Pakruojiečius nustebino kelininkų „šedevras“

Pakruojiečius nustebino kelininkų „šedevras“

SKAITYTOJAI KREIPĖSI

Pakruojiečius nustebino kelininkų „šedevras“

Lauko temperatūrai šoktelėjus iki 27 laipsnių šilumos, rekonstruojamos Pakruojo Kruojos gatvės danga tapo lipnia automobilių čiuožykla, o palijus lietui – nusėta vandens pilnomis duobėmis. Į redakciją skambinę pakruojiečiai prašė pasidomėti naujojo asfalto technologijomis, jas vadino kelininkų šedevru.

Redakcija išsiaiškino, jog važiuojamosios dalies dangą kelininkams teks taisyti savo lėšomis.

Janina ŠAPARNIENĖ

pakruojis@skrastas.lt

Gatvės danga buvo lipni

Prieš porą savaičių kelininkai rekonstruojamoje gatvėje taisė situaciją: ant ištirpusios emulsijos pylė skaldą, ją paliko savaitei suvažinėti automobiliams. Judri gatvė kurį laiką priminė dulkėtą žvyrkelį.

Per karščius eismo dalyviai (ir automobiliai, ir per gatvę ėję pėstieji) slidinėjo ant lipnios emulsijos balų.

Kad vos prieš porą mėnesių asfaltuotoje gatvėje vietomis atsirado duobės, paaiškėjo, praėjusią savaitę akcinės bendrovės „Panevėžio keliai“ technikai nušlavus skaldos perteklių nuo važiuojamosios gatvės dalies.

„Sinoptikai teigia, kad karščio bangų šiemet gali būti dar ne viena. Tokiu oru vėl reikės bijoti Kruojos gatvę pereiti, kad nepriliptume prie asfalto? Ar kad eidami šaligatviais nebūtume aptaškyti iš po mašinų ratų trykštančia smala, apmėtyti skalda? Jei po kiekvienos kaitros atsiras duobės, netrukus naujasis asfaltas bus toks pats, kaip iki rekonstrukcijos buvęs tarybinių laikų“, – piktinosi Kruojos kvartalo gyventojas.

Į redakciją paskambinęs kitas pakruojietis stebėjosi tokiu asfalto remontu ir jį vadino kelininku šedevru.

Laikraščio skaitytojai svarstė – kokias medžiagas naudoja kelininkai, kad jos orų permainas atlaiko žymiai prasčiau, negu naudotos prieš dešimtmečius?

„Stiklo kelias“ – pigiau

AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė redakciją informavo, kad Kruojos gatvėje daromas kelio paviršiaus apdaras. Jis klojamas, kai kelias būna nusidėvėjęs, tačiau nėra pinigų naujam asfaltui.

„Apdaras rengiamas, naudojant „stiklo kelio“ technologiją: paklojant modifikuotą bitumo emulsiją, ant jo paskleidžiant sukapotą stiklo pluoštą ir klojant antrą emulsijos sluoksnį. Po to pilama ir sutankinama skaldelė. Įprastas paviršiaus apdaras tarnauja 2 metus, o stiklo pluoštu stiprintas – iki penkerių metų, todėl investicijų poreikis 1 kvadratiniam metrui dangos prižiūrėti per metus sumažėja perpus“, – informavo R. Čepienė.

Kas nutiko, kad turinti būti tvirta, Lietuvoje sertifikuotomis medžiagomis paklota danga išsiliejo slidžiomis emulsijos balomis?

Kelininkų atstovė minėjo, kad bitumo emulsija neatspari trisdešimties laipsnių karščiui.

Atsakomybe dalijamasi

Šiemet kovą rajono Tarybos patvirtintame 2015-aisiais tvarkomų kelių sąraše nurodoma, kad Kruojos gatvės rekonstrukcijos baigiamieji darbai kainuos 225,6 tūkstančio eurų. Vienu iš rekonstrukcijos tikslų nurodomas eismo saugumo užtikrinimas.

Ar eismas bus saugus, jei ant išsilydančios nuo karščio emulsijos balų slidinėja vos keliolikos kilometrų per valandą greičiu judantys automobiliai? Kas atsakys, jei per emulsijos ir skaldelės tyrę ėmęs slysti automobilis taps nevaldomas, užvažiuos ant pėsčiųjų perėjos ir kliudys ja ėjusį žmogų?

„Kruojos gatvė turi statybvietės statusą. Už tai, kas vyksta statybvietėje, atsakingas rangovas, bet kelio darbai vairuotojų nuo atsakomybės už jų veiksmus tikrai neatleidžia. Eismo dalyviai privalo elgtis itin apdairiai, kad nesukeltų pavojaus nei pėstiesiems, nei objekte dirbantiems žmonėms“, – teigė R. Čepienė.

Baksnoja vieni į kitus

Anot kelininkų atstovės, įmonė dirba pagal Pakruojo savivaldybės pateiktą techninį projektą.

„Pasaulyje egzistuoja ir atsparesnės technologijos, tačiau Lietuvoje jos nėra įteisintos ir naudojamos dėl itin didelės kainos. Mūsų valstybė ir savivaldybės, gaila, nėra labai turtingos ir kelių sektoriaus finansavimas labai ribotas. Todėl ir ieškoma ekonominiam sunkmečiui tinkamų technologijų, kad gatvių ar kelio danga visiškai nesuirtų“, – rašė R. Čepienė atsakyme redakcijai.

Savivaldybės Strateginės plėtros ir statybos skyriaus vedėjas Gintaras Makauskas informavo, jog Kruojos gatvės rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas, laikantis teisės aktais patvirtintų Kelių remonto taisyklių. Oficialiose naudojamų medžiagų charakteristikose nurodoma, kad bitumo emulsija – atspari kaitroms.

„Kodėl ji išsiveržė į dangos paviršių Kruojos gatvėje, aiškaus inžinerinio atsakymo neturime. Gali būti, kad tai – kelininkų padaryta klaida, klojant emulsijos sluoksnį. Už jos taisymą papildomai nemokėsime. Išaiškėjusį defektą „Panevėžio keliai“ turės taisyti savo lėšomis: viršutinį dangos sluoksnį perkloti“, – sakė G. Makauskas.

Laiko taisyti situaciją kelininkai dar turi – projektas tęsis iki metų pabaigos.

Autorės nuotr.

EMULSIJA: Per kaitrą važiuojamąją dalį slidžia ir lipnia pavertė išsiliejusi suskystėjusi emulsija, mašinų ratai apardė skaldos sluoksnį.

TAISYMAS: Padėtis taisyta, labiausiai pažeistas gatvės dalis papildomai nupylus skalda.

NEKAINUOS: Strateginės plėtros ir statybos skyriaus vedėjas Gintaras Makauskas teigia, kad rekonstrukcijos defekto taisymas rajonui papildomai nekainuos – kelininkai jį taisys savo lėšomis.

TEIGINYS: Vasaros pradžioje klotą naują gatvės dangą kelininkai teigė esant atsparesnę ir ilgaamžiškesnę.