
Naujausios
„Polifonijos“ receptai: projektas pavyko, koncertai tęsiasi
Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“ kartu su rajonų savivaldybėmis parengė specialų projektą, skirtą socialinei atskirčiai mažinti ir profesionaliai chorinei muzikai regione skleisti, „Menas žmogaus gerovei. Receptas muzikai“.
Projekto sumanytojai juokauja, kad, užuot išrašius receptą vaistams nuo depresijos, būtų galima išrašyti receptą gerai muzikai, koncertui, kad žmonės bent trumpam išeitų iš savo užsisklendusio nelengvos buities rato ir prašviesintų savo būtį susitikimais su kaimynais, pažįstamais ir nepažįstamais žmonėmis geros muzikos kontekste.
Projektas sumanytas praėjusių metų pavasarį, pradėtas įgyvendinti rudenį, o iki metų pabaigos „Polifonija“ spėjo apsilankyti Pakruojo, Joniškio, Kelmės, Radviliškio ir Šiaulių rajonuose. Paskutinis 2017 metų projekto koncertas gruodžio 29 d. įvyko Joniškio baltojoje sinagogoje.
Renovuotose patalpose aukštomis medžio lubomis choristų balsai ir pasikartojantys aplodismentai skambėjo daugiau nei valandą. Choras parengė turtingą ir įvairią pasaulietinės muzikos programą, atskleidžiančią kolektyvo galimybes ir dirigento sugebėjimą suvaldyti dainininkus bei atliekamą kūrinio medžiagą (choro meno vadovas Tomas Ambrozaitis, tačiau šiame koncerte pirmą kartą „Polifonijai“ dirigavo jaunas dirigentas Vytautas Valys, dirbantis su Klaipėdos muzikinio teatro choru).
Koncerte iškilo įdomus paradoksas – choras kaip riešutus išgliaudė sudėtingus, įvairias choro spalvas atskleidžiančius kūrinius, kaip Vaclovo Augustino „Du Dob Dob“ ar Donato Zakaro „Alleluia“, tačiau paprastesniuose ir gerai žinomuose kūriniuose, kaip Franzo Xavero Gruberio „Silent Night“ ir Juozo Naujalio kūrinyje „Tyliąją Naktį“, dainininkams kliuvo intonacija, vieni balsai vis bėgo į priekį, kitiems teko vytis.
„Įsibėgėti“ ir įsijausti į koncerto nuotaiką atlikėjams prireikė beveik pusės koncerto, tačiau užsivedus kūriniui „Du Dob Dob“, kurį galima pavadinti viso pasirodymo ašimi ar kulminacija, po truputį ir klausytojai įsijautė į kuriamą nuotaiką, o suskambus pirmiesiems Benjamino Gorbulskio kūrinio „Sninga“ dainuojamiems akordams, atrodė, kad visa salė ims linguoti.
Pabaigoje iškilmingai sugiedotas kūrinys „Magnificat“ ir po koncerto sukosi mintyse, o didingas ir svarus kūrinys „M. K. Oginskio priesakai sūnui“ (komp. V. Augustinas) savo emociniu svoriu bei atlikimo kokybe „prispaudė“ prie kėdės ir pašiaušė net mažiausius plaukelius.
Koncertui pasibaigus ir ovacijoms užpildžius Baltąją sinagogą, choras atliko kūrinį „Džiaugsmingų šventų Kalėdų“, priminusį sveikinimo atviruką, į kurį klausytojai atsakė ilgais aplodismentais išlydėdami atlikėjus.
Dėl nemažo klausytojų susidomėjimo ir sukurtos nuotaikos šis muzikinis – socialinis projektas bus tęsiamas 2018 m. ir vadinsis „Artimi“.
„Polifonija“ koncertais stengsis suartinti dėl įvairių priežasčių nuo gyvo bendravimo ir muzikos atitolusius žmones, tuo pačiu plės savo klausytojų auditoriją bei chorinės muzikos koncertų geografines ribas.
Gražina Montvidaitė
"Polifonijos" koncertas Joniškyje.