Žiedinę sankryžą įveikia ne kiekvienas mechanizatorius

Žiedinę sankryžą įveikia ne kiekvienas mechanizatorius

Žiedinę sankryžą įveikia ne kiekvienas mechanizatorius

Nors pirmajame šiais metais rajono žemdirbių susirinkime kviestinių lektorių nebuvo, Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriaus specialistai su žemdirbiais aptarė pačius svarbiausius klausimus. Vienas jų – kaip įveikti žiedinę sankryžą Ramučių kaime su didžiagabaritėmis žemės ūkio transporto priemonėmis.

Dalia KARPAVIČIENĖ

daliak@skrastas.lt

Reikia vairuotojų juvelyrų

Žemdirbių susirinkime nemažai kalbėta apie žiedinę sankryžą krašto kelyje Užventis-Šaukėnai-Kuršėnai, esančią Kalniškių kaime, kurią šiaip taip įveikti žemdirbiams su žemės ūkio technika prireikia visų sugebėjimų ir kantrybės.

Praėjusį rudenį, pasak Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriaus vedėjo Juozo Rimkaus, šioje sankryžoje surengta „fotosesija“, kuri tik patvirtino problemos sudėtingumą.

Sankryžoje susitiko Valstybės įmonės „Šiaulių regiono keliai“ atstovai, dalyvavo žiedinės sankryžos projektuotojai, darbų vykdytojai, Kelmės kelių policijos, Kelmės rajono savivaldybės atstovai ir suinteresuoti ūkininkai.

Po diskusijų galutinai įsitikinta, kad šią žiedinę sankryžą su žemės ūkio technika gali pravažiuoti tik labai aukštos klasės, juvelyriškai mokantys vairuoti žemės ūkio transportą mechanizatoriai. Manevruoti sankryžoje, ypač pėsčiųjų perėjoje, yra labai nesaugu, todėl eismas su didžiagabarite žemės ūkio technika negalimas. Dar nepridavus eksploatacijai šios sankryžos jau buvo kliudytas ir nuverstas apšvietimo stulpas, ne kartą buvo nulaužyti mažieji stulpeliai. Ūkininkai buvo priversti mokėti baudas ir padengti nelaimės išlaidas.

„Bet žmonėms nėra kur dėtis, apvažiavimo juk nėra. Įrengti aplinkkelį būtų labai brangu, reiktų nutiesti tiltą per Ventą. Optimaliausias variantas būtų perkelti elektros stulpą ir kelis kelio ženklus taip, kad sankryžoje tarp jų būtų ne mažesnis negu šešių metrų atstumas. Ateityje labai tikėtina, jog žemės ūkio technika tik platės“, – sakė J. Rimkus.

Išsamiai situacija išdėstyta Valstybės įmonės „Šiaulių regiono keliai“ direktoriui Piotrui Bakanovui.

Dyzelinių degalų gabenimo tvarka nesikeičia

Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriaus vedėjas Juozas Rimkus sakė, jog ankstesniuose žemdirbių susirinkimuose ne kartą keltas klausimas dėl dyzelinių degalų gabenimo.

Veždamiesi daugiau negu 40 litrų dyzelinių degalų, ūkininkai turi kuro įsigijimo sąskaitą-faktūrą, jei iš savo talpyklos – užpildytą žurnalą bei krovinio gabenimo važtaraštį. Keletas Kelmės rajono ūkininkų dėl to, kad tokių dokumentų neturėjo, buvo nubausti.

J. Rimkaus tvirtinimu, Žemės ūkio ministerijoje apie dyzelino gabenimo palengvinimus kol kas nesvarstoma. Atvirkščiai – galimi dar griežtesni reikalavimai, siekiant pažaboti galimą kontrabandą ir neteisėtą prekybą dažytu kuru.

Žemės ūkio ministrė, pasak J. Rimkaus, informavo, jog dyzelinio kuro žemdirbiams klausimas sprendžiamas Vyriausybėje. Numatoma, kad beakciziai degalai žemdirbiams ateityje nebebus dažomi, žemdirbiai kurą galės naudoti tiek žemės ūkio technikai, tiek ir asmeniniams automobiliams. Tačiau, pasibaigus kuro įsigijimo limitui, privalės pirkti įprastą, brangesnį dyzeliną.

Ruošiamas įstatymo pakeitimas. Įstatymas, jei bus priimtas, turėtų įsigalioti nuo šių metų liepos mėnesio. „Manau, įstatymo priėmimas būtų palengvinimas pirmiausia valstybei, kuri sutaupytų lėšų, nebedažydama kuro“, – įsitikinęs J. Rimkus.

Lauko keliukus bus galima ir suarti

Keletas ūkininkų turi nusipirkę ūkelių šalia senų sodybų. Anksčiau į laukus vedė lauko keliukai. Tačiau iki šių dienų mažai važinėjami keliukai, pasak J. Rimkaus, visai apžėlė.

„Pasitaikė, jog neapsikentęs vienas kitas ūkininkas keliukus suarė. Tačiau Nacionalinės žemės tarnybos atstovai ūkininkams pagrasino sankcijomis. Pasiteiravome Žemės ūkio ministerijoje, kaip derėtų elgtis tokiais atvejais. Žemės ūkio ministrės nuomonė buvo aiški: jei keliukai nereikalingi, o sodybose seniausiai niekas nebegyvena ir nebėra nei kur, nei kam važiuoti, bus galima keliukus suarti ir suformuoti tinkamą žemėnaudą“, – sakė Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriaus vedėjas.

Žemdirbius pradžiugino žinia, jog iki hektaro žemės arba miško naudmenų sklypus, įsiterpusius į ūkininko laukus arba plytinčius laukų pakraščiuose, bus leidžiama įsigyti be jokių apribojimų.

Bandoma reguliuoti bitininkų ir ūkininkų santykius

Susirinkime grįžta prie bitininkų ir ūkininkų santykių reguliavimo.

Praėjusių metų gegužės mėnesį priimtas Žemės ūkio ministrės įsakymas, patvirtinta sudėtinga tvarka, kaip turėtų chemines priemones naudoti šalia bitynų ūkininkaujantys žmonės.

Numatyta, jog prieš kiekvieną lauko purškimą chemikalais, ūkininkas apie tai privalo informuoti elektroniniu būdu, kreiptis į seniūnijos specialistą, Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyrių. Neužtenka nurodyti purškiamus laukus, dar reikia deklaruoti ir naudojamas chemines priemones. Jei laukas, pasikeitus meteorologinėms sąlygoms, nebebus purškiamas, vėl reikia informuoti.

„Labai sudėtingas procesas. Prašėme Žemės ūkio ministrės tvarką paprastinti. Siūlėme, kad pasėlių deklaravimo metu ūkininkas būtų informuojamas apie jo valdų zonoje esantį bitininko ūkį, nurodoma bitininko pavardė, telefono numeris. Ūkininkas ir bitininkas turėtų dalykiškai, supratingai bendrauti“, – tvirtino Juozas Rimkus. Kol kas atsakymo į šį klausimą dar nesulaukta.

Džiaugėsi dalykišku bendravimu

Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriaus vedėjas Juozas Rimkus pasidžiaugė dalykišku bendravimu su Žemės ūkio ministre Virginija Baltraitiene.

„Ministrė kviečiasi į Vilnių, turime galimybę pasikalbėti, pateikti mums žemdirbių perduotus klausimus. Dažnai sulaukiame atsakymų iš karto arba iš ministerijos specialistų, arba ir iš pačios ministrės“, – sakė J. Rimkus.

Juozo RIMKAUS nuotr.

JUVELYRAI: Įveikti žiedinę sankryžą su didžiagabarite žemės ūkio technika sugeba tik labai aukštos klasės, juvelyriškai mokantys vairuoti mechanizatoriai. Atstumai iki apšvietimo stulpo ar mažesniųjų stulpelių – milimetriniai.