Atidaryta eksperimentinės fotografijos paroda

Atidaryta eksperimentinės fotografijos paroda

Atidaryta eksperimentinės fotografijos paroda

Penktadienį Šiaulių „Laiptų galerijoje“ atidaryta Remigijaus Venckaus fotografijų paroda „Liepsnojantys amnezijos archyvai“. Pirmąkart šioje erdvėje parodą surengusiam menininkui patarta atsisakyti estetizuoto požiūrio į fotografiją. „Nuo tuščių abstrakcijų reikėtų eiti prie autentiškumo“, – siūlė filosofas Jurgis Dieliautas.

Irena BUDRIENĖ

irena@skrastas.lt

Įkvėpėjas – prancūzų filosofas

Parodą sudaro eksperimentinių fotografijų ciklas „Amnezijos juosta“. Tai – asmeninių, analoginės fotografijos technika sukurtų nuotraukų archyvas nuo 1998 iki 2013 metų.

Autorius aiškino, kad žodis „amnezija“ – tik metafora. O paroda jam padeda susitikti su pačiu savimi – tokiu, koks buvo anksčiau. „Susitinku su savimi, kurio jau nėra“, – sakė R. Venckus.

Amnezija autoriui – ilgesio ir vienatvės virusas, kuriuo jis visi labiau užsikrečia. Apimtas šios būsenos R. Venckus tarsi archyvuoja savo kūrybą, kurią sudaro dienoraščiai, laiškai, vaizdo įrašai, fotografijų albumai, pasislėpę ir į dienos šviesą netikėtai išnirę lapeliai su užrašytais priminimais.

„Mano kūryboje gausu vaizdų ir tekstų. Jie yra tikroji būtis, tikrasis gyvenimas, mąstymas. Nors per kūrybą aš vienu metu jungiuosi ir skiriuosi su tikrove, tačiau archyvu virstanti praeitis mane labiausiai jungia su manimi pačiu“, – aiškino jaunasis kūrėjas.

Suvokti kūrybą kaip archyvą R. Venckų paskatino prancūzų poststruktūralistinės minties atstovo Jacques Derrida (1930-2004) veikalai. Penkerius metus menininkas praleido studijuodamas jo filosofiją.

Kvietė rinktis minimalizmą

Parodos atidarymo proga autoriui negailėta šiltų žodžių. „Prieš jus stovi talentingas žmogus“, – sakė parodos kuratorius Ričardas Jakutis.

Filosofas Jurgis Dieliautas R. Venckų gyrė už sugebėjimą atsispirti Vilniaus Dailės akademijos įtakai. „Atsispirti buvo nesunku, nes nesu ją labai mylintis. Pagrindą gavau Šiaulių universitete, Dailės katedroje“, – sakė autorius.

J. Dieliautas pažymėjo, kad R. Venckaus stiprybė fotografijoje – ne puošnumas ir barokas, o priešingai – minimalizmas. Filosofas autoriui linkėjo sukti fotografijos autentiškumo, dokumentiškumo keliu, atisakyti tuščių abstrakcijų.

Apie autorių

Remigijus Venckus – menotyrininkas, Vytauto Didžiojo Menų fakulteto Šiuolaikinių menų katedros, Vilniaus ir Šiaulių universitetų lektorius. Menininkas kuria fotografiją ir videomeną, rašo medijų, vaizduojamųjų menų ir vizualinės kultūros klausimais, pristato savo kūrinius ir dalyvauja kaip meno kritikas Lietuvos ir užsienio galerijose. Skaito viešas paskaitas meno festivaliuose. Savo kūrybą – fotografiją ir videomeną pristato ne tik Lietuvos ir užsienio kultūros erdvėje.

Jono TAMULIO nuotr.

SUSITIKIMAS: „Žvelgdamas į savo darbus susitinku su savimi, kurio jau nėra“, – sakė parodos autorius Remigijus Venckus.