
Naujausios
Savivaldybė praskleidė viešumo užuolaidą
Rajono valdžia žengė žingsnelį į priekį viešumo link – ketvirtadienį žurnalistams pirmą kartą buvo surengta spaudos konferencija. Tokias konferencijas nuo šiol pažadėta rengti nuolat.
Laima AGANAUSKIENĖ
alaima@skrastas.lt
Debiutas
Ketvirtadienį su informacijos priemonių atstovais rajono Savivaldybėje susitiko rajono meras Antanas Čepononis, Radviliškio miesto seniūnas Leonas Grigaliūnas ir Statybos skyriaus vedėjas Gintautas Vičas.
Toks susitikimas, kuriam buvo skirta valanda laiko, – rajone pirmas, kai, pavyzdžiui, Šiaulių savivaldybėje jau nuo senų laikų spaudos konferencijos žurnalistams yra rengiamos kiekvieną pirmadienį.
Meras susirinkusiems žurnalistams pažadėjo tokias konferencijas rengti nuolat. Sutarta, kad jos bus šaukiamos kas antrą ketvirtadienį, o esant reikalui – ir dažniau.
Klausimų į konferenciją atėjusiems valdžios atstovams būta daug ir įvairių.
Akiratyje – automobiliai ir gaisras
Spaudos konferencijoje teirautasi apie Savivaldybės prabangių automobilių – lengvojo ir mikroautobuso – pirkimus, kainuosiančius per 83 tūkstančius eurų biudžeto lėšų. Šiuos pirkimus vetavo Viešųjų pirkimų tarnyba.
Mero A. Čepononio teigimu, sutartis dėl mikroautobuso pirkimo yra nutraukta, o dėl lengvojo automobilio pirkimo sutarties nutraukimo esą yra deramasi su banku, tad jo likimas dar neaiškus.
Klausta ir apie UAB „Gairelita“, kurios teritorijoje kilo didžiulis gaisras, likimą bei atsakomybę. Į šį klausimą konkrečiai neatsakyta.
Esą šiuo metu pradedama skaičiuoti žala. Žala, susijusi su ūkio subjektais (transporto nuoma, kuras ir panašiai), preliminariais paskaičiavimais, sudaro 150 tūkstančių eurų. Kita žala tebeskaičiuojama.
Savivaldybė kreipėsi į prokuratūrą, kad ši pradėtų ikiteisminį tyrimą, kuriame išsiaiškintų, kas atsakingas dėl kilusio gaisro, dėl žalos atlyginimo, dėl įmonės įpareigojimo laikytis techniniame projekte numatytų žaliavų kiekių.
Anot A. Čepononio, įmonės „Gairelita“ techninėje dokumentacijoje numatyta, kad kraunamų žaliavų kiekiai negali viršyti 14 tūkstančių tonų, jog turi būti padaryti pravažiavimo koridoriai.
Iki gaisro įmonės teritorijoje buvo sukrauta 45 tūkstančiai tonų žaliavos.
Rekonstruotoje gatvėje – brokas
Bene daugiausia klausimų – dėl prastos gatvių būklės, po gatvių rekonstrukcijos lendančio broko.
Neseniai rekonstruotoje V. Brazausko gatvėje pavojų kelia pradėję judėti šulinėliai. Trys iš jų juda nedaug, o vienas – jau gerokai. Seniūnas L. Grigaliūnas patikino, jog ši problema turėtų greit išsispręsti, kadangi objektui tebegalioja garantinis laikotarpis.
Apie tai rangovas jau yra informuotas. Rangovas šioje gatvėje jau yra tvarkęs įkritusias trinkeles – tuomet esą problema buvo išspręsta per kelias dienas.
Statybos skyriaus vedėjo G. Vičo klausta, kiek kainuos nupjauti medžius rekonstruojamoje miesto centrinėje aikštėje, kadangi viešojoje erdvėje buvo pasklidusi informacija, jog vieno medžio nupjovimo kaina – 600 eurų.
Anot G. Vičo, sutartis darbams pasirašyta su Panevėžio statybos trestu. Esą sutartyje yra nurodyta bendra darbų kaina ir joje neišskirti medžių pjovimo darbai.
„Pagal projektuotojų parengtą sąmatą paskaičiavome, jog 77 medžių pašalinimas kainuos 1 690 eurų, tai yra vieno medžio pašalinimo kaina yra 22 eurai“, – informavo G. Vičas.
Didžiausia problema – neasfaltuotos gatvės
Teirautasi ir apie numatomus gatvių remonto darbus.
Anot G. Vičo, gatvės ima prašytis remonto – Naujoji, Maironio, Žalgirio. „Gatvių ir kelių eksploatacija yra apie 20 metų – vėliau prasideda jų lopymai. Tad kaip protingai pasirinkti prioritetus – ar po truputį asfaltuoti neasfaltuotas gatves, ar orientuotis į pagrindines, ar dėti lopus?“ – retoriškai klausė G. Vičas.
Lizdeikos gatvės remontas į šių metų planus nėra įtrauktas. Remontuojama Vaisių gatvė nuo Radvilų iki Žalgirio. Kitų metų planuose numatyta toliau eiti iki Lizdeikos gatvės.
„Kodėl niekas neklausia apie tas gatves, kur apskritai nėra nei šaligatvių, nei asfalto dangos ir gyventojai metų metus kvėpuoja dulkėmis – kad ir Klaipėdos gatvė, gatvės Eibariškių mikrorajone. Apie 40 procentų miesto gatvių yra neasfaltuotos – štai kur problema.
Gatvių remonto prioritetai numatyti pagal eismo intensyvumą ir saugumą. Ąžuolų gatvei, kurioje nėra nei šaligatvio, nei lietaus kanalizacijos, jau padarytas projektas. Projektas parengtas ir V. Kudirkos gatvės, kurioje atsidarius baseinui, tikrai suintensyvės eismas, remontui.
Lizdeikos gatvėje bandėme kelti šaligatvius, kad nestovėtų vanduo, nes ten nėra nutekamųjų sistemų. Tolesnė remonto darbų eiga priklausys nuo skiriamų lėšų.
Prioritetas buvo ir šalia vaikų lopšelių-darželių esančių gatvių sutvarkymas. Tai jau išspręsta prie lopšelių-darželių „Žvaigždutė“ bei „Eglutė", – vardijo seniūnas.
Anot mero A. Čepononio, situaciją rajone sunkina tai, kad Radviliškis nebuvo pripažintas nei probleminiu, nei tiksliniu.
Rajonuose, kurie gavo šį statusą, išsisprendė lėšų skyrimo klausimas, ir jie galėjo už gautas lėšas tvarkytis kelius, aikštes, mažiau mokėti už daugiabučių renovaciją. Todėl esą Kelmėje, Akmenėje, Joniškyje, Pakruojyje yra visai kita situacija.
Autorės nuotr.
Pirmojoje spaudos konferencijoje klausimų teko ne tik rajono merui Antanui Čepononiui (kairėje), bet ir Statybos skyriaus vedėjui Gintautui Vičui.
Radviliškio savivaldybė praskleidė viešumo užuolaidą, žurnalistams pradėjusi rengti spaudos konferencijas.