Prarastas renovacijos džiaugsmas

Prarastas renovacijos džiaugsmas

PO TO, KAI RA­ŠĖ­ME

Pra­ras­tas re­no­va­ci­jos džiaugs­mas

Pak­ruo­jo P. Ma­šio­to gat­vės 63-ojo dau­gia­bu­čio gy­ven­to­jai po re­no­va­ci­jos gy­ve­no su ret­kar­čiais tie­kia­mu šil­tu van­de­niu, o iki praė­ju­sio tre­čia­die­nio va­ka­ro – ir be šil­dy­mo. Iki na­mo mo­der­ni­za­vi­mo to­kių pro­ble­mų ne­bu­vo.

Ja­ni­na ŠA­PAR­NIE­NĖ

janina@skrastas.lt

Šil­dy­tis pra­dė­jo tre­čia­die­nį

Ant­ra­die­nio po­pie­tę P. Ma­šio­to 63-ojo na­mo bend­ri­jos „Pa­lau­kės“ ši­lu­mos maz­ge sta­ty­bi­nin­kai įjun­gė iki tol ne­vei­ku­sį karš­to van­dens cir­ku­lia­ci­nį siurb­lį.

Jis bu­vo už­stri­gęs nuo praė­ju­sios sa­vai­tės pa­bai­gos: po to, kai tre­čią kar­tą re­mon­tuo­tas bu­vo par­vež­tas ir pa­sta­ty­tas ši­lu­mos maz­ge.

Ne­ri­mau­da­mi, kad siurb­liui vėl už­stri­gus, ga­li tek­ti stab­dy­ti vi­są ši­lu­mos maz­gą, bend­ri­jos na­riai ne­pra­dė­jo šil­dy­tis. Šil­dy­mas pen­kiaaukš­ty­je įjung­tas tik tre­čia­die­nio va­ka­re – žmo­nėms iš­siaiš­ki­nus, kad šis siurb­lys ši­lu­mos tie­ki­mo neį­ta­ko­ja.

Dau­gia­bu­čio re­no­va­ci­jos ran­go­vas bu­vo UAB „Au­lau­kis“, dar­bus at­li­ko su­bran­go­vas AB „Pak­ruo­jo ar­ka“. Šios bend­ro­vės ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Al­gir­das Ado­mai­tis da­ro prie­lai­dą, jog siurb­lys strin­ga dėl ki­to ga­li­mai ne­tin­ka­mai vei­kian­čio ši­lu­mos maz­go įren­gi­nio. Nes maz­go įren­gi­niai bei šil­to van­dens tie­ki­mo sis­te­ma re­no­va­ci­jos me­tu ne­bu­vo keis­ti.

„Šio­mis die­no­mis tu­rė­tu­me gau­ti pro­jek­tuo­to­jų iš­va­das – gal­būt pa­ga­liau išaiš­kės tik­ro­ji bė­da“, – re­dak­ci­jai si­tua­ci­ją aiš­ki­no A. Ado­mai­tis.

Siurb­lys stri­go ne pir­mą kar­tą

Apie bend­ri­jos „Pa­lau­kė“ bė­das „Pak­ruo­jo kraš­tas“ ra­šė praė­ju­sį mė­ne­sį ( „Po re­no­va­ci­jos – pro­ble­mos gy­ven­to­jams"). Re­dak­ci­jai žmo­nės skun­dė­si, kad nau­jas siurb­lys ant­rą kar­tą per pus­me­tį iš­vež­tas re­mon­tuo­ti, o tris­de­šimt šei­mų po ke­lias sa­vai­tes pri­vers­ti gy­ven­ti be šil­to van­dens.

„Ir po ant­ro­jo siurb­lio re­mon­to karš­tu van­de­niu nau­do­jo­mės neil­gai. Po ke­lių die­nų jis vėl ne­be­vei­kė. Ran­go­vai, UAB „Au­lau­kis“ dar­buo­to­jai, siurb­lį iš­si­ve­žė tvar­ky­ti. Praė­ju­sios sa­vai­tės pa­bai­go­je vėl pa­sta­ty­tas, jis už­stri­go jau ki­tą die­ną. Išk­vies­ti su­bran­go­vo „Pak­ruo­jo ar­kos“ dar­buo­to­jai te­le­fo­nu aiš­ki­no­si, kaip siurb­lį re­gu­liuo­ti, ku­rį myg­tu­ką spaus­ti... Pra­si­dė­jo svars­ty­mai, ne­va gal jis ne­vei­kia dėl ši­lu­mos maz­go au­to­ma­ti­za­ci­jos pro­jek­te pa­da­ry­tų klai­dų“, – ap­mau­da­vo „Pa­lau­kės“ bend­ri­jos pir­mi­nin­kė Jad­vy­ga Ši­birkš­tie­nė.

Ta­čiau pa­va­sa­rį ko­mi­si­jai prii­mant dau­gia­bu­čio re­no­va­ci­ją, siurb­lys vei­kė.

Apie pro­jek­to klai­das – po pre­ten­zi­jos

Apie gal­būt ši­lu­mos maz­go au­to­ma­ti­za­ci­jos pro­jek­te pa­da­ry­tas klai­das pra­bil­ta po to, kai siurb­lys bu­vo re­mon­tuo­tas tre­čią kar­tą, o bend­ri­ja „Au­lau­kiui“ nu­siun­tė pre­ten­zi­ją su rei­ka­la­vi­mu jį keis­ti.

Pre­ten­zi­ja „Au­lau­kiui“ iš­siųs­ta rug­sė­jo 29-ąją. Duo­ta po­ra sa­vai­čių iš­siaiš­kin­ti, ko­dėl pen­kiaaukš­ty­je po re­no­va­ci­jos ne­vei­kia nau­jai įreng­ta karš­to van­dens tie­ki­mo sis­te­ma, rei­ka­lau­ta pa­ša­lin­ti ge­di­mus.

A. Ado­mai­čio tei­gi­mu, siurb­lys ne­su­ge­dęs, ta­čiau tai pa­vy­kę iš­siaiš­kin­ti ne iš kar­to.

Bend­ri­joms – pri­ta­rė­jų vaid­muo

Bend­ri­jos pir­mi­nin­kė tei­gė su­si­da­riu­si nuo­mo­nę, kad dau­gia­bu­čių na­mų bend­ri­jos tė­ra rei­ka­lin­gos tol, kol įti­ki­na­mos pri­tar­ti re­no­va­ci­jai. O po pri­ta­ri­mo lie­ka nu­ša­lin­tos nuo rea­lios dar­bų kont­ro­lės.

„Su pro­jek­tuo­to­jais, ran­go­vais, ban­ki­nin­kais, tech­ni­niais sta­ty­bų pri­žiū­rė­to­jais su­tar­tis su­da­ri­nė­jo vie­šo­sios įstai­gos „Pak­ruo­jo būs­tas“ dar­buo­to­jai. Bend­ri­jos na­riams te­bu­vo pa­lik­ta ti­kė­tis, kad vi­sos re­no­va­ci­jos pro­ce­se da­ly­vau­jan­čios įmo­nės įsi­pa­rei­go­ji­mus at­liks tin­ka­mai“.

J.Ši­birkš­tie­nė kri­ti­ka­vo sta­ty­bų pri­žiū­rė­to­jo veik­lą – ne­va spe­cia­lis­tas prie na­mo te­bu­vo at­vy­kęs po­rą kar­tų: „ Kaip per tą po­rą kar­tų ga­li­ma įver­tin­ti vi­sų re­no­va­ci­jos dar­bų ko­ky­bę?!“

„Jei ne krei­pi­ma­sis į „Pak­ruo­jo kraš­tą“ – iki šiol nė ne­bū­tu­me ži­no­ję, kad bend­ri­ja ga­li ra­šy­ti pre­ten­zi­ją re­no­vuo­to­jams ir iš­dės­ty­ti sa­vo rei­ka­la­vi­mus. Kal­ban­tis te­le­fo­nu su „Au­lau­kio“ at­sto­vais, jie apie to­kią ga­li­my­bę nė kar­to neuž­si­mi­nė“, – re­dak­ci­jai sa­kė J. Ši­birkš­tie­nė.

Bend­ri­jos pir­mi­nin­kė pa­ste­bi: pa­si­ra­šius re­no­va­ci­jos priė­mi­mo ak­tą, kvie­čia­mi bro­ko tai­sy­ti re­no­vuo­to­jai bend­ri­jos nein­for­muo­ja, ką pa­da­rė. „Pa­lau­kė“ iki šiol ne­tu­ri siurb­lio re­mon­to ak­tų, ga­ran­ti­nių do­ku­men­tų.

„Ne­te­ku­si kant­ry­bės, šio­mis die­no­mis krei­piau­si į Ap­lin­kos mi­nis­te­ri­ją. Iš po­kal­bių su jos val­di­nin­kais su­si­da­ro įspū­dis, kad svar­bu tik gra­žiai pa­šne­kė­ti apie re­no­va­ci­jos nau­dą ir „pa­dė­ti kry­žiu­ką“, kad ji baig­ta. O po to – jau tik bend­ri­jos rū­pes­tis, kaip pri­spir­ti re­no­vuo­to­jus iš­tai­sy­ti pa­lik­tą bro­ką“, – ap­mau­dau­ja J. Ši­birkš­tie­nė.

Pir­mi­nin­kė pri­si­me­na, jog iki re­no­va­ci­jos pen­kiaaukš­ty­je ne­bu­vo pro­ble­mų dėl ši­lu­mos maz­go dar­bo.

Ga­li­my­bės gin­ti sa­vo in­te­re­sus

Vals­ty­bi­nės var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos Var­to­to­jų kon­sul­ta­vi­mo, as­me­nų ap­tar­na­vi­mo ir ko­mu­ni­ka­ci­jos sky­riaus ve­dė­ja Gied­rė Ne­nar­ta­vi­čiū­tė in­for­ma­vo, kad dau­gia­bu­čio bend­ri­ja dėl ne­tai­so­mo re­no­va­ci­jos bro­ko ga­li skųs­tis šiai tar­ny­bai: ra­šy­ti bend­ru ad­re­su ar­ba kreip­tis į tar­ny­bos sky­rių Šiau­liuo­se. Taip pat – kreip­tis į vie­šą­ją įstai­gą BE­TA (būs­to ener­gi­jos tau­py­mo agen­tū­rą), įgy­ven­di­nan­čią re­no­va­ci­jos pro­gra­mą. Ar­ba teik­ti ieš­ki­nį teis­mui.

Prieš pra­si­de­dant re­no­va­ci­jos dar­bams, yra ga­li­my­bė iš­veng­ti įtar­ti­nos re­pu­ta­ci­jos sta­ty­bi­nin­kų. Re­no­va­ci­jos ad­mi­nist­ra­to­rius V. Ta­mu­lio­nis in­for­ma­vo, kad įsta­ty­mai lei­džia at­si­sa­ky­ti anks­čiau ne­ko­ky­biš­kai dir­bu­sios įmo­nės. To­kį spren­di­mą tu­ri priim­ti dau­gia­bu­čio bend­ri­jos na­rių dau­gu­ma, o su­si­rin­ki­mo pro­to­ko­lą su ar­gu­men­tais pa­teik­ti re­no­va­ci­jos ad­mi­nist­ra­to­riui. Šis krei­pia­si į CPO (cent­ri­nę per­kan­čią­ją or­ga­ni­za­ci­ją), kad bū­tų pa­skelb­tas nau­jas kon­kur­sas.

Au­to­rės nuo­tr.

PROB­LE­MOS: Ką tik re­no­vuo­ta­me pen­kiaaukš­ty­je už gra­žaus fa­sa­do – už­si­tę­su­sios pro­ble­mos dėl strin­gan­čio karš­to van­dens siurb­lio.

NUO­MO­NĖ: Bend­ri­jos pir­mi­nin­kė Jad­vy­ga Ši­birkš­tie­nė su­si­da­rė nuo­mo­nę, kad žmo­nės te­rei­ka­lin­gi tik pri­tar­ti re­no­va­ci­jai.

SIURB­LYS: Bend­ri­ją „šok­di­na“ ke­lin­tą mė­ne­sį strin­gan­tis karš­to van­dens siurb­lys.