
Naujausios
Žagarė nuo Šiaulių dar labiau nutols
Nuo 2017 metų sausio į Žagarę nebekursuos keturis kartus per dieną iš Šiaulių ir atgal vykstantis UAB „Transbusas“ autobusas. Gali nelikti ir kai kurių kitų maršrutų, nes Šiaulių rajono savivaldybė naikina ir trumpina juos.
Priežastis – autobusais važinėja daugiausia kitų rajonų gyventojai, tad jų pavėžėjimu ir turi rūpintis jų savivaldybės. Tuo tarpu privatus vežėjas spėja esąs stumiamas iš rinkos, nes už minėtu maršrutu vežamus keleivius su lengvatiniais bilietais teigia jau kelerius metus negaunantis kompensacijos, nors Šiaulių rajono meras tvirtina priešingai.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Iškart nelieka keturių reisų
Redakciją pasiekė nerimastingas žagariečių signalas, kad nuo 2017 metų sausio nebekursuos keturis kartus per dieną ir septynias dienas per savaitę maršrutu „Šiauliai–Joniškis–Žagarė“ ir atgal važiuojantis autobusas. Maršrutas priklauso bendrovei UAB „Ridvija“, vežėjas yra UAB „Transbusas“.
„Kaip reikės grįžti iš darbo savaitgaliais, kai Joniškio autobusų parko autobusai vakarais nevažiuoja? Kaip pasiekti Šiaulius, kur dažnas vyresnio amžiaus žmogus vyksta pas gydytojus tyrimams? Iš ryto išvykę ir laukdami persėdimo Joniškyje Šiaulius pasieksime tik priešpiet, o dar ir Joniškio autobusų parko bilietai kainuoja brangiau,“ – klausė susirūpinusi moteris.
Nenori vežti svetimo rajono gyventojų
Prieš trejus metus „Transbuso“ maršrutą „Šiauliai – Joniškis – Žagarė“, kuris per dieną kursuoja keturis kartus ir vyksta be išeiginių visą savaitę, jau ketinta nutraukti arba sutrumpinti iki Joniškio rajono. Bet, sukilus Joniškio rajono gyventojams, kurie surinko parašus, tąkart sumanymo atsisakyta.
To meto Šiaulių rajono meras Algimantas Gaubas tada dangstėsi Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkų bei kitų specialistų atliktais tyrimais, kad minėtu bei kitais maršrutais, pavyzdžiui, į Pašvitinį, Šiaulių rajono gyventojai arba nevažiuoja, arba važiuoja labai retai.
Dabartinis rajono meras Antanas Bezaras taip pat sako, kad buvo atlikta studija. Tik ją jau 2014 metais parengė kitas rengėjas UAB „Eurointegracijos projektai“, kuris rekomendavo nuostolingų maršrutų atsisakyti. Kai kurie maršrutai buvo įvardinti ne kaip priemiestiniai Šiaulių rajono, bet kaip kelių savivaldybių arba tarpmiestiniai maršrutai, skirti ne Šiaulių rajono, bet Šiaulių miesto ir aplinkinių savivaldybių poreikiams tenkinti.
„Jie patarė: kodėl turėtume vežti Joniškio ar kito rajono gyventojus?..“ – sakė A. Bezaras.
Pasak jo, pradėjus kontroliuoti vežėjus, paaiškėję, kad „privatininkai“ kartais išduoda lengvatinius bilietus tiems asmenims, kuriems jie nepriklauso, o Savivaldybė už juos turi sumokėti kompensaciją.
„Jums reikėtų kokį jaunesnį vairuotoją ten pakalbinti, visko pripasakotų,“ – patarė meras A. Bezaras.
Vežėjas teigia negaunantis kompensacijos
UAB „Transbusas“ vadovas Algirdas Palubinskas teigė, kad jo vadovaujama bendrovė mielai ir toliau aptarnautų rajonų gyventojus, tačiau Šiaulių rajono savivaldybė nusprendė maršrutus naikinti arba trumpinti be skrupulų.
Jis įtaria, kad taip norima susidoroti su privačiais vežėjais, kurie tapo savivaldybėms priklausančių autobusų parkų konkurentais, o mažėjant gyventojų, taigi ir keleivių skaičiui – konkurencija tik aštrėja.
„Šiaulių mieste kovojo su mikroautobusais. Dabar varo mus,“ – sakė A. Palubinskas.
Jis taip pat paneigė A. Bezaro žodžius apie mokamas kompensacijas.
„Mes jau kelerius metus vežiojame keleivius iš Šiaulių į Žagarę, negaudami jokios kompensacijos už lengvatinius bilietus. Kadangi maršrutas bus panaikintas, iš viso neaišku, kokiu būdu tuos pinigus galėsime atsiimti. Šiaulių rajono meras neseniai dirba, jis gal visos situacijos, kur ir kiek mokama, nežino,“ – tvirtino A. Palubinskas.
Apklausė savo rajono seniūnus
Šiaulių rajono savivaldybės Ekonomikos ir verslo plėtros skyriaus vedėja Audronė Birutienė aiškino, kad buvo sudaryta speciali reguliaraus vietinio susisiekimo maršrutų pavėžėjimo ir konkurso dokumentų dėl vežėjų parinkimo parengimo komisija, apklausti seniūnai, kurie pateikė duomenis, kiek žmonių paprastai važinėja.
Seniūnai, esą, apsiėmė patys spręsti pavienius atvejus, jei žmogus iš kaimo negalėtų nuvažiuoti į Šiaulius pas gydytojus ir tuo pasirūpinti. Tačiau apklausiami buvo tik Šiaulių rajono seniūnai, nes savivaldybės rūpinasi savo rajono gyventojais.
Paprašius patikslinti, kokių dar maršrutų be minėtojo į Žagarę gali nelikti, Savivaldybės specialistės tvirtino, kad iš bendro paketo sudėtinga išrinkti, nes kai kur keitėsi tik maršruto atkarpos ar važiavimo laikas.
Joniškis žada nepalikti gyventojų be susisiekimo
Joniškio autobusų parko direktorius Algirdas Lataitis tik iš žurnalisto sužinojo apie privataus vežėjo autobusų maršruto, einančio per Joniškio rajoną, naikinimą.
Jis žadėjo, išsiaiškinęs situaciją konkrečiau, derinti Joniškio autobusų parko maršrutus, kad rajono gyventojai neliktų atskirti nuo Šiaulių. Tiesa, jis negalėjo pažadėti, kad Joniškio autobusų parkas pakeis visus keturis reisus, kurių nuo 2017-ųjų sausio nebelieka.
Autorės nuotr.
NAIKINIMAS: Keturis kartus kursuojančio autobuso iš Šiaulių per Joniškį į Žagarę ir atgal nuo 2017 metų nebebus, nes Šiaulių rajono savivaldybė, patvirtinusi maršrutą, teigia, kad jų rajono gyventojams jis neaktualus.