Grafo Benedikto Henriko Tiškevičiaus fotografijų paroda iškeliavo į Kretingos muziejų

Šiaulių fotografijos muziejaus rinkinių nuotr.
Grafo Benedikto Henriko Tiškevičiaus fotografijos studija.

Kretingos muziejuje atidaryta Šiaulių „Aušros“ muziejaus parengta paroda „Grafo Benedikto Henriko Tiškevičiaus fotografijos studija“. Parodos kuratorė – Šiaulių fotografijos muziejaus vedėja Vilija Ulinskytė-Balzienė.

Parodoje analizuojami grafo B. H. Tiškevičiaus fotografijos ypatumai, meniniai ieškojimai ir pasiekimai, fotografinės kūrybos istoriniai ir šiuolaikiniai kontekstai. Parodos branduolį sudaro fotografijos ir kitos vertybės iš Šiaulių fotografijos muziejaus rinkinių ir Petraičių šeimos rinkinio.

Eksponatų ir jų kopijų parodai taip pat suteikė Kauno rajono muziejus, Lietuvos nacionalinis dailės muziejus, Lietuvos nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Trakų istorijos muziejus, Kretingos muziejus, Niseforo Njepso (Nicephore Niepce) muziejus (Šalonas prie Sonos, Prancūzija), Prancūzijos nacionalinė biblioteka Paryžiuje, Valstybinis muziejus (Rijksmuseum) (Amsterdamas, Nyderlandai), Nacionalinis muziejus Varšuvoje, Lenkijos nacionalinė biblioteka Varšuvoje, Varšuvos karališkosios pilies muziejus, Cechanoveckių (Ciechanowiecki) fondas (Lenkija).

Raudondvario grafas Benediktas Henrikas Tiškevičius (1852–1935) – išskirtinė, tačiau dar nepakankamai pažinta Lietuvos kultūros istorijos asmenybė, vienas iš meninės fotografijos pirmtakų Lietuvoje ir pirmasis šalies keliautojas-fotografas.

Lietuvą ir Prancūziją savaisiais namais laikęs fotografas nuo 1884 m. dalyvavo Prancūzų fotografų draugijos veikloje, nuo 1898 m. buvo prestižinio Paryžiaus fotoklubo narys. Nuo 1894 m. dalyvavo parodose, jo fotografijos publikuotos reprezentaciniuose prancūzų piktorializmo leidiniuose, parodų kataloguose, žurnaluose. B. H. Tiškevičiaus kūryba atitiko europines ano meto fotografijos tendencijas ir neturėjo analogų Lietuvoje.

Daugelį dešimtmečių B. H. Tiškevičiaus, kaip fotografo, vardas Lietuvoje buvo beveik nežinomas, o kūrybinio palikimo fragmentai saugoti tik užsienyje. Manyta, kad visa kita negrįžtamai prarasta, todėl prieš kelerius metus atrasta ir į Lietuvą sugrąžinta didžiulė jo kūrinių kolekcija tapo tikra sensacija ir papildė Lietuvos fotografijos istoriją naujais išskirtiniais štrichais.