Radviliškiečius vežios trys nauji autobusai

Radviliškiečius vežios trys nauji autobusai

Rad­vi­liš­kie­čius ve­žios trys nau­ji au­to­bu­sai

Praė­ju­sių me­tų pa­bai­go­je ra­jo­no po­li­ti­kams bu­vo pri­sta­ty­ti trys nau­ji ke­lei­vius ra­jo­no marš­ru­tais ve­žio­sian­tys „Ive­co“ au­to­bu­sai. Kol kas ve­žė­jui – už­da­ra­jai ak­ci­nei bend­ro­vei EMT­RA – jie ne­per­duo­ti. Svars­to­ma, ko­kiu bū­du tai rei­kė­tų pa­da­ry­ti.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Au­to­bu­sais nau­do­sis 15 me­tų

Pas­ku­ti­nia­me praė­ju­sių me­tų ra­jo­no Ta­ry­bos po­sė­dy­je po­li­ti­kai bu­vo pa­kvies­ti pa­si­va­ži­nė­ti vie­nu iš tri­jų už Eu­ro­pos Są­jun­gos struk­tū­ri­nių fon­dų bei Sa­vi­val­dy­bės lė­šas nu­pirk­tų au­to­bu­sų, ku­rie tu­rė­tų pri­si­dė­ti ge­ri­nant ke­lei­vių per­ve­ži­mo ko­ky­bę bei at­nau­ji­nant ra­jo­no marš­ru­tais va­ži­nė­jan­čių au­to­bu­sų par­ką.

Bend­ra nau­jų­jų au­to­bu­sų „Ive­co Fe­niks­bus“ ver­tė – per 424,5 tūks­tan­čio eu­rų. 85 pro­cen­tai lė­šų – eu­ro­pi­nės, 15 pro­cen­tų – ra­jo­no biu­dže­to.

Šį ket­vir­ta­die­nį vyk­sian­čia­me Ta­ry­bos po­sė­dy­je au­to­bu­sai bus ofi­cia­liai per­duo­ti ve­žė­jo funk­ci­jas pa­gal kon­ce­si­jos su­tar­tį ra­jo­ne at­lie­kan­čiai UAB „Emt­ra“.

Spren­di­mo ren­gė­jų siū­ly­mu, au­to­bu­sai tu­rė­tų bū­ti per­duo­ti pa­gal pa­ti­kė­ji­mo su­tar­tį sa­va­ran­kiš­ka­jai Sa­vi­val­dy­bės funk­ci­jai – ke­lei­vių ve­ži­mo vie­ti­niais marš­ru­tais – įgy­ven­din­ti.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos siū­ly­mu, tur­tas tu­rė­tų bū­ti per­duo­da­mas kaip išanks­ti­nė kom­pen­sa­ci­ja už pa­ti­ria­mus nuo­sto­lius iki 2033 me­tų bir­že­lio pa­bai­gos, tai yra tol, kol pa­si­baigs kon­ce­si­jos su­tar­ties ter­mi­nas.

Svars­to­mi per­da­vi­mo bū­dai

Ta­čiau jau ko­mi­te­to po­sė­džiuo­se kai ku­riems Ta­ry­bos na­riams iš­ki­lo klau­si­mų, ar toks Sa­vi­val­dy­bės tur­to per­da­vi­mo bū­das bū­tų tin­ka­miau­sias. Juo la­biau, kad yra ir ki­to­kių to­kio pat tur­to per­da­vi­mo pa­vyz­džių.

Pa­vyz­džiui, Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė Kur­šė­nų au­to­bu­sų par­kui to­kiu pat bū­du įsi­gy­tus tris au­to­bu­sus per­da­vė pa­gal pa­nau­dos su­tar­tį 5 me­tams.

Pa­sak Sa­vi­val­dy­bės In­ves­ti­ci­jų ir tur­to val­dy­mo sky­riaus ve­dė­jo Gin­ta­ro Pi­ly­po, di­džio­sios ša­lies sa­vi­val­dy­bės pa­gal to­kį pat pro­jek­tą įsi­gy­tus au­to­bu­sus ve­žė­jams per­da­vė už au­to­bu­sų ver­tę anu­liuo­da­mi tu­ri­mas Sa­vi­val­dy­bės sko­las.

„Bet ką da­ry­ti mums, jei mes sko­lų ve­žė­jams ne­tu­ri­me?“, – re­to­riš­kai klau­sė G. Pi­ly­pas Biu­dže­to, eko­no­mi­kos ir ūkio rei­ka­lų ko­mi­te­te.

Anot ve­dė­jo, in­terp­re­ta­ci­joms vie­tos ne­la­bai yra, ka­dan­gi pa­si­rink­ti ne bet ko­kį, o nu­ma­ty­tą tam tik­rą tur­to per­da­vi­mo me­cha­niz­mą juos įpa­rei­go­ja pro­jek­to są­ly­gos ir su­da­ry­ta jung­ti­nės veik­los par­tne­rys­tės su­tar­tis.

„To­dėl siū­lo­mas toks va­rian­tas: trims per­duo­tiems au­to­bu­sams ne­bū­tų den­gia­mi nuo­sto­lin­gi marš­ru­tai ir da­ro­ma išanks­ti­nė už­skai­ta iš ver­tės, ku­rią su­ku­ria vi­si trys au­to­bu­sai. Kiek­vie­ną mė­ne­sį bus kau­pia­ma nuo­sto­lių su­ma. Vi­sos eksp­loa­ta­ci­jos iš­lai­dos liks „Emt­rai“.

Ga­ra­že sto­vė­ti au­to­bu­sai ne­ga­lės, ka­dan­gi par­tne­rys­tės su­tar­tis įpa­rei­go­ja, kad kiek­vie­nas au­to­bu­sas per me­tus tu­ri nu­va­žiuo­ti ne ma­žiau nei 35 tūks­tan­čius ki­lo­met­rų. Kuo dau­giau jie ve­žios orą, tuo di­des­ni bus bend­ro­vės nuo­sto­liai. „Emt­ra“ ne­la­bai no­ri šių au­to­bu­sų, nes jiems ge­riau bū­tų nu­si­pirk­ti naudotą ir gau­ti kom­pen­sa­ci­jas už nuo­sto­lius“, – sa­kė G. Pi­ly­pas.

Ta­ry­bos na­riui Jo­nui Po­vi­lai­čiui ne­bu­vo aiš­ku, kaip bus ap­skai­čiuo­ti vie­no au­to­bu­so nuo­sto­liai, juk Sa­vi­val­dy­bė den­gia vi­sus įmo­nės pa­ti­ria­mus ve­ži­mo pa­slau­gos nuo­sto­lius.

Ke­lei­viams – nau­da, bend­ro­vei – ne?

UAB „Emt­ra“ va­do­vas Vla­das Mil­ko­nas re­dak­ci­jai pa­tvir­ti­no, kad nau­jie­ji eko­lo­giš­ki, eko­no­miš­ki, pa­to­gūs, neį­ga­lie­siems pri­tai­ky­ti au­to­bu­sai la­biau nau­din­gi ra­jo­no ke­lei­viams, o ne bend­ro­vei.

Pa­sak V. Mil­ko­no, pla­nuo­ja­ma, kad jie va­ži­nės mies­to marš­ru­tais, o jie nė­ra pel­nin­gi. Ir nie­kur ki­tur šių au­to­bu­sų pa­nau­do­ti ne­bus ga­li­ma – nei už­sa­ko­mie­siems rei­sams, nei ki­to­kiems, to­dėl 35 tūks­tan­čių ki­lo­met­rų me­ti­nė ri­da esą jiems bus ne­men­kas iš­šū­kis.

„Iš 32 ra­jo­no marš­ru­tų pel­nin­gi yra vos ke­li. Nuos­to­liai di­dė­ja, nes kas­met ma­žė­ja ke­lei­vių – ir moks­lei­vių, ir ki­tų. Per me­tus jų su­ma­žė­ja maž­daug po 200“, – sa­kė va­do­vas.

Pa­ti įpirk­ti nau­jų au­to­bu­sų bend­ro­vė neiš­ga­li, to­dėl jei jau per­ka, tai se­nes­nius nei 10-ies me­tų. Tarp 35 bend­ro­vės tu­ri­mų au­to­bu­sų dau­gu­ma ir yra to­kio am­žiaus. Se­niau­siam au­to­bu­sui – apie 20 me­tų.

Au­to­rės nuo­tr.

Trys nau­ji au­to­bu­sai „Ive­co Fe­niks­bus“ bus per­duo­ti ke­lei­vius ra­jo­ne ve­žan­čiai UAB „Emt­ra“.

UAB „Emt­ra“ di­rek­to­rius Vla­das Mil­ko­nas: „Per me­tus Rad­vi­liš­kio ra­jo­ne su­ma­žė­ja apie 200 au­to­bu­sų ke­lei­vių“.