Fotografijų parodoje „Režisuoja miestas“ – teatro ir miesto sintezė

Edvardo TAMOŠIŪNO nuotr.
Spektaklio „Man šiandien – Hamletas“ fotosesija.

Rugsėjo 16 dieną teatro balkono fojė atidaroma Valstybinio Šiaulių dramos teatro fotografijų paroda, gimusi iš praėjusį sezoną vykusių spektaklių fotosesijų įvairiose Šiaulių miesto vietose. Fotografijų autorius – fotomenininkas Edvardas Tamošiūnas.

Pavadinimas „Režisuoja miestas“ atspindi 92-ojo teatro sezono kūrybinę kryptį – megzti glaudesnius teatro ir miesto ryšius. Šios fotosesijos tapo įdomiu meniniu ir socialiniu eksperimentu, ieškant atsakymo į klausimą, kaip miestas veikia teatrą, spektaklį, kūrėjus.

Kiekvienam spektakliui įvaizdinti teatras ieškojo tinkamiausios vietos, bet kartu pasiduodavo ir impulsyviems sprendimams, kuriuos diktavo netikėtos aplinkybės ar oro sąlygos.

Bendras skirtingų fotosesijų ciklo tikslas – perkelti nedidelę teatrinio pasaulio dalelytę į gyvą miesto erdvę ir stebėti, kaip miesto kontekstas keičia, papildo, praturtina spektaklio reikšmes.

Scenoje sukurto paveikslo ir miesto realybės sugretinimo efektas išsaugomas ir parodoje: greta fotosesijos „Režisuoja miestas“ lankytojai išvys ir scenoje užfiksuotas spektaklių akimirkas bei fotografavimo proceso „užkadrines“ nuotraukas.

Fotomenininkas E. Tamošiūnas šešių spektaklių – „Prarasta Katarinos Blum garbė“, „Pakeliui“, „Man šiandien – Hamletas“, „Revizorius“, „Puaro“, „Skraidantis Travolta“ – fotosesijose padarė šimtus nuotraukų. Autorius parodai atrinko tik po kelis, jo manymu, geriausiai parodos sumanymą atitinkančius darbus.

E. Tamošiūnas – kūrėjas, parodų organizatorius, Šiaulių fotografijos muziejaus fotografas, Šiaulių miesto Jaunojo menininko stipendijos laureatas, aktyviai įsiliejęs į Šiaulių kultūrinį miesto gyvenimą, surengęs keletą autorinių parodų.

„Visą sezoną nusitęsęs fotosesijos „Režisuoja miestas“ kūrybinis procesas leido geriau pažinti teatrą ir aktorių darbą. Artima bendrystė su kūrybine komanda leido suprasti, kiek daug žiūrovui nematomų pastangų yra įdedama į spektaklio kūrimo, jo pristatymo visuomenei procesą. Tik atsidūręs teatro „viduje“ gali suprasti, kad teatras funkcionuoja kaip atskiras, bet labai vientisas, gyvas organizmas. Ši fotosesija unikali savo siekiu jungti spektaklio nuotaiką ir miesto lokacijos aurą“, – teigia E. Tamošiūnas.