Traukinys stos Šiauliuose, o Joniškyje – ne

Traukinys stos Šiauliuose, o Joniškyje – ne

Trau­ki­nys stos Šiau­liuo­se, o Jo­niš­ky­je – ne

Lie­pos mė­ne­sį LR Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ja pa­skel­bė nau­jie­ną, kad šių me­tų rug­sė­jį Uk­rai­nos ge­le­žin­ke­lių bend­ro­vės trau­ki­nys pra­dės kur­suo­ti nau­ju marš­ru­tu, jun­gian­čiu ke­tu­rių ša­lių sos­ti­nes – Ki­je­vą, Mins­ką, Vil­nių ir Ry­gą. Jo­niš­kie­čiai su­ska­to džiaug­tis, kad gal­būt po dau­ge­lio me­tų per­trau­kos ke­le­vi­nis trau­ki­nys vėl stos Jo­niš­ky­je, ta­čiau mi­nis­te­ri­jos at­sto­vai di­de­lių vil­čių ne­suteikia.

Lo­re­ta RIPS­KY­TĖ

loretar@skrastas.lt

Jo­niš­kio gy­ven­to­jams bū­tų pa­to­gu

Jau bu­vo skelb­ta, jog ke­lei­vi­nio trau­ki­nio, va­žiuo­jan­čio per ke­tu­rias ša­lis, bi­lie­to kai­na ku­pė va­go­ne sieks maž­daug 59 eu­rus. Trau­ki­nio są­sta­tą su­da­rys 10 ku­pė ir vie­nas liuks kla­sės va­go­nas.

Šią ži­nią iš­gir­dę jo­niš­kie­čiai so­cia­li­nia­me tink­le pra­dė­jo dis­ku­tuo­ti, gal trau­ki­nys į Ry­gą su­stos Jo­niš­ky­je? Gy­ven­to­jams bū­tų la­bai pa­to­gu, nes iš Jo­niš­kio jis iš­vyk­tų anks­ti ry­tą, o iš Ry­gos at­gal į Vil­nių iš­va­žiuo­tų va­ka­re.

Ta­čiau ofi­cia­lią už­klau­są LR Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jai pa­tei­ku­siam jo­niš­kie­čiui Er­nes­tui Va­si­liaus­kui bu­vo at­siųs­tas at­sa­ky­mas, kad kol kas nu­ma­ty­ti tik du su­sto­ji­mai Lie­tu­vo­je – Vil­niaus ir Šiau­lių ge­le­žin­ke­lio sto­ty­se.

Sus­to­ji­mų skai­čius ri­bo­ja­mas

Su­si­sie­ki­mo vi­ce­mi­nist­ras Pau­lius Mar­tin­kus raš­te paaiš­ki­no, kad at­si­žvel­giant į tai, jog kiek­vie­na vals­ty­bė, ku­rios te­ri­to­ri­ja va­žiuos trau­ki­nys, pri­va­lo lai­ku at­lik­ti pa­sie­nio pa­tik­ros pro­ce­dū­ras bei pa­keis­ti ši­lum­ve­žius, kar­tu iš­lai­ky­da­ma trau­ki­nio va­žia­vi­mo lai­ką, su­sto­ji­mų skai­čius ri­bo­ja­mas. Lie­tu­vos te­ri­to­ri­jo­je pa­si­rink­tos Vil­niaus ir Šiau­lių ge­le­žin­ke­lio sto­tys, įver­ti­nus tech­no­lo­gi­nius ir ga­my­bi­nius as­pek­tus, taip pat – gy­ven­to­jų skai­čių ir eko­no­mi­nį nau­din­gu­mą. Tarp­tau­ti­nio marš­ru­to su­sto­ji­mo vie­tos su ki­tų tri­jų ša­lių ge­le­žin­ke­lių ve­žė­jais jau su­de­rin­tos ir pa­tvir­tin­tos.

Vi­ce­mi­nist­ras pa­žymi, kad marš­ru­tas Kijevas—Minskas—Vilnius—Ryga yra ban­do­ma­sis, to­dėl pa­tvir­tin­tas tvar­ka­raš­tis ga­lios nuo šių me­tų rug­sė­jo 29 die­nos iki gruo­džio 9 die­nos. Tuo lai­ko­tar­piu trau­ki­nys va­žiuos kar­tą per sa­vai­tę. Su­da­rant nuolatinį marš­ru­to tvar­ka­raš­tį bus iš nau­jo de­ra­ma­si su ki­tų ša­lių ve­žė­jais dėl sie­nos kir­ti­mo taš­kų lai­ko, nag­ri­nė­ja­mi ke­lei­vių srau­tai, tad ti­kė­ti­na, kad ga­li keis­tis su­sto­ji­mų Lie­tu­vo­je skai­čius ir vie­tos.

Kaž­ka­da su­si­sie­ki­mas su Lat­vi­jos sos­ti­ne Ry­ga iš Jo­niš­kio bu­vo la­bai pa­to­gus, per die­ną kur­suo­da­vo apie de­šimt au­to­bu­sų ir 12 trau­ki­nių. Pas­ku­ti­nis ke­lei­vi­nis trau­ki­nys, sto­da­vęs Jo­niš­kio ge­le­žin­ke­lio sto­ty­je, Ryga–Truskavecas ne­be­va­žiuo­ja nuo 2007 me­tų.

Au­to­rės nuo­tr.

Jo­niš­kio ge­le­žin­ke­lio sto­ty­je jau de­šimt­me­tį su­sto­ja tik kro­vi­ni­niai trau­ki­niai, nuo šių me­tų rug­sė­jo kur­suo­sian­tis nau­jas ke­lei­vi­nis trau­ki­nys ir­gi pra­va­žiuos ne­sus­to­da­mas.