Nusidėvėję žvyrkeliai kankina gyventojus

Nusidėvėję žvyrkeliai kankina gyventojus

SKAITYTOJAI KREIPIASI

Nusidėvėję žvyrkeliai kankina gyventojus

Duobėti, nusidėvėję, neremontuojami žvyrkeliai vis dažniau piktina Kelmės rajono gyventojus. Skundžiasi pieno surinkėjai. Pyksta kaimų, esančių šalia žvyrkelių, žmonės. „Kodėl mokesčių mokėtojai turi važinėti per gilias duobes, rizikuodami saugumu, laužyti savo automobilius, kęsti dulkes?"– klausia skambinantys ir laiškus redakcijai rašantys skaitytojai.

Regina MUSNECKIENĖ

reginamus@skrastas.lt

Kelias –  kaip tarka

Į redakciją kreipėsi Sigitas iš Pabutkalnio kaimo. Šalia žvyrkelio Junkilai–Kražiai–Nemakščiai gyvenantis vyras baisisi keliu. Ypač prastas žvyrkelis važiuojant iš Pagių į Užvenčio pusę.

„Kai pravažiuoja greideris, pridaro dar daugiau eibių, – rašo Sigitas. – Iškilnojami akmenys. Papuldami po ratais jie gali pramušti automobilių apačią, duslintuvus. Praeina kelios dienos po lyginimo, ir  kelias pasidaro ištisa „tarka“.

Važiuodamas tokiu keliu gali susirgti vibracine liga, susigadinti lengvuosius automobilius. Pabutkalnio kaimo gyventojai, kurie žino apylinkes, važiuodami į Užvenčio pusę, pasidarė savotišką apylanką pro Pabutkalniuko ir Junkilų kaimus.

Žmonės dėl prasto kelio buvo pradėję rinkti parašus. Bet kas į tuos parašus kreips dėmesį? Juk šiuo keliu nereikia važinėtis į savo sodybas nei merui, nei seniūnui, nei kelių tarnybos vadovybei.“

Sigitas tvirtina porą kartų šiuo keliu važiavęs ir autobusu. Atrodę, jog tuoj ims ir iškris autobuso langai. Vietos gyventojų nuomone, šį kelią reikėtų asfaltuoti, nes juo galima nuvažiuoti į Kražius. Jeigu būtų asfaltas, žmonės juo tiesiau, nesiekdami Kelmės, galėtų nuvažiuoti iš Užvenčio pusės į Tauragę.

„Kiek galima kvėpuoti žvyrkelio dulkėmis, valyti jas nuo sodybų langų? – klausia Sigitas. – Gyvename jau 23 metus laisvoje Lietuvoje, o nesugebama sumažinti žvyrkelių? Ar ne juokinga, kad nesugebama išasfaltuoti žvyrkelio, vedančio į Luokę Telšių rajone, kuriuo važiuojant galima pasiekti gražiausią Žemaitijoje Šatrijos kalną"?

Nepatenkinti seniūnai ir pieno surinkėjai

Prastais žvyrkeliais skundžiasi ir pieno surinkėjai. Jiems kasdien tenka laužyti automobilius važiuojant į atokias ūkininkų sodybas. Surinkėjai taip pat labiausiai keikia Sigito minimą kelią. Labai prastas, duobėtas kelias Vaiguva – Kalniškiai – Akmeniai.

„Važiuojam kaip geležinkelio bėgiais, – pasakojo redakcijai paskambinęs pieno surinkėjas. – Kreipėmės į verslininką iš karjero tuo keliu vežusį žvyrą. Sunkvežimiai irgi kelią išgadina. Jis atsakė, kad valstybei moka didelius mokesčius – turi teisę naudotis keliu.  Dabar ir žvyro vežėjai pasuko kitu, geresniu, žvyrkeliu. Ir ten išdaužys duobes.“

Pieno surinkėjo minėtas verslininkas neigė, kad jo automobiliai tuo keliu veža žvyrą. Jų mašinos stengiasi važiuoti asfaltu.

Vaiguvos seniūnas Alvydas Lukošius tvirtino, jog ir jis, ir daugelis kitų seniūnų nepatenkinti rajoninio lygio kelių priežiūra. Pats ne kartą skambinęs į Kelių tarnybą.

Žvyrkelis remonto lauktų 58 metus

Nieko džiuginančio žvyrkeliais važinėjantiems rajono gyventojams negalėjo pasakyti Kelmės kelių tarnybos viršininkas Raimundas Stupuras. Minimus žvyrkelius turi prižiūrėti ši tarnyba. Tačiau kelių priežiūros finansavimas nuo 2009 metų sumažėjo 40 procentų.

Kelmės rajone labai daug, net 232 kilometrai, žvyrkelių. Jie nusidėvėję, nes daug metų neatnaujinami. Pasak R. Stupuro, žvyrkelis kasmet „nudulka“ po porą centimetrų. O atstatyti lėšų nėra.

Šiemet atnaujinta tik 4,4 kilometro žvyrkelių. Atnaujinta 3,2 kilometro kelio Ramučiai – Vidsodis – Luokė atkarpa ir 1,2 kilometro kelio Kušeliškė – Lyduvėnai – Maironiai. Tai padaryta atvežus reikalingos frakcijos žvyro ir atnaujinus viršutinį kelio sluoksnį bei vandens nutekėjimo griovelius. Keliai pasirinkti atsižvelgus į jų intensyvumą.

Jeigu tiek mažai lėšų bus skiriama keliams atnaujinti ir atnaujinama tik po puspenkto kilometro per metus, kiekvienam žvyrkeliui remonto gali tekti laukti 58 metus.

„Autogreideris kasdien lygina žvyrkelius, – sakė R. Stupuras. – Tačiau kelias lygesnis tik pusdienį. Esant sausiems orams, vasarą padidėjus automobilių srautui ir nusidėvėjus kelių dangai, ne ką tepadeda. Gaunamas tik „tarkos“ arba „šiferio bangų“ efektas. Žvyrkeliams reikia kompleksinio kapitalinio remonto. Būtina sutvarkyti sankasas. O sankasų remonto jau keleri metai atsisakyta dėl pinigų trūkumo.

Autorės nuotr.

DUOBĖS: Duobėti keliai ir žvyrkeliai - Kelmės rajono gyventojų kasdienybė. (klfo duobes)