Svarstomi moksleivių pasiekimų rezultatai

Svarstomi moksleivių pasiekimų rezultatai

Svars­to­mi moks­lei­vių pa­sie­ki­mų re­zul­ta­tai

Pak­ruo­jo ra­jo­no mo­kyk­lų bend­ruo­me­nės svars­to Na­cio­na­li­nio eg­za­mi­nų cent­ro in­for­ma­ci­ją apie moks­lei­vių pa­sie­ki­mus. Vie­nus da­ly­kus pa­kruo­jiš­kiai vai­kai šie­met iš­mo­ko ge­riau, ki­tus – pra­sčiau nei vi­du­ti­niš­kai ša­ly­je. Pa­sie­ki­mų pro­ble­mas ke­ti­na­ma spręs­ti, aš­tuo­nioms mo­kyk­loms lai­mė­jus lė­šų iš Eu­ro­pos Są­jun­gos fon­dų.

Ja­ni­na ŠA­PAR­NIE­NĖ

janina@skrastas.lt

Re­zul­ta­tai pra­stes­ni

Eg­za­mi­nų cent­ro at­lik­tas ty­ri­mas pa­ro­dė, kad šie­me­ti­niai ant­rak­la­siai pra­sčiau skai­to, ra­šo ir mo­ka ma­te­ma­ti­ką nei vi­du­ti­niš­kai Lie­tu­vo­je. Ma­te­ma­ti­kos pa­sie­ki­mais at­si­lie­ka ir ket­vir­to­kai, bet jie ge­riau nei vi­du­ti­niš­kai skai­to, ra­šo, įsi­sa­vi­na gam­tos pa­ži­ni­mo dis­cip­li­ną.

Šeš­to­kai – prie­šin­gai: skai­to pra­sčiau, už­tat ma­te­ma­ti­kos bei ra­šy­mo įgū­džiais sa­vo am­žiaus gru­pė­je len­kia vi­du­ti­nį sta­tis­ti­nį Lie­tu­vos moks­lei­vį. Aš­tun­to­je kla­sė­je be­si­mo­kan­tie­ji pa­ro­dė blo­ges­nius ma­te­ma­ti­kos ir skai­ty­mo re­zul­ta­tus, o ša­lies vi­dur­kį ap­len­kė ra­šy­da­mi, at­lik­da­mi gam­tos bei so­cia­li­nių moks­lų tes­tus.

Pak­ruo­jo ra­jo­ną pa­sie­kė ži­nia, kad iš Eu­ro­pos Są­jun­gos fon­dų yra lai­mė­ta dau­giau kaip 161 tūks­tan­tis eu­rų pro­jek­tams, skir­tiems ge­rin­ti moks­lei­vių skai­ty­mo bei ma­te­ma­ti­kos įgū­džius. Už lai­mė­tas lė­šas bus per­ka­mi kom­piu­te­riai, ki­ta įran­ga, elekt­ro­ni­nės pra­ty­bos. Pro­jek­tuo­se da­ly­vau­ja aš­tuo­nios ra­jo­no mo­kyk­los, pir­mų­jų re­zul­ta­tų ti­ki­ma­si apy­tik­riai po dve­jų me­tų.

Pak­ruo­jo ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Švie­ti­mo sky­riaus spe­cia­lis­tė Gra­ži­na Plun­gie­nė, ko­men­tuo­da­ma in­for­ma­ci­ją, pa­ste­bė­jo: šie­me­ti­niai vai­kų pa­sie­ki­mų re­zul­ta­tai pra­stes­ni už per­nykš­čius. Ta­čiau žy­miai ge­res­ni, nei 2014-ai­siais, kuo­met ra­jo­no mo­kyk­los pra­dė­jo da­ly­vau­ti ty­ri­me.

Vien mo­ky­to­jai pa­dė­ties ne­pa­keis

Iš vai­kų už­pil­dy­tų klau­si­my­nų paaiš­kė­jo, jog pra­di­nu­kai mo­kyk­lo­se jau­čia­si ga­na kom­for­tiš­kai. O šeš­to­kai ir vy­res­ni jau ak­cen­tuo­ja paašt­rė­ju­sią pa­ty­čių pro­ble­mą. Moks­lei­vių tei­gi­mu, jų Pak­ruo­jo ra­jo­no mo­kyk­lo­se pa­ti­ria­ma daž­niau, nei vi­du­ti­niš­kai ša­ly­je.

„Pa­ty­čių pro­ble­ma paašt­rė­ja, vai­kams pra­dė­jus mo­ky­tis pa­gal ka­bi­ne­tų sis­te­mą, su­lau­kus paaug­lys­tės. To­kio am­žiaus moks­lei­viai la­bai kri­tiš­ki tiek sau, tiek ap­lin­ki­niams. Mo­kyk­lo­se nuo­lat or­ga­ni­zuo­ja­me mo­ky­mus ir pe­da­go­gams, ir dar­buo­to­jams, ir moks­lei­viams – kaip pa­žin­ti pa­ty­čias, kaip elg­tis, kad jų ma­žė­tų“, – sa­kė G. Plun­gie­nė.

Ra­jo­no moks­lei­viai kri­tiš­kai įver­ti­no ne vie­no­je mo­kyk­lo­je su­ku­ria­mą pri­dė­ti­nę ver­tę – ro­dik­lį, kiek ug­dy­mo įstai­ga įta­ko­ja jų mo­ky­mo­si re­zul­ta­tus. Ypač pra­stų ver­ti­ni­mų su­lau­kė vie­na pa­grin­di­nė mo­kyk­la.

Anot G. Plun­gie­nės, ši mo­kyk­la jau už­da­ry­ta. Ta­čiau ir ki­to­se mo­kyk­lo­se vie­niems pe­da­go­gams neį­ma­no­ma pa­keis­ti pa­dė­ties, kai į kla­ses atei­na ne­ma­tan­tys pra­smės mo­ky­tis vai­kai iš so­cia­li­nės ri­zi­kos šei­mų. Vai­kai, ku­riems mo­kyk­la yra ne ga­li­my­bė atei­ty­je kur­ti ge­res­nį sa­vo gy­ve­ni­mą, o tik vie­ta, ku­rio­je ga­li­ma pa­val­gy­ti, šil­tai ir ra­miai pra­leis­ti lai­ką.

Sta­nis­la­vos VI­ČAI­TĖS nuo­tr.

Pak­ruo­jo ra­jo­no moks­lei­vių pa­sie­ki­mai kei­čia­si kas­met.