
Naujausios
Savivaldybė nupirko vagoną-restoraną
Radviliškį šiomis dienomis pasiekęs, aukcione beveik už 31 tūkstantį eurų Savivaldybės įsigytas vagonas-restoranas sulaukė prieštaringų vertinimų.
Vieni jį vadina nauju traukos objektu, kuris turėtų pritraukti jaunimą. Kitų manymu, tai tik biudžeto lėšų, kurias būtų galima panaudoti naudingiau, švaistymas.
Laima AGANAUSKIENĖ
alaima@skrastas.lt
Pirkinys – iš aukciono
Privačioje bendrovės „Fasma“ teritorijoje neseniai atsiradęs vagonas-restoranas – vienas naujausių rajono Savivaldybės pirkinių.
Čia jis bėgiais atitemptas ir pastatytas laikinai. Artimiausiu metu vagoną žadama nugabenti į Radviliškio laisvalaikio ir kultūros parką ir perduoti dienos centro „Jaunimo erdvės“ žinion.
Pagal idėjos sumanytojus, čia, neformalioje aplinkoje, jaunimas galės rengti kūrybines dirbtuves, susitikimus, "Protų mūšius", galbūt ir prekiauti savo pačių kepiniais, kava, arbata. Šioje erdvėje esą galėtų būti organizuojamos ir netradicinės pamokos mokiniams.
Vagoną-restoraną akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbtame aukcione Savivaldybė įsigijo už 30976 eurus.
Aukcione buvo galima rinktis iš trijų siūlomų vagonų. Savivaldybė išsirinko ir nupirko 1987 metais pagamintą ir ne per seniausiai atnaujintą vagoną-restoraną, važinėjusį maršrutu Vilnius-Maskva.
32 vietų vagone tebėra išlikusios gobelenu aptrauktos minkštos sėdynės, staleliai, bufetas. Virtuvės zonoje yra karštam maistui ruošti skirtos kaitlentės, kurios gali būti šildomos skystu kuru arba elektra. Įrengta patalpa su šaldytuvais maistui saugoti.
Vagone-restorane yra įrengtos vandens tiekimo bei oro kondicionavimo sistemos, apšildymo vandeniu sistema su kombinuotu elektra arba akmens anglimi kūrenamu vandens šildymo katilu.
Opozicijai kilo abejonių
Savivaldybės pirkinys, dėl kurio liepos mėnesį teko šaukti netgi neeilinį rajono Tarybos posėdį, sukėlė prieštaringų vertinimų.
Tąkart neeiliniame posėdyje buvo svarstomas ir dar vienas klausimas – dėl mokyklinių autobusų perėmimo, tačiau būtent vagono pirkimas, kurio detalių nespėta apsvarstyti komitetų posėdžiuose, tada sukėlė klausimų opozicijai.
Jurgis Baublys nepritarė pirkiniui, nes abejojo jo tikslingumu.
„Kam taip išlaidauti – pirkti vagoną ir už jį mokėti per 30 tūkstančių eurų, kai būtų galima neformaliam jaunimo bendravimui pritaikyti kitas patalpas?“, – stebėjosi politikas. – Juk nupirktąjį vagoną reikės pritaikyti numatytiems tikslams bei jį prižiūrėti – tai vėlgi kainuos papildomų lėšų. Už šias lėšas geriau galėtume nupirkti socialinį būstą ar jas skirti kokios gatvės remontui“.
J. Baublio teigimu, jaunimui rinktis puikiai tiktų ir šiemet uždarytos Jaunimo mokyklos patalpos, kurios yra suremontuotos ir jas tereikėtų pritaikyti jaunimo veiklai. J. Baublys svarstė: gal susitarus geležinkelininkai jaunimui leistų "protmūšius" rengti kad ir geležinkelio stotyje?
Tačiau meras Antanas Čepononis tąkart pastarąjį siūlymą sukritikavo. Pasak jo, su geležinkelių bendrove jau yra kalbėta, kai stotyje norėjo repetuoti jaunimo ansamblis „Ratai“, tačiau tam bendrovė paprieštaravo.
O papildomų lėšų naujam pirkiniui esą nereikės, nes vagonas yra suremontuotas, o jį eksploatuos ir prižiūrės jaunimo organizacija.
Siūlymui nepritarė ir Tarybos narys Justas Malinauskas, keturi Tarybos nariai balsuojant susilaikė, vienas – nebalsavo. Likę politikai sprendimo projektui pritarė.
Todėl neeiliniame posėdyje buvo nutarta leisti Savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centrui dalyvauti AB „Lietuvos geležinkeliai“ keleivinių vagonų pardavimo viešuosiuose aukcionuose ir vagono įsigijimui skirti ne daugiau kaip 30,8 ūkstančio eurų iš Savivaldybės privatizavimo lėšų.
Keleivinio vagono pradinė pardavimo kaina – 24,3 tūkstančio eurų.
Rugpjūčio 23-iąją įvykusiame rajono Tarybos posėdyje vagonui skirtoji suma buvo pakoreguota – Radviliškio švietimo ir sporto paslaugų centrui asignavimai keleivinio vagono įsigijimui padidinti iki 30 976 eurų. Tik painiotasi, iš kokio katilo skirti lėšas – iš Privatizavimo fondo ar iš likusių nepanaudotų Europos žmonių festivaliui planuotų asignavimų?
Kur stovės vagonas?
Pasak Savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro direktoriaus Vaidoto Jakavičiaus, šiuo metu, kai pirkinys jau pasiekė Radviliškį, didžiausias centro galvos skausmas yra sugalvoti, kaip nugabenti vagoną iki naujai numatytos jo buvimo vietos – miesto parko (anksčiau buvo kalbama apie vietą prie geležinkelio stoties).
Anot V. Jakavičiaus, preliminariai jau apsitarta su Klaipėdoje esančia stambiagabaričius krovinius gabenančia įmone.
„Tačiau realiai nepamatę situacijos, jos specialistai negalėjo pasakyti, ar bus įmanoma miesto gatvėmis pervežti 58 tonas sveriantį vagoną, kuris kartu su vilkiko platforma išsitęstų apie kokius 35 metrus. Todėl kai tik galės, jų atstovai atvyks įvertinti situacijos“, – sakė V. Jakavičius.
Jei įveikti miesto gatvių nepavyktų, tuomet, pasak V. Jakavičiaus, tektų rinktis kitus variantus. Vienas iš jų – vieta šalia geležinkelio mazgo, prie Laisvės alėjoje esančio buvusio karininkų ramovės pastato.
Tektų samdyti ne tik vilkiką, bet ir kraną sunkiasvoriam kroviniui pastatyti į numatytą vietą. Renkant vietą, anot centro vadovo, reikės atsižvelgti ir į tai, ar ten yra komunikacijos, kad būtų galima prijungti vandentiekio, nuotekų sistemas, elektrą.
V. Jakavičiaus teigimu, bėgių fragmentą, ant kurio ketinama pastatyti vagoną-restoraną, padėtų įrengti AB „Lietuvos geležinkeliai“, su kurių vadovais apie tai jau tartasi.
Šalia vagono norima įrengti ir dengtą peroną su suoleliais, kur irgi galės burtis jaunimas.
Kiek kainuos visi papildomi darbai V. Jakavičius sakė nežinantis, nes kol kas šios išlaidos nepaskaičiuotos.
Pradėjus eksploatuoti nupirktąjį vagoną, tai būtų jau trečias su geležinkeliais susijęs elementas mieste. Šalia Radviliškio geležinkelio stoties jau stovi garvežys, netoliese – restauruotas tremties vagonas.
Autorės nuotr.
Aukcione Savivaldybės už 30,9 tūkstančio eurų nupirktas vagonas-restoranas kol kas stovi privačios bendrovės teritorijoje, kol bus sugalvota, kaip jį nugabenti iki miesto parko.