Pusė gatvės gyventojų liko nuskriausti

Pusė gatvės gyventojų liko nuskriausti

SKAI­TY­TO­JAI KREI­PIA­SI

Pu­sė gat­vės gy­ven­to­jų li­ko nu­skriaus­ti

Į „Kraš­to ži­nių“ re­dak­ci­ją krei­pė­si gru­pė Rad­vi­liš­kio Tai­kos gat­vės  gy­ven­to­jų. Pu­sė šios gat­vės bu­vo išas­fal­tuo­ta ir jo­je įreng­tas ša­li­gat­vis. Gy­ve­nan­tys ki­to­je gat­vės da­ly­je ken­čia nuo pra­va­žiuo­jan­čių au­to­mo­bi­lių ke­lia­mų dul­kių, ta­čiau pa­gal­bos ne­su­lau­kia.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Li­ko nu­skriaus­ti

Ko­ne pu­sę am­žiaus Tai­kos gat­vė­je gy­ve­nan­tys rad­vi­liš­kie­čiai bė­do­jo: jų gy­ve­ni­mas smar­kiai pa­blo­gė­jo pa­sta­rai­siais me­tais.

„Vi­są lai­ką džiaug­da­vo­mės, kad gy­ve­na­me ra­mio­je gat­vė­je. Pa­gal iš­ga­les rū­pi­no­mės aplinka: sa­vo lė­šo­mis įsi­ren­gė­me van­den­tie­kį, nuo­te­kas. Ta­čiau mū­sų ra­my­bė bai­gė­si ša­lia pa­sta­čius „Nor­fos“ pre­ky­bos cent­rą“, – pa­sa­ko­jo gy­ven­to­jai.

Anot Tai­kos gat­vė­je ke­lis de­šimt­me­čius gy­ve­nan­čios Re­gi­nos Pra­nie­nės, jie net ne­gal­vo­jo, kad po to taip suin­ten­sy­vės eis­mas jų gat­vė­je. Ne­daug ką pa­gel­bė­jo ir tai, kad nuo pre­ky­bos cent­ro pu­sės bu­vo pa­sta­ty­tas įva­žiuo­ti drau­džian­tis ke­lio ženk­las, pa­pil­ta skal­dos.

„Skal­da stam­bi. Kai di­de­liu grei­čiu pra­le­kia sun­kias­vo­rės ma­ši­nos, sku­bėk spruk­ti į kie­mą, kad ne­gau­tum iš ak­mens. Ša­li­gat­vio gat­vė­je nė­ra. Ne­sau­gu da­bar ja ei­ti suau­gu­siems, o juo la­biau  vai­kams. Ne­be­ga­lim kie­me pa­si­džiau­ti skal­bi­nių, skly­puo­se au­gi­na­mos dar­žo­vės nuo­lat pa­deng­tos sto­ru dul­kių sluoks­niu“, – var­di­jo pro­ble­mas ir ki­ti gy­ven­to­jai.

Žmo­nių tei­gi­mu, net ir gat­vei ta­pus vien­pu­sio eis­mo gat­ve, ja va­žiuo­jan­čių au­to­mo­bi­lių ne­su­ma­žė­jo. Esą pa­si­bai­gus dar­bo pa­mai­nai, jų gat­ve į „Nor­fą“ ar­ba į ma­gist­ra­li­nį ke­lią link Še­du­vos le­kia ne­ma­žai Pre­ki­nių va­go­nų de­po dar­bi­nin­kų au­to­mo­bi­lių. Nuo Mai­ro­nio gat­vės pra­va­žiuo­ja ne­ma­žai ir kro­vi­ni­nio trans­por­to.

Pa­sak gy­ven­to­jų, dar prieš „Nor­fos“ sta­ty­bas gy­ven­to­jams bu­vo ža­da­ma, kad vi­sa Tai­kos gat­vė bus išas­fal­tuo­ta. Ta­čiau iš tie­sų te­bu­vo išas­fal­tuo­ta gat­vės da­lis ša­lia „Nor­fos“. Ten įreng­tas ir ša­li­gat­vis. Ki­to­je Tai­kos gat­vės da­ly­je gy­ve­nan­tys žmo­nės li­ko nu­skriaus­ti – ir be as­fal­to, ir be ša­li­gat­vio.

Val­di­nin­kų at­sa­ky­mai spren­di­mų ne­ža­da

Tai­kos gat­vės gy­ven­to­jai ra­šė raš­tus Sa­vi­val­dy­bei, kad jų gat­vė­je bent jau bū­tų pa­sta­ty­tas grei­tį ri­bo­jan­tis ženk­las, o pa­ti gat­vė sau­so­mis va­sa­ros die­no­mis pa­lais­to­ma. Aiš­ku, pra­šy­ta ir as­fal­to, ta­čiau kol kas ra­jo­no val­džia žmo­nių pra­šy­mams li­ko abe­jin­ga. Žmo­nės su­lau­kė tik for­ma­lių at­sa­ky­mų.

Sa­vi­val­dy­bės Sau­gaus eis­mo ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kė Eg­lė Iva­naus­ky­tė gy­ven­to­jams at­sa­kė, kad Tai­kos gat­vė­je ap­ri­bo­jus grei­tį iki 40 km/val. ir už­drau­dus kro­vi­ni­nių au­to­mo­bi­lių eis­mą, šie spren­di­mai reikš­min­gos įta­kos ne­tu­rė­tų, to­dėl esą to da­ry­ti ne­tiks­lin­ga.

Ra­di­ka­lių per­tvar­kų ne­ža­dė­jo ir Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rės Jo­lan­tos Mar­gai­tie­nės at­siųs­tas at­sa­ky­mas. Ja­me ra­šo­ma, kad Sa­vi­val­dy­bės 2012-2020 me­tų stra­te­gi­nia­me plėt­ros pla­ne Tai­kos gat­vės dan­gos re­konst­ruk­ci­ja ne­nu­ma­ty­ta. Apie šios gat­vės re­konst­ruk­ci­jos ga­li­my­bę esą bus spren­džia­ma ar­ti­miau­siu me­tu, kai bus tiks­li­na­mi stra­te­gi­niai plėt­ros ir veik­los pla­nai.

De­ry­bos – ir su vers­li­nin­kais

Apie ga­li­my­bę pa­dė­ti Tai­kos gat­vės gy­ven­to­jams „Kraš­to ži­nios“ pa­klau­sė Rad­vi­liš­kio mies­to se­niū­ną Leo­ną Gri­ga­liū­ną.

Pa­sak se­niū­no, sta­tant pre­ky­bos cent­rą „Nor­fa“ pro­jek­ti­niuo­se do­ku­men­tuo­se ap­skri­tai ne­bu­vo nu­ma­ty­ta as­fal­tuo­ti Tai­kos gat­vę. Ši ga­li­my­bė at­si­ra­do vė­les­nė­se de­ry­bo­se su „Nor­fos“ va­do­vais.

Esą bu­vo pra­šy­ta ne­pa­mirš­ti ir ki­to­je gat­vės da­ly­je gy­ve­nan­čių žmo­nių. Bu­vo at­lik­ti ne­tgi pre­li­mi­na­rūs pa­skai­čia­vi­mai, kiek tai ga­lė­tų kai­nuo­ti. Pa­gal pa­skai­čia­vi­mus, ant­ros gat­vės da­lies išas­fal­ta­vi­mas su įreng­tu ša­li­gat­viu kai­nuo­tų apie 200 tūks­tan­čių, be ša­li­gat­vio – 120 tūks­tan­čių li­tų.

„Nor­fos“ tink­lo ad­mi­nist­ra­ci­jai tai pa­si­ro­dė per bran­gu. Ta­čiau ka­te­go­riš­kas „ne“ ne­bu­vo pa­sa­ky­tas. Gal, įsi­va­žia­vus pre­ky­bai, jie ga­lės in­ves­tuo­ti lė­šų ir ant­rai gat­vės da­liai išas­fal­tuoti, dar mė­gin­si­me tar­tis“, – sa­kė se­niū­nas.

Sa­vi­val­dy­bės Ar­chi­tek­tū­ros ir ur­ba­nis­ti­kos sky­riaus ve­dė­jo Ar­tū­ro Va­luc­ko nuo­mo­ne, jei dėl Tai­kos gat­vės ant­ros da­lies as­fal­ta­vi­mo ne­pa­vyk­tų su­si­tar­ti su vers­li­nin­kais, tu­rė­tų bū­ti ieš­ko­ma ir ki­tų ga­li­my­bių.

Au­to­rės nuo­tr.

NU­SI­VY­LI­MAS: Tai­kos gat­vės gy­ven­to­jai nu­si­vy­lę ro­dė iš Sa­vi­val­dy­bės gau­tus val­di­nin­kų at­sa­ky­mus, ku­riuo­se – nie­ko ge­ro ne­ža­dan­čios nau­jie­nos.

EIS­MAS: Tai­kos gat­vė­je eis­mas suin­ten­sy­vė­jo, kai ne­to­lie­se bu­vo pa­sta­ty­tas pre­ky­bos cent­ras.