Talonas pas gydytoją – per kančias

SKAITYTOJAI KREIPIASI

Talonas pas gydytoją – per kančias

„Krašto žinių“ redakcijai kovo 1-ąją bei vėlesnėmis dienomis skambinę rajono gyventojai skundėsi, kad Radviliškio konsultacinėje poliklinikoje pas kai kuriuos specialistus jie negali gauti talonų nei laukdami eilėje, nei registruodamiesi telefonu.

Laima AGANAUSKIENĖ

alaima@skrastas.lt

„Užsiregistruoti neįmanoma“

„Siuntimą pas endokrinologą iš šeimos daktarės gavau sausio pabaigoje. Bandžiau telefonu registruotis vasario 1 dieną, nes registratorės sakė, kad tą dieną registruos vasariui. Po dviejų valandų sėdėjimo prie telefono, registratorė pakėlė ragelį ir pasakė, kad talonų nėra.

Todėl kovo 1-ąją 7 valandą 20 minučių jau buvau poliklinikoje. Ten jau buvo būrys žmonių. Registruoti pradėjo pusę aštuonių. Kai po 1,5 valandos atėjo mano eilė, buvo pranešta, kad talonų jau nėra. Registratorė patarė bandyti laimę trečią kartą. Dabar tai bus kovo 29 dieną. Kadangi telefonu nepavyksta užsiregistruoti, gal talonai yra dalijami iš po stalo?“ – nesėkminga registracija pas endokrinologą skundėsi laišką redakcijai parašiusi radviliškietė Irena Vilniuvienė.

Kita redakcijai paskambinusi moteris skundėsi, kad vyro jau du mėnesius negali telefonu užregistruoti pas endokrinologą, nors cukralige sergančiam jos vyrui šio specialisto konsultacija yra būtina.

Moteris sakė, jog iš kaimo atvažiuoti į registratūrą yra per brangu, o užsiregistruoti telefonu neįmanoma – tenka tik klausytis paleistos muzikėlės.

„Nežinau, ką daro registratorės – geria kavą ar dar ką nors veikia, tačiau išgirsti jų balso neteko – nebebuvo kantrybės tiek ilgai klausytis telefonu leidžiamų rapsodijų“, – pyko moteris.

Skambinusieji piktinosi, jog negauna talonų ir pas reabilitologą.

„Kodėl, registruodamasi pas šeimos gydytoją, žinau, kad jei registruosiuosi pirmadienį, tai pas ją pateksiu po savaitės, kitą pirmadienį. O Konsultacinėje poliklinikoje pralauki eilę ir tau pasako, kad talonų nebėra ir pataria ateiti kitąkart. Ką daryti dirbančiam žmogui, kaip jam patekti pas specialistą?“ – klausė „Krašto žinioms“ paskambinusi moteris.

Panašūs buvo ir kitų skambinusiųjų skundai, kurių esmė ta pati: norėdamas gauti taloną pas specialistą, turi eilę užsiimti gerokai prieš pradedant dirbti registratūrai, o registruojantis telefonu, atsiliepiančios registratorės turi laukti nežinia kiek, kol sužinai, kad talonų jau nebėra.

Keisis registravimo tvarka

Su radviliškiečių skundais „Krašto žinios“ supažindino Radviliškio ligoninės direktorės pavaduotoją medicinai Ritą Sesickienę.

Pavaduotoja patikino žinanti apie ligonių nepasitenkinimą, kilusį pas gydytojus registruojantis kovo 1 dieną.

Pasak R. Sesickienės, tokia situacija susidarė dėl to, kad, pagal tuometinę tvarką, pas vienus specialistus buvo galima kitai savaitei registruotis tik penktadieniais, o pas kitus – tik pirmąją mėnesio dieną. O kovo 1-oji buvo ir penktadienis, ir pirma mėnesio diena. Esą dėl to ir kilo toks ligonių ažiotažas.

„Tą pačią dieną sušaukėm susirinkimą ir nusprendėme, kad nuo kovo registracija bus vykdoma kasdien, išskyrus pas kai kuriuos specialistus. Pavyzdžiui, pas burnos chirurgą, kuris dirba tik trečiadieniais, bus galima registruotis tik ketvirtadieniais“, – sakė pavaduotoja.

Pasak pavaduotojos, kartą per savaitę bus galima užsiregistruoti ir pas kardiologę R. Šniuolienę.

Pas du kartus per mėnesį dirbančią kitą kardiologę bus galima registruotis kartą per mėnesį. Kartą per mėnesį tebus galima registruotis ir pas kardioechoskopuotoją bei endokrinologę, kadangi abi dirba po nedaug valandų, be to šiuo metu poliklinikoje dirba tik viena endokrinologė.

„Kol kas bus problemų ir registruojantis pas vaikų neurologą – gydytoja susirgo ir jos nebus kelis mėnesius. Ieškome, kas galėtų dirbti vietoj jos. Kaip ir kitose įstaigose, ir pas mus trūksta kai kurių specialistų. Domėjomės, kaip yra Šiaulių konsultacinėje poliklinikoje. Ten pas endokrinologą bus registruojama tik balandžio mėnesį, vizito pas dermatologą reikia laukti per 70 dienų ir panašiai. Žodžiu, ir kitur situacija yra panaši“, – sakė R. Sesickienė.

Tenka klausytis muzikos

R. Sesickienė sutiko, kad registracija telefonu irgi turi trūkumų.

„Telefonu ligonius registruoja vien šį darbą dirbanti darbuotoja. Ir tikrai ji neišeina gerti kavos. Kol yra kalbama su vienu ligoniu, kitus skambinančiuosius sistema rikiuoja į laukiančiųjų eilę. Jei tuo metu būna daug skambinančiųjų, toje eilėje gali susidaryti ir keliolika žmonių. Pabaigus registruoti vieną ligonį, sistema sujungia su antruoju, po to – su trečiuoju ir taip toliau. Todėl ir tenka ilgai, gal ir pusvalandį, klausytis muzikos“, – teigė pavaduotoja.

Pasak R. Sesickienės, bus mėginama tartis su paslaugą teikiančia įstaiga, kad į eilę būtų statomi du skambinantieji, o trečiajam jau būtų girdimas užimtumo signalas, tačiau nežinia, ar tam bus techninių galimybių.

„Bet net ir padarius tokių pakeitimų, žmonės gali sakyti, kad registratorė geria kavą, nes telefonas yra užimtas“, – sakė pavaduotoja.

Pasak R. Sesickienės, jau greitai pas Konsultacinės poliklinikos specialistus bus galima registruotis ir internetu.

Autorės nuotr.

rdfo_konsult_laukimas_LA

LAUKIMAS: Konsultacinės poliklinikos registratūroje net ir pralaukus ilgoje eilėje, gali negauti talono pas norimą specialistą.