Ekskusija po parodą pristatoma virtualiai

Šiaulių „Aušros“ muziejaus nuotr.
Kūrinio autorė – Aurelija Šimkutė.
Dėl karantino Šiaulių „Aušros“ muziejaus Chaimo Frenkelio vilos lankytojai taip ir neišvydo parodos „Materijų skambesys“.

Vakar muziejininkai organizavo virtualią ekskursiją, kurioje parodos kuratorė Jūratė Kaučikaitė papasakojo apie parodos idėją ir eksponuojamus darbus.

Vaizdo įrašas „Aušros“ muziejaus youtube kanale pasiekiamas ir po ekskursijos premjeros.

Parodos „Materijų skambesys“ koncepcija netiesiogiai susieja juvelyriką ir tradicinį japonų meną – ukijo-ė graviūras. Pagrindinė ir vienijanti parodos idėja – gamta, natūralumas, estetika.

Parodoje galima išvysti įvairių idėjų, medžiagų ir atlikimo technikų. Autoriai – ir patyrę menininkai, ir pradedantys savo kelią šioje meno srityje. Eksponuojami kūriniai iš metalo, medžio, stiklo, akmens ir kitų medžiagų.

Konceptualiąją juvelyriką ir japonų ukijo-ė graviūras vienija atida niuansams ir detalėms, rafinuotumas, subtilumas, estetinė švara ir harmonija.

Šiaulių „Aušros“ muziejaus rinkiniuose yra saugoma išskirtinė ukijo-ė – japonų medžio graviūrų kolekcija. Nuo 2003 metų šios graviūros eksponuojamos Chaimo Frenkelio vilos ekspozicijos „Provincijos dvaras“ Rytų meno galerijoje. Kolekcija yra įtraukta į japonų meno paveldo registrą.

Unikalią Edo epochos (1603–1868) japonų graviūrų kolekciją į Lietuvą iš Paryžiaus parsivežė paskutinė Santeklių dvaro (Viekšnių vlsč., Mažeikių apskr.) valdytoja menininkė Ona Bagnickaitė (1875–1941). 21-os graviūros kolekcija yra stilinga ir vientisa, atspindi kasdienio gyvenimo temas – tai gamtos ir miesto vaizdai, kabuki teatro aktorių ir geišų portretai, istorinės ir mitologinės scenos.

„Aušros“ muziejus šiais metais išleido ir parodos leidinį tuo pačiu pavadinimu – „Materijų skambesys“.