Festivalis „Virus“ prasidėjo ir stabtelėjo

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Redos ir Arūno Uogintų performansas.
Penktadienį parodomis ir performansais atidarytas 25-asis šiuolaikinio meno festivalis „Virus“ tęsėsi tik vieną vakarą – šeštadienį prasidėjo karantinas. Latvės Sandros Strele paroda liko už uždarų durų, bet Prisikėlimo aikštėje galima apžiūrėti skulptūrų projektą „Aksesuarai“.

Dviejų virusų akistata

Penktadienio vakare ant galerijos laiptų festivalio dalyvius pasitiko festivalio senbuvių Redos ir Arūno Uogintų sukurti „Koronuoti liūtai“, o menininkai įtraukė į performansą.

Ryškiaspalvis „virusas“ sukinėjosi prie galerijos, traukdamas paskui save medinius ratus. Lyg iš viduramžių atėjęs maro gydytojas su kauke įžiebė ne tik liepsnas prie galerijos, bet uždegė ir tempiamus ratus. Personažai nutolo bulvaru – į karantiną ar (ne)būtį.

„Mes 25 metus laukėme tokios dviejų virusų akistatos. Žinote, yra virusas kūrybiškas, kuris užkrečia mus grožiu, menu, estetika, ir yra piktasis, kuris naikina mus, siunčia naktį košmarus ir žada mums nesibaigiantį karantiną“, – atidarydamas festivalį, sakė Šiaulių dailės galerijos direktoriaus pavaduotojas Virginijus Kinčinaitis. Pasak menotyrininko, „Virus“ festivalis – kulminacija, kur abu virusai grumiasi, o atidarymo dalyviai tampa istoriniais personažais.

Festivalio organizatoriai, laikantis saugumo priemonių, pakvietė apžiūrėti latvės Sandros Strele parodą pranašišku ir simboliniu pavadinimu – „Parodos, kurios niekada neįvyko“.

Kone paskutiniu metu buvo atšauktas Kauno šokio teatro „Aura“ pasirodymas.

S. Strele paroda atidaryta ir laikinai sustabdyta tą patį vakarą – kaip ir visas festivalis. Kūriniai liko už uždarų durų mažiausiai trims savaitėms – Šiaulių dailės galerija neveiks iki lapkričio 29 dienos.

Paroda aikštėje

Iš Šiaulių dailės galerijos veiksmas persikėlė į Prisikėlimo aikštę, kur pristatytas skulptūrų projektas „Aksesuarai“ ir grupės „Cooltūristės“ performansas.

V. Kinčinaitis atkreipė dėmesį, kaip šiuolaikinis menas įkomponuojamas į konservatyvią, klasikinę erdvę.

Viešųjų erdvių projekto „Aksesuarai“ kuratoriai – Vytautas Viržbickas ir Paulius Andriuškevičius.

Prisikėlimo aikštėje eksponuojamos septynios skulptūros.

Dainiaus Liškevičiaus kūrinys „Švytuoklė“ – reklaminė šviesdėžė su moters akimis, iškadruotomis iš fotografijos.

Vytautas Viržbickas pristato „Rankinę“, sukurtą iš vilkiko kuro bako, padangų.

Žilvino Landzbergo kūrinys „Sugalvok norą“ sukurtas mišria technika, Donato Jankausko „Malpa“ – iš metalo ir audinio, Juozo Laivio „Kiaušinis“ – skulptūra iš putplasčio, traukta marle ir nudažyta.

Arvydas Umbrasas kūrinį „Gausa – krentanti žvaigždė“ sukūrė iš metalo, polistireno, naudojo sandarinimo putas, epoksidinę dervą, stiklo pluošto glaistą, automobilinius dažus, laką.

Laima Kreivytė ir Ineta Armanavičiūtė (aka „Cooltūristės“) žiūrovų akyse kūrė performatyvią skulptūrą „Save ryjantis režimas“.

Pasak organizatorių, ši paroda parengta žiūrovų minties dirginimui. Skulptūros nėra ilgalaikės – skulptūrinę instaliaciją miesto erdvėje planuojama eksponuoti numatytu festivalio laiku.

Festivalis „Virus“, prasidėjęs lapkričio 6 dieną, turėtų baigtis gruodžio 12 dieną. Tolimesni renginiai priklausys nuo pandeminės situacijos.