„Po­li­fo­ni­jos“ re­cep­tai: pro­jek­tas pa­vy­ko, kon­cer­tai tę­sia­si

„Po­li­fo­ni­jos“ re­cep­tai: pro­jek­tas pa­vy­ko, kon­cer­tai tę­sia­si

„Po­li­fo­ni­jos“ re­cep­tai: pro­jek­tas pa­vy­ko, kon­cer­tai tę­sia­si

Šiau­lių vals­ty­bi­nis ka­me­ri­nis cho­ras „Po­li­fo­ni­ja“ kar­tu su ra­jo­nų sa­vi­val­dy­bė­mis pa­ren­gė spe­cia­lų pro­jek­tą, skir­tą so­cia­li­nei at­skir­čiai ma­žin­ti ir pro­fe­sio­na­liai cho­ri­nei mu­zi­kai re­gio­ne skleis­ti, „Me­nas žmo­gaus ge­ro­vei. Re­cep­tas mu­zi­kai“.

Pro­jek­to su­ma­ny­to­jai juo­kau­ja, kad, užuo­t iš­ra­šius re­cep­tą vais­tams nuo dep­re­si­jos, bū­tų ga­li­ma iš­ra­šy­ti re­cep­tą ge­rai mu­zi­kai, kon­cer­tui, kad žmo­nės bent trum­pam išei­tų iš sa­vo už­si­sklen­du­sio ne­leng­vos bui­ties ra­to ir pra­švie­sin­tų sa­vo bū­tį su­si­ti­ki­mais su kai­my­nais, pa­žįs­ta­mais ir ne­pa­žįs­ta­mais žmo­nė­mis ge­ros mu­zi­kos kon­teks­te.

Pro­jek­tas su­ma­ny­tas praė­ju­sių­ me­tų pa­va­sa­rį, pra­dė­tas įgy­ven­din­ti ru­de­nį, o iki me­tų pa­bai­gos „Po­li­fo­ni­ja“ spė­jo ap­si­lan­ky­ti Pak­ruo­jo, Jo­niš­kio, Kel­mės, Rad­vi­liš­kio ir Šiau­lių ra­jo­nuo­se. Pas­ku­ti­nis 2017 me­tų pro­jek­to kon­cer­tas gruo­džio 29 d. įvy­ko Jo­niš­kio bal­to­jo­je si­na­go­go­je.

Re­no­vuo­to­se pa­tal­po­se aukš­to­mis me­džio lu­bo­mis cho­ris­tų bal­sai ir pa­si­kar­to­jan­tys ap­lo­dis­men­tai skam­bė­jo dau­giau nei va­lan­dą. Cho­ras pa­ren­gė tur­tin­gą ir įvai­rią pa­sau­lie­ti­nės mu­zi­kos pro­gra­mą, at­sklei­džian­čią ko­lek­ty­vo ga­li­my­bes ir di­ri­gen­to su­ge­bė­ji­mą su­val­dy­ti dai­ni­nin­kus bei at­lie­ka­mą kū­ri­nio me­džia­gą (cho­ro me­no va­do­vas To­mas Am­bro­zai­tis, ta­čiau šia­me kon­cer­te pir­mą kar­tą „Po­li­fo­ni­jai“ di­ri­ga­vo jau­nas di­ri­gen­tas Vy­tau­tas Va­lys, dir­ban­tis su Klai­pė­dos mu­zi­ki­nio teat­ro cho­ru).

Kon­cer­te iš­ki­lo įdo­mus pa­ra­dok­sas – cho­ras kaip rie­šu­tus iš­gliau­dė su­dė­tin­gus, įvai­rias cho­ro spal­vas at­sklei­džian­čius kū­ri­nius, kaip Vac­lo­vo Au­gus­ti­no „Du Dob Dob“ ar Do­na­to Za­ka­ro „Al­le­luia“, ta­čiau pa­pras­tes­niuo­se ir ge­rai ži­no­muo­se kū­ri­niuo­se, kaip Fran­zo Xa­ve­ro Gru­be­rio „Si­lent Night“ ir Juo­zo Nau­ja­lio kū­ri­ny­je „Ty­lią­ją Nak­tį“, dai­ni­nin­kams kliu­vo in­to­na­ci­ja, vie­ni bal­sai vis bė­go į prie­kį, ki­tiems te­ko vy­tis.

„Įsi­bė­gė­ti“ ir įsi­jaus­ti į kon­cer­to nuo­tai­ką at­li­kė­jams pri­rei­kė be­veik pu­sės kon­cer­to, ta­čiau už­si­ve­dus kū­ri­niui „Du Dob Dob“, ku­rį ga­li­ma pa­va­din­ti vi­so pa­si­ro­dy­mo aši­mi ar kul­mi­na­ci­ja, po tru­pu­tį ir klau­sy­to­jai įsi­jau­tė į ku­ria­mą nuo­tai­ką, o su­skam­bus pir­mie­siems Ben­ja­mi­no Gor­buls­kio kū­ri­nio „Snin­ga“ dai­nuo­ja­miems akor­dams, at­ro­dė, kad vi­sa sa­lė ims lin­guo­ti.

Pa­bai­go­je iš­kil­min­gai su­gie­do­tas kū­ri­nys „Mag­ni­fi­cat“ ir po kon­cer­to su­ko­si min­ty­se, o di­din­gas ir sva­rus kū­ri­nys „M. K. Ogins­kio prie­sa­kai sū­nui“ (komp. V. Au­gus­ti­nas) sa­vo emo­ci­niu svo­riu bei at­li­ki­mo ko­ky­be „pri­spau­dė“ prie kė­dės ir pa­šiau­šė net ma­žiau­sius plau­ke­lius.

Kon­cer­tui pa­si­bai­gus ir ova­ci­joms už­pil­džius Bal­tą­ją si­na­go­gą, cho­ras at­li­ko kū­ri­nį „Džiaugs­min­gų šven­tų Ka­lė­dų“, pri­mi­nu­sį svei­ki­ni­mo at­vi­ru­ką, į ku­rį klau­sy­to­jai at­sa­kė il­gais ap­lo­dis­men­tais iš­ly­dėdami at­li­kė­jus.

Dėl ne­ma­žo klau­sy­to­jų su­si­do­mė­ji­mo ir su­kur­tos nuo­tai­kos šis mu­zi­ki­nis – so­cia­li­nis pro­jek­tas bus tę­sia­mas 2018 m. ir va­din­sis „Ar­ti­mi“.

„Po­li­fo­ni­ja“ kon­cer­tais steng­sis suar­tin­ti dėl įvai­rių prie­žas­čių nuo gy­vo bend­ra­vi­mo ir mu­zi­kos ati­to­lu­sius žmo­nes, tuo pa­čiu plės sa­vo klau­sy­to­jų au­di­to­ri­ją bei cho­ri­nės mu­zi­kos kon­cer­tų geog­ra­fi­nes ri­bas.

Gra­ži­na Mont­vi­dai­tė

"Polifonijos" koncertas Joniškyje.