Naujausios
Nuo lapkričio 7 dienos Šiaulių „Aušros“ muziejaus padalinyje – Fotografijos muziejuje – eksponuojama paroda „Vizijos“. Joje pristatoma avangardinė, eksperimentinė ir konceptualioji XX a. Lietuvos fotografija. Paroda bus pristatyta lapkričio 14 dieną.
Parodoje eksponuojami Povilo Karpavičiaus, Vitalijaus Butyrino, Aleksandro Macijausko, Vito Luckaus, Virgilijaus Šontos, Algirdo Šeškaus, Alfonso Budvyčio, Remigijaus Pačėsos, Vytauto Balčyčio, Arūno Kulikausko, Giedriaus Liago ir Violetos Bubelytės kūriniai iš Fotografijos muziejaus, Lietuvos fotomenininkų sąjungos, Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus bei privačių kolekcijų.
Paroda (pavadinimu „Visions“) kuratorių Valentyn Odnoviun ir Fotografijos muziejaus vadovės Vilijos Ulinskytės-Balzienės buvo parengta tarptautiniam „Białystok Interphoto“ festivaliui Lenkijoje. Spalį ji eksponuota Baltstogės rotušėje (Palenkės muziejuje).
Fotografijos muziejuje pristatoma papildyta parodos versija. Joje atsispindi įvairialypė Lietuvos fotografijos raida, pabrėžiamos individualios naujovės ir originalumo bei saviraiškos siekis.
Parodos pasakojimas pradedamas nuo P. Karpavičiaus kūrybos. Jau tarpukariu pradėjęs eksperimentuoti, autorius kūrė novatoriškas vaizdines konstrukcijas, naudodamas fotomontažą ir įvairius fotocheminius procesus, tikrovę pavertė meniniu reiškiniu.
P. Karpavičiaus asmuo susiejo tarpukario fotografijos mėgėjus ir kylantį XX a. septintojo ir aštuntojo dešimtmečių fotojudėjimą. Autoriaus įtakoje formavosi ir vadinamoji Lietuvos fotografijos mokykla, jai parodoje atstovauja V. Butyrinas, A. Macijauskas ir V. Luckus.
Ankstyvieji V. Butyrino montažai priminė reportažą, vėliau autorius pasuko į simbolizmą ir kūrė poetinių vaizdinių kupinas savitas siurrealistines karalystes.
A. Macijauskas išgarsėjo dinamiškomis serijomis „Lietuvos kaimo turguose“, „Veterinarijos klinikose“, jose plačiakampiu objektyvu užfiksuotos intymios ir paveikios scenos.
V. Luckus, performatyvios fotografijos pradininkas, į savo kūrybą įtraukė „proto koncepciją“, perkūrė nuotraukas, keitė spalvas ir savaip jas dėliojo į unikalius derinius, kuriuos parodoje reprezentuoja ciklo „Mimai“ kūriniai.
Devintajame dešimtmetyje Lietuvos fotografijoje prasidėjo pokyčio laikotarpis. V. Šontos cikle „Mokykla – mano namai“ buvo vaizduojama specialiųjų poreikių turinčių našlaičių kasdienė patirtis, gvildenamos anksčiau draustos temos ir kvestionuojamos nusistovėjusios socialinės normos.
A. Šeškus be baimės metė iššūkį tradicinei Lietuvos fotografijai, motyvavo jaunąją kartą imtis novatoriškų ir konceptualių estetinių metodų.
V. Bubelytė kūrė konceptualius fotoperformansus, o A. Budvytis, R. Pačėsa ir V. Balčytis nuo dokumentikos perėjo prie „defektinių“ fotografijos metodų, sukeliančių irimo ir sulėtėjusio laiko suvokimo pojūtį. Panašiai ir A. Kulikauskas bei G. Liagas iš Kauno „Plėšrūnų grupės“, perkurdami rastas fotografijas, apmąstė kasdienius objektus ir situacijas.
Parodos koordinatorius – Mindaugas Laurinaitis, parodos komunikacijos dizaineris – Darius Linkevičius.
Paroda Fotografijos muziejuje bus eksponuojama iki gruodžio 8 dienos.