„Kino pavasaris“ Šiauliuose: TOP 5 filmai, kuriuos būtina pamatyti

„Kino pavasaris“ Šiauliuose: TOP 5 filmai, kuriuos būtina pamatyti

„Ki­no pa­va­sa­ris“ Šiau­liuo­se: TOP 5 fil­mai, ku­riuos bū­ti­na pa­ma­ty­ti

Ko­vo 23 d. pra­si­de­dan­tis 22-asis „Ki­no pa­va­sa­ris“ Šiau­lių žiū­ro­vus kvies iš­vys­ti net 18 fil­mų. Šiais me­tais į fes­ti­va­lio pro­gra­mą įtrauk­ti „Os­ka­rų“ lau­rea­tai ir no­mi­nan­tai, jau spė­ju­sios vi­so­je Eu­ro­po­je iš­gar­sė­ti ko­me­di­jos bei šir­dį dras­kan­čios dra­mos, tad iš­si­rink­ti fil­mą bus ne­leng­va už­duo­tis. No­rė­da­mi ją pa­leng­vin­ti, pa­tei­kia­me „Ki­no pa­va­sa­rio“ me­no va­do­vės San­tos Lin­ge­vi­čiū­tės su­da­ry­tą są­ra­šą fil­mų, ku­riuos šie­met bū­ti­na pa­ma­ty­ti šiau­lie­čiams.

„Ki­no pa­va­sa­rio“ me­no va­do­vė San­ta Lin­ge­vi­čiū­tė

1. „To­bu­li me­la­giai“ ("Per­fect Stran­gers“, rež. Pao­lo Ge­no­ve­se). Na­cio­na­li­niu fe­no­me­nu va­di­na­ma ita­lų ko­me­di­ja pa­sa­ko­ja is­to­ri­ją apie sep­ty­nių il­ga­lai­kių drau­gų va­ka­rė­lio žai­di­mą, ku­rio me­tu mo­bi­lie­ji te­le­fo­nai su­de­da­mi ant sta­lo, kiek­vie­na teks­to ži­nu­tė per­skai­to­ma gar­siai, o į skam­bu­čius at­si­lie­pia­ma tik įjun­gus gar­sia­kal­bį. Nors šio itin as­me­niš­ko žai­di­mo tiks­las – įro­dy­ti sa­vo at­vi­ru­mą, jo me­tu paaiš­kė­ja, kad pa­slap­čių tu­ri kiek­vie­nas žai­dė­jas. Pro­vo­kuo­jan­ti ko­me­di­ja „To­bu­li me­la­giai“ jau par­da­vė dau­gy­bę bi­lie­tų Ita­li­jo­je, o Kai­ro tarp­tau­ti­nia­me ki­no fes­ti­va­ly­je fil­mas bu­vo ap­do­va­no­tas už ge­riau­sią sce­na­ri­jų.

San­tos Lin­ge­vi­čiū­tės ko­men­ta­ras: „Pa­si­žiū­rė­ju­si šį fil­mą, tik­rai iš­si­gan­dau, kad mo­bi­lia­ja­me te­le­fo­ne – be­veik vi­sas ma­no gy­ve­ni­mas: kon­tak­tai, nuo­trau­kos, laiš­kai, ži­nu­tės. Nors ir pa­si­ti­kiu sa­vo ant­ra pu­se, bet jei­gu nu­spręs­tų vie­ną die­ną pa­nar­šy­ti ma­no te­le­fo­ne, gal ki­tą­dien ir ne­be­pa­ma­ty­čiau... Nuo­šir­džiai re­ko­men­duo­ju vi­siems.“

2. „Mė­ne­sie­na“ ("Moon­light“, rež. Bar­ry Jen­kins). Net tris „Os­ka­rus“ lai­mė­ju­si dra­ma pa­sa­ko­ja is­to­ri­ją apie af­roa­me­ri­kie­čio vai­ki­no vai­kys­tę, paaug­lys­tę ir bran­dos me­tus. Skur­džia­me Ma­ja­mio prie­mies­ty­je užau­gęs Ši­ro­nas su­si­du­ria tiek su vi­di­niais, tiek su išo­ri­niais sun­ku­mais, to­kiais kaip ta­pa­tu­mo paieš­kos, fi­zi­ne bei emo­ci­ne prie­var­ta.

San­tos Lin­ge­vi­čiū­tės ko­men­ta­ras: „Toks jau ma­no dar­bas: kai per die­ną kar­tais ten­ka pa­si­žiū­rė­ti še­šis fil­mus, verk­ti ne­bė­ra ka­da. Ta­čiau per „Mė­ne­sie­ną“ nuo­šir­džiai ap­si­ver­kiau: esa­ma to­kių jaut­rių ir su­bti­lių sce­nų, ak­to­rių vai­dy­bos niuan­sų, kad tik­rai su­grau­dins ne vie­ną. Tik­rai pel­ny­tai ap­do­va­no­tas „Os­ka­ru“ kaip ge­riau­sias fil­mas.“

3. „Bai­gia­mie­ji eg­za­mi­nai“ ("Gra­dua­tion“, rež. Cris­tian Mun­giu). Tai fil­mas apie tė­vų vaid­me­nų pa­si­skirs­ty­mą ir komp­ro­mi­sų paieš­ką. Ru­mu­nų nau­jo­sios kar­tos re­ži­sie­riaus Cris­tia­no su­kur­ta ki­no juos­ta lai­mė­jo pri­zus net sep­ty­niuo­se ki­no fes­ti­va­liuo­se.

San­tos Lin­ge­vi­čiū­tės ko­men­ta­ras: „Žiū­rint šį fil­mą, – ap­lan­kė de­ja vu jaus­mas: ma­žai kuo ski­ria­mės nuo Ru­mu­ni­jos, nes vis dar iki ga­lo neat­sik­ra­to­me so­vie­ti­nio men­ta­li­te­to. Esam toks pat ar­ti­mų gi­mi­nių kraš­tas, ku­ria­me ran­ka plau­na ran­ką, ga­jūs pa­pir­ki­nė­ji­mai ir ky­šiai. Ne vel­tui Cris­tia­nas Mun­giu – vie­nas ge­riau­sių da­bar­ti­nių re­ži­sie­rių vi­so­je Eu­ro­po­je.“

4. „Tai tik pa­sau­lio pa­bai­ga“ ("It‘s On­ly the End of the World“, rež. Xa­vier Do­lan). Fil­mas, su­kur­tas pa­gal pran­cū­zų dra­ma­tur­go Jea­no Lu­co Lagarce’o pje­sę. Tai is­to­ri­ja apie ser­gan­tį ra­šy­to­ją, ku­ris po il­gos per­trau­kos grįž­ta na­mo pa­sa­ky­ti sa­vo šei­mai, kad mirš­ta. Dra­ma „Tai tik pa­sau­lio pa­bai­ga“ Ka­nų ki­no fes­ti­va­ly­je bu­vo ap­do­va­no­ta di­džiuo­ju komisijos pri­zu.

San­tos Lin­ge­vi­čiū­tės ko­men­ta­ras: „As­me­niš­kai man šis Xa­vier Do­la­no fil­mas pa­ti­ko la­biau nei „Ma­my­tė“. Aiš­ku, kiek­vie­nas žiū­ri­me su­bjek­ty­viai, ta­čiau is­to­ri­ja man daug ar­ti­mes­nė. Vi­siš­kai su­tin­ku su Ka­nų fes­ti­va­lio komisija, ku­ri Do­la­ną įver­ti­no kaip ge­riau­sią re­ži­sie­rių: tie jam bū­din­gi vaiz­do su­lė­ti­ni­mai, mon­ta­vi­mo žai­di­mai ir, aiš­ku, jo vi­zi­ti­nė kor­te­lė – mu­zi­ka – ku­ria ypa­tin­gą at­mos­fe­rą.“

5. „Mo­liū­gė­lio gy­ve­ni­mas“ ("My Li­fe as a Zuc­chi­ni“, rež. Clau­de Bar­ras). „Os­ka­rui“ no­mi­nuo­ta lė­li­nė ani­ma­ci­ja vi­sai šei­mai pa­sa­ko­ja is­to­ri­ją apie ber­niu­ką, ku­ris iš­siųs­tas į glo­bos na­mus pra­de­da mo­ky­tis pa­si­ti­kė­ti ir my­lė­ti.

San­tos Lin­ge­vi­čiū­tės ko­men­ta­ras: „Nors fil­mas ir vi­sai šei­mai, bet, ma­nau, la­biau verks suau­gu­sie­ji. Pa­si­žiū­rė­jęs fil­mą, vai­kas ga­li už­duo­ti ne­pa­to­gių klau­si­mų: ko­dėl ki­ti vai­kai gy­ve­na ne su tė­ve­liais, ko­dėl ma­ma gė­rė alų? Gal­būt pa­ts me­tas vai­kams tai paaiš­kin­ti?“

22-ąjį „Ki­no pa­va­sa­rį“ Šiau­lių mies­te už­da­rys tik per 12 die­nų nu­fil­muo­ta vo­kie­čių re­ži­sie­riaus Ju­lia­no Ro­se­feld­to ki­no juos­ta „Ma­ni­fes­tas“ ("Ma­ni­fes­to“, rež. Ju­lian Ro­se­feldt), ku­rio­je net 13 skir­tin­gų per­so­na­žų su­vai­di­no ta­len­tin­go­ji Ca­te Blan­chet. Fil­me iš­gir­si­te 12 skir­tin­gų iš­trau­kų iš gar­sių re­ži­sier­ių, me­ni­nin­kų, fu­tu­ris­tų ma­ni­fes­tų.

Šiau­liuo­se fes­ti­va­lio fil­mus iš­vys­ti bus ga­li­ma „Fo­rum Ci­ne­mas“ ki­no sa­lė­se „Ak­ro­po­ly­je“ ko­vo 25-ba­lan­džio 6 d.

Bi­lie­tus įsi­gy­ti ga­li­te in­ter­ne­tu ki­no teat­ro „Fo­rum Ci­ne­mas“ bi­lie­tų ka­so­se.

Vi­sa fes­ti­va­lio pro­gra­ma: www.ki­no­pa­va­sa­ris.lt