Senovinių automobilių paradas

Senovinių automobilių paradas

Senovinių automobilių paradas

Penktadienio vakarą pakeliui į pajūrį Žagarėje stabtelėjo senų automobilių paroda, sulaukusi didelio susidomėjimo. Seniausio 1922 metų gamybos amerikietiško automobilio savininkas Ramūnas Kardelis per miestą garbės ratą apsuko, pavėžindamas tais pačiais metais gimusią žagarietę Juzefą Stankūnienę.

Loreta RIPSKYTĖ

loretar@skrastas.lt

Susirinkusius pasveikino signalais

Senovinių automobilių kolona į Žagarę atvyko gerokai pavėlavusi dėl netikėtų gedimų ir užtrukusio svetingo priėmimo kituose miestuose. Tądien jie į Joniškio rajoną atriedėjo iš Kupiškio. Pakeliui į Žagarę retromobilių paradas stabtelėjo Joniškyje ir Skaistgiryje.

Automobilių kolona susirinkusius pasveikino signalais. Vairuotojai ir keleiviai vilkėjo rūbais, atitinkančiais laikmetį, kada buvo pagamintos mašinos. Tarp jų galėjai pamatyti ir kostiumus, ir karišką aprangą vilkinčių vyriškių, medicinos seserų, jūreivių.

Senolė pavėžinta jos amžiaus automobiliu

Labiausiai vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonių dėmesį patraukė 1922 metais Amerikoje pagamintas kabrioletas „Dodge Brother“, kurį jo šeimininkas kaunietis Ramūnas Kardelis įsigijo iš uždaryto technikos muziejaus Čikagoje.

Retas egzempliorius mediniais ratais sveria apie 1,5 tonos ir gali išvystyti šiais laikais menką 80 kilometrų greitį. Tačiau automobilio savininkas saugodamas šį egzempliorių dar net nebandė tokio greičio išspausti, paprastai jis važiuoja 50— 60 kilometrų per valandą. Pasak R. Kardelio, 1922 metais kabrioletas buvo novatoriškas, nes jau turėjo tris pedalus, metalinį korpusą, variklis buvo iškeltas į priekį.

Senovinį automobilį iš tolo stebėjo ir žagarietė Juzefa Stankūnienė. Paaiškėjus, kad močiutė yra „Dodge Brother“ bendraamžė, taip pat gimusi 1922 metais, automobilio savininkas ją ir seniūnę Stasę Eidukienę pavėžino, apsukdamas garbės ratą apie miesto centrą.

Jaunimą domino sovietiniai automobiliai

Parodoje buvo demonstruojamas dar vienas R. Kardeliui priklausantis aukščiausiosios sovietinės valdžios limuzinas „ZIM“, tais laikais buvęs ypač prabangus ir retas egzempliorius.

Jaunimą domino ir jau egzotika tapę sovietinių laikų „Žiguliai“, “Moskvičiai“, “Volgos“, “Pobedos“, brezentu dengtos mašinos — “viliukai“, kurias turėdavo įvairios įstaigos, kolūkiai, kariuomenė.

Automobiliai į Žagarę atkeliavo iš Kauno, Vilniaus, Radviliškio, Pasvalio ir kitų miestų.

Žygis vyksta šeštą kartą

Pasak klubo „Retromobiliai„ prezidento Ramūno Kardelio, senų automobilių kelionė per Lietuvą organizuojama jau šeštą kartą nuo 2005-ųjų. Kasmet pasirenkamas vis kitas maršrutas. Šiuo žygiu norima išbandyti techniką (nuvažiuojama apie 400 kilometrų — aut. past.), parodyti automobilius įvairių miestų, rajonų gyventojams.

„Vilniaus, Kauno gyventojams tai nėra naujiena. Mažų miestelių žmonės neišlepinti parodų, jų dėmesys nuoširdus, malonus. Sulaukiame daug klausimų, žmonės fotografuojasi,“ — sakė “Retromobilių“ prezidentas Ramūnas Kardelis.

Klubo nariai kitą rytą pajudėjo toliau. Į Žagarę atvažiavo 18 automobilių, pakeliui iki galutinio taško — Karklės — turėjo prisijungti dar beveik 15.

Autorės nuotr.

BENDRAAMŽIAI: 89-erių metų žagarietė Juzefa Stankūnienė gimė tais pačiais metais kaip ir kabrioletas „Dodge Brother“. 

KABRIOLETAS: Labiausiai dėmesį traukė 1922 metais Amerikoje pagamintas kabrioletas „Dodge Brother“, atkeliavęs į Kauną iš uždaryto technikos muziejaus Čikagoje.

 

PASISVEIKINIMAS: Vaikai ne tik smalsiai stebėjo senus automobilius, bet ir sveikino vairuotojus, jiems mojuodami rankomis. 

 

APRANGA: Automobilių šeimininkai taip pat vilkėjo apranga iš praeities.

RETROMOBILIAI: Retromobiliai įsuka į Žagarės miesto aikštę.