­ke­vi­čių, Si­ma­na­vi­čių ir Ged­mi­ną, XX am­žiaus 3–4 de­šimt­me­tis.

An­ta­nas Na­ru­še­vi­čius. Der­liaus šven­tė Šiau­liuo­se, 1937 me­tai.