
Naujausios
Ypatinga akimirka
„Romagna International Spring Choir Festival“ – tai jau antrą kartą organizuotas festivalis Italijoje, Emilijos-Romanijos regione, kur susitinka chorai iš įvairių šalių dalintis muzika. Šįkart dalyvavę dešimt chorų su pasirodymais pasklido po keturis miestus, iš kurių trijuose – Ravenoje, Belarijoje, Čezenoje – koncertavo ir Žagarės kultūros centro moterų choras. Žagarės atstovės į Italiją vyko paruošusios lietuvių autorių kūrinių, o taip pat ispanų kompozitoriaus Viljamo Gomezo „Ave Maria“, kuri buvo atliekama kartu su visais festivalio dalyviais.
Pasak choro vadovės Meilutės Girskienės, publika Žagarės chorą priėmė su ovacijomis, dideliu palaikymu, kai kurie klausytojai sudėję pirštus rodė širdeles, buvo priėjusių ir sakiusių „perfect“ (puiku) arba „super“. O ypatingo dėmesio sulaukė sugiedota lenkų kompozitoriaus Piotr Janczak malda „Pater Noster“ („Tėve mūsų“). Giesmei pasibaigus žmonės sėdėjo nuščiuvę, tarsi apglėbti ypatingos auros, kurios nenorėjo išblaškyti, o aplodismentai ir pagyrimo šūksniai pasipylė tik po pauzės, vadovei ir dirigentei nuleidus rankas.
„Retai kada nutinka tokie dalykai, toks ypatingas emocinis momentas, kai publika tyli tarsi žadą užėmus, o paskui pasigirsta griausmingi plojimai. Tai – įvertinimas, kad gražu, labai patiko, – „Sidabrei“ apie įsimintiną patirtį pasakojo choro vadovė M. Girskienė. – Ieškojau panašaus lietuviško kūrinio pasirodymo kulminacijai, bet tokio išskirtinio, kaip lenko kompozitoriaus, neradau, kuris būtų pritaikytas moterų chorui ir kuriuo būtų galima parodyti užaugintą kolektyvą, turintį savo stilių. Todėl ėmiau Piotro Janczak-o „Pater Noster“.
Festivaliai motyvuoja
Be žagariečių choro, kurį sudarė 24 dainininkės, iš Lietuvos Italijoje dar pasirodė Vilniaus moterų choras „Aidas“, Mokslų akademijos choras ir du vaikų chorai iš Vilniaus. Tad festivalis buvo išties lietuviškas, be mūsų šalies jame dalyvavo chorai iš Bulgarijos ir šeimininkai italai.
„Tai – ne konkursas, bet festivalis, todėl visai kita atmosfera, choristai laisviau jaučiasi, nėra įtampos. O dalyvauti naudinga, nes išgirsti kitus, jų vokalą, stilistiką, pasisemi patirties, įgauni daugiau motyvacijos. Be to, susipažįsti su chorais, užmezgi ryšius. Tai ir šįkart susibičiuliavome su vilniečiais, kurie norėtų tęsti ryšius, galbūt atvykti koncertuoti į Žagarę, o gal ir mus pakvies“, – pasakojo M. Girskienė.
Žagarės kultūros centro moterų choras, kuriame dainuoja moterys iš Žagarės ir apylinkių bei Akmenės rajono, festivalyje pasipuošė nauja apranga, siūta iš lino medžiagos.
Žagarietės buvo apgyvendintos kurortiniame Cesenatico mieste, tad turėjo galimybę pasimėgauti Italijos saule, nes temperatūra siekė 24-25 laipsnius šilumos, ir išsimaudyti Adrijos jūroje. Be to, buvo organizuotos kelios ekskursijos: į San Mariną, Boloniją, o savarankiškai moterys aplankė Riminį, nuvykusios į jį traukiniu.
Žagarės kultūros centro moterų choras, kuriam vadovauja Meilutė Girskienė, gyvuoja dar tik trejus metus, bet dalyvavo jau antrame tarptautiniame festivalyje.
2023 metų gruodį dalis Žagarės chorisčių (choras visa apimtimi negalėjo vykti) kartu su Kaišiadorių kultūros centro kameriniu choru „Do diez“ skrido į Maltą, kur su parengta programa pasirodė festivalyje tarp 25 chorų iš Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Portugalijos, Vengrijos, Kroatijos, Bulgarijos, Estijos ir pačios Maltos.