Savivaldybė nupirko vagoną-restoraną

Savivaldybė nupirko vagoną-restoraną

Sa­vi­val­dy­bė nu­pir­ko va­go­ną-res­to­ra­ną

Rad­vi­liš­kį šio­mis die­no­mis pa­sie­kęs, auk­cio­ne be­veik už 31 tūks­tan­tį eu­rų Sa­vi­val­dy­bės įsi­gy­tas va­go­nas-res­to­ra­nas su­lau­kė prieš­ta­rin­gų ver­ti­ni­mų.

Vie­ni jį va­di­na nau­ju trau­kos ob­jek­tu, ku­ris tu­rė­tų pri­trauk­ti jau­ni­mą. Ki­tų ma­ny­mu, tai tik biu­dže­to lė­šų, ku­rias bū­tų ga­li­ma pa­nau­do­ti nau­din­giau, švais­ty­mas.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Pir­ki­nys – iš auk­cio­no

Pri­va­čio­je bend­ro­vės „Fas­ma“ te­ri­to­ri­jo­je ne­se­niai at­si­ra­dęs va­go­nas-res­to­ra­nas – vie­nas nau­jau­sių ra­jo­no Sa­vi­val­dy­bės pir­ki­nių.

Čia jis bė­giais ati­temp­tas ir pa­sta­ty­tas lai­ki­nai. Ar­ti­miau­siu me­tu va­go­ną ža­da­ma nu­ga­ben­ti į Rad­vi­liš­kio lais­va­lai­kio ir kul­tū­ros par­ką ir per­duo­ti die­nos cent­ro „Jau­ni­mo erd­vės“ ži­nion.

Pa­gal idė­jos su­ma­ny­to­jus, čia, ne­for­ma­lio­je ap­lin­ko­je, jau­ni­mas ga­lės reng­ti kū­ry­bi­nes dirb­tu­ves, su­si­ti­ki­mus, "Pro­tų mū­šius", gal­būt ir pre­kiau­ti sa­vo pa­čių ke­pi­niais, ka­va, ar­ba­ta. Šio­je erd­vė­je esą ga­lė­tų bū­ti or­ga­ni­zuo­ja­mos ir ne­tra­di­ci­nės pa­mo­kos mo­ki­niams.

Va­go­ną-res­to­ra­ną ak­ci­nės bend­ro­vės „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ pa­skelb­ta­me auk­cio­ne Sa­vi­val­dy­bė įsi­gi­jo už 30976 eu­rus.

Auk­cio­ne bu­vo ga­li­ma rink­tis iš tri­jų siū­lo­mų va­go­nų. Sa­vi­val­dy­bė iš­si­rin­ko ir nu­pir­ko 1987 me­tais pa­ga­min­tą ir ne per se­niau­siai at­nau­jin­tą va­go­ną-res­to­ra­ną, va­ži­nė­ju­sį marš­ru­tu Vil­nius-Mask­va.

32 vie­tų va­go­ne te­bė­ra iš­li­ku­sios go­be­le­nu ap­trauk­tos minkš­tos sė­dy­nės, sta­le­liai, bu­fe­tas. Vir­tu­vės zo­no­je yra karš­tam mais­tui ruoš­ti skir­tos kait­len­tės, ku­rios ga­li bū­ti šil­do­mos skys­tu ku­ru ar­ba elekt­ra. Įreng­ta pa­tal­pa su šal­dy­tu­vais mais­tui sau­go­ti.

Va­go­ne-res­to­ra­ne yra įreng­tos van­dens tie­ki­mo bei oro kon­di­cio­na­vi­mo sis­te­mos, ap­šil­dy­mo van­de­niu sis­te­ma su kom­bi­nuo­tu elekt­ra ar­ba ak­mens ang­li­mi kū­re­na­mu van­dens šil­dy­mo ka­ti­lu.

Opo­zi­ci­jai ki­lo abe­jo­nių

Sa­vi­val­dy­bės pir­ki­nys, dėl ku­rio lie­pos mė­ne­sį te­ko šauk­ti ne­tgi neei­li­nį ra­jo­no Ta­ry­bos po­sė­dį, su­kė­lė prieš­ta­rin­gų ver­ti­ni­mų.

Tą­kart neei­li­nia­me po­sė­dy­je bu­vo svars­to­mas ir dar vie­nas klau­si­mas – dėl mo­kyk­li­nių au­to­bu­sų pe­rė­mi­mo, ta­čiau bū­tent va­go­no pir­ki­mas, ku­rio de­ta­lių ne­spė­ta ap­svars­ty­ti ko­mi­te­tų po­sė­džiuo­se, ta­da su­kė­lė klau­si­mų opo­zi­ci­jai.

Jur­gis Baub­lys ne­pri­ta­rė pir­ki­niui, nes abe­jo­jo jo tiks­lin­gu­mu.

„Kam taip iš­lai­dau­ti – pirk­ti va­go­ną ir už jį mo­kė­ti per 30 tūks­tan­čių eu­rų, kai bū­tų ga­li­ma ne­for­ma­liam jau­ni­mo bend­ra­vi­mui pri­tai­ky­ti ki­tas pa­tal­pas?“, – ste­bė­jo­si po­li­ti­kas. – Juk nu­pirk­tą­jį va­go­ną rei­kės pri­tai­ky­ti nu­ma­ty­tiems tiks­lams bei jį pri­žiū­rė­ti – tai vėl­gi kai­nuos pa­pil­do­mų lė­šų. Už šias lė­šas ge­riau ga­lė­tu­me nu­pirk­ti so­cia­li­nį būs­tą ar jas skir­ti ko­kios gat­vės re­mon­tui“.

J. Baub­lio tei­gi­mu, jau­ni­mui rink­tis pui­kiai tik­tų ir šie­met už­da­ry­tos Jau­ni­mo mo­kyk­los pa­tal­pos, ku­rios yra su­re­mon­tuo­tos ir jas te­rei­kė­tų pri­tai­ky­ti jau­ni­mo veik­lai. J. Baub­lys svars­tė: gal su­si­ta­rus ge­le­žin­ke­li­nin­kai jau­ni­mui leis­tų "pro­tmū­šius" reng­ti kad ir ge­le­žin­ke­lio sto­ty­je?

Ta­čiau me­ras An­ta­nas Če­po­no­nis tą­kart pa­sta­rą­jį siū­ly­mą su­kri­ti­ka­vo. Pa­sak jo, su ge­le­žin­ke­lių bend­ro­ve jau yra kal­bė­ta, kai sto­ty­je no­rė­jo re­pe­tuo­ti jau­ni­mo an­samb­lis „Ra­tai“, ta­čiau tam bend­ro­vė pa­prieš­ta­ra­vo.

O pa­pil­do­mų lė­šų nau­jam pir­ki­niui esą ne­rei­kės, nes va­go­nas yra su­re­mon­tuo­tas, o jį eksp­loa­tuos ir pri­žiū­rės jau­ni­mo or­ga­ni­za­ci­ja.

Siū­ly­mui ne­pri­ta­rė ir Ta­ry­bos na­rys Jus­tas Ma­li­naus­kas, ke­tu­ri Ta­ry­bos na­riai bal­suo­jant su­si­lai­kė, vie­nas – ne­bal­sa­vo. Li­kę po­li­ti­kai spren­di­mo pro­jek­tui pri­ta­rė.

To­dėl neei­li­nia­me po­sė­dy­je bu­vo nu­tar­ta leis­ti Sa­vi­val­dy­bės švie­ti­mo ir spor­to pa­slau­gų cent­rui da­ly­vau­ti AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ ke­lei­vi­nių va­go­nų par­da­vi­mo vie­šuo­siuo­se auk­cio­nuo­se ir va­go­no įsi­gi­ji­mui skir­ti ne dau­giau kaip 30,8 ūks­tan­čio eu­rų iš Sa­vi­val­dy­bės pri­va­ti­za­vi­mo lė­šų.

Ke­lei­vi­nio va­go­no pra­di­nė par­da­vi­mo kai­na – 24,3 tūks­tan­čio eu­rų.

Rugp­jū­čio 23-ią­ją įvy­ku­sia­me ra­jo­no Ta­ry­bos po­sė­dy­je va­go­nui skir­to­ji su­ma bu­vo pa­ko­re­guo­ta – Rad­vi­liš­kio švie­ti­mo ir spor­to pa­slau­gų cent­rui asig­na­vi­mai ke­lei­vi­nio va­go­no įsi­gi­ji­mui pa­di­din­ti iki 30 976 eu­rų. Tik pai­nio­ta­si, iš ko­kio ka­ti­lo skir­ti lė­šas – iš Pri­va­ti­za­vi­mo fon­do ar iš li­ku­sių ne­pa­nau­do­tų Eu­ro­pos žmo­nių fes­ti­va­liui pla­nuo­tų asig­na­vi­mų?

Kur sto­vės va­go­nas?

Pa­sak Sa­vi­val­dy­bės švie­ti­mo ir spor­to pa­slau­gų cent­ro di­rek­to­riaus Vai­do­to Ja­ka­vi­čiaus, šiuo me­tu, kai pir­ki­nys jau pa­sie­kė Rad­vi­liš­kį, di­džiau­sias cent­ro gal­vos skaus­mas yra su­gal­vo­ti, kaip nu­ga­ben­ti va­go­ną iki nau­jai nu­ma­ty­tos jo bu­vi­mo vie­tos – mies­to par­ko (anks­čiau bu­vo kal­ba­ma apie vie­tą prie ge­le­žin­ke­lio sto­ties).

Anot V. Ja­ka­vi­čiaus, pre­li­mi­na­riai jau ap­si­tar­ta su Klai­pė­do­je esan­čia stam­bia­ga­ba­ri­čius kro­vi­nius ga­be­nan­čia įmo­ne.

„Ta­čiau rea­liai ne­pa­ma­tę si­tua­ci­jos, jos spe­cia­lis­tai ne­ga­lė­jo pa­sa­ky­ti, ar bus įma­no­ma mies­to gat­vė­mis per­vež­ti 58 to­nas sve­rian­tį va­go­ną, ku­ris kar­tu su vil­ki­ko plat­for­ma iš­si­tęs­tų apie ko­kius 35 met­rus. To­dėl kai tik ga­lės, jų at­sto­vai at­vyks įver­tin­ti si­tua­ci­jos“, – sa­kė V. Ja­ka­vi­čius.

Jei įveik­ti mies­to gat­vių ne­pa­vyk­tų, tuo­met, pa­sak V. Ja­ka­vi­čiaus, tek­tų rink­tis ki­tus va­rian­tus. Vie­nas iš jų – vie­ta ša­lia ge­le­žin­ke­lio maz­go, prie Lais­vės alė­jo­je esan­čio bu­vu­sio ka­ri­nin­kų ra­mo­vės pa­sta­to.

Tek­tų sam­dy­ti ne tik vil­ki­ką, bet ir kra­ną sun­kias­vo­riam kro­vi­niui pa­sta­ty­ti į nu­ma­ty­tą vie­tą. Ren­kant vie­tą, anot cent­ro va­do­vo, rei­kės at­si­žvelg­ti ir į tai, ar ten yra ko­mu­ni­ka­ci­jos, kad bū­tų ga­li­ma pri­jung­ti van­den­tie­kio, nuo­te­kų sis­te­mas, elekt­rą.

V. Ja­ka­vi­čiaus tei­gi­mu, bė­gių frag­men­tą, ant ku­rio ke­ti­na­ma pa­sta­ty­ti va­go­ną-res­to­ra­ną, pa­dė­tų įreng­ti AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“, su ku­rių va­do­vais apie tai jau tar­ta­si.

Ša­lia va­go­no no­ri­ma įreng­ti ir deng­tą pe­ro­ną su suo­le­liais, kur ir­gi ga­lės bur­tis jau­ni­mas.

Kiek kai­nuos vi­si pa­pil­do­mi dar­bai V. Ja­ka­vi­čius sa­kė ne­ži­nan­tis, nes kol kas šios iš­lai­dos ne­pas­kai­čiuo­tos.

Pra­dė­jus eksp­loa­tuo­ti nu­pirk­tą­jį va­go­ną, tai bū­tų jau tre­čias su ge­le­žin­ke­liais su­si­jęs ele­men­tas mies­te. Ša­lia Rad­vi­liš­kio ge­le­žin­ke­lio sto­ties jau sto­vi gar­ve­žys, ne­to­lie­se – res­tau­ruo­tas trem­ties va­go­nas.

Au­to­rės nuo­tr.

Auk­cio­ne Sa­vi­val­dy­bės už 30,9 tūks­tan­čio eu­rų nu­pirk­tas va­go­nas-res­to­ra­nas kol kas sto­vi pri­va­čios bend­ro­vės te­ri­to­ri­jo­je, kol bus su­gal­vo­ta, kaip jį nu­ga­ben­ti iki mies­to par­ko.