Nėra „juodosios dėmės“, nebus ir rekonstrukcijos

Nėra „juodosios dėmės“, nebus ir rekonstrukcijos

„KNė­ra „juo­do­sios dė­mės“, ne­bus ir re­konst­ruk­ci­jos

Ke­lio Pa­ne­vė­žys – Šiau­liai 40-aja­me ki­lo­met­re esan­tis įva­žia­vi­mas į Še­du­vą yra ne­sau­gus. Tuo įsi­ti­ki­nę 118 krei­pi­mą­si at­sa­kin­goms ins­ti­tu­ci­joms pa­ra­šiu­sių Še­du­vos mies­to gy­ven­to­jų. Ta­čiau ke­li­nin­kams taip neat­ro­do, nes šis ke­lio ruo­žas kol kas ne­tu­ri „juo­do­sios dė­mės“ sta­tu­so.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Gy­ven­to­jai įžvel­gia daug pa­vo­jų

Še­du­vo­je gy­ve­nan­tis Vid­man­tas Vin­ge­lis pa­si­pik­ti­nęs: „Ne­sup­ran­ta­mas ke­li­nin­kų po­žiū­ris. Mes, gy­ven­to­jai, pli­ka aki­mi ma­to­me, kad šis įva­žia­vi­mas ne­tu­ri rei­kia­mų prie­mo­nių, už­tik­ri­nan­čių pa­kan­ka­mą eis­mo sau­gu­mą, o ke­lių spe­cia­lis­tai, kol čia ne­žu­vo žmo­nės, ne­no­ri to pri­pa­žin­ti. Ki­tur to­kių prie­mo­nių ima­ma­si, nors ten eis­mo in­ten­sy­vu­mas ir ma­žes­nis. Tad kur lo­gi­ka?“.

To­kios pat nuo­mo­nės lai­ko­si ir dar per 100 še­du­vių, sa­vo mo­ty­vus su­gul­dę raš­tu ir pa­tei­kę juos ra­jo­nui at­sto­vau­jan­čiam Sei­mo na­riui.

Še­du­vos mies­to gy­ven­to­jai krei­pi­mę­si nu­ro­dė, jog ke­lio Pa­ne­vė­žys – Šiau­liai 40-aja­me ki­lo­met­re esan­tis ruo­žas yra la­bai in­ten­sy­vus.

Jų skai­čia­vi­mu, šia san­kry­ža nau­do­ja­si ne tik au­to­mo­bi­lius tu­rin­tys mies­to gy­ven­to­jai, bet ir pra­va­žiuo­ja apie 70 tarp­mies­ti­nių au­to­bu­sų, mo­kyk­li­niai au­to­bu­sai, at­vyks­ta ne­ma­žai eks­kur­si­jų, no­rin­čių ap­lan­ky­ti Še­du­vo­je gy­ve­nu­sių žy­dų at­min­ti­nas vie­tas.

Pas­ta­rų­jų sve­čių, anot še­du­vių, bus dar dau­giau, kai Še­du­vo­je du­ris at­vers uni­ka­lus žy­dų mu­zie­jus „Din­gęs Štet­las“.

Gy­ven­to­jai skai­čia­vo mi­nu­sus: šia­me ke­lio ruo­že grei­tis nė­ra ri­bo­ja­mas, nė­ra pa­pil­do­mų eis­mo juos­tų, skir­tų įva­žiuo­ti.

Ne­bu­vo ir at­švai­tų, to­dėl tam­siu pa­ros me­tu bū­da­vo sun­ku pa­ma­ty­ti įva­žia­vi­mą. Tik gy­ven­to­jams ėmus reikš­ti prie­kaiš­tus, san­kry­žo­je bu­vo pa­sta­ty­ti pa­pil­do­mi sig­na­li­niai stul­pe­liai.

Gy­ven­to­jų ti­ki­ni­mu, šio­je san­kry­žo­je ne kar­tą yra bu­vę įvai­rių eis­mo įvy­kių. Tie­sa, jie bu­vo tech­ni­niai, be au­kų.

Še­du­viai ne­sup­ran­ta, ko­dėl, pa­vyz­džiui, už 1,5 ki­lo­met­ro esan­čia­me po­sū­ky­je į ge­ro­kai ma­žes­nę Rau­dond­va­rio gy­ven­vie­tę bu­vo įreng­tos sau­gos prie­mo­nės, o jie ši­to nie­kur ne­ga­li pri­si­pra­šy­ti, nors ne kar­tą, anot jų, yra kreip­ta­si į se­niū­ni­ją bei Rad­vi­liš­kio sa­vi­val­dy­bę.

Val­di­nin­kų at­sa­ky­mas esą vi­sa­da bū­da­vęs vie­no­das – ke­lio ruo­žas pri­klau­so Šiau­lių re­gio­no ke­lių įmo­nei, to­dėl vie­tos val­džia šiuo at­ve­ju esan­ti be­jė­gė.

Ke­li­nin­kai prio­ri­te­tų re­konst­ruk­ci­jai ne­ma­to

Vals­ty­bės įmo­nės „Šiau­lių re­gio­no ke­liai“ va­do­vy­bė su še­du­vių nuo­mo­ne ne­su­tin­ka.

Įmo­nės di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jo ke­lių prie­žiū­rai Vy­tau­to Ma­čiu­lio tei­gi­mu, san­kry­žų re­konst­ruk­ci­jos vyk­do­mos at­si­žvel­gus į įvai­rius kri­te­ri­jus, tarp jų – ir į eis­mo įvy­kius, eko­no­mi­nius ro­dik­lius.

Anot V. Ma­čiu­lio, sau­ges­nių san­kry­žų re­konst­ra­vi­mo dar­bai pir­miau­sia pla­nuo­ja­mi ava­rin­guo­se ir pa­vo­jin­guo­se ke­lių ruo­žuo­se, kur žūs­ta ir yra ža­lo­ja­mi žmo­nės, o ob­jek­tai at­ren­ka­mi prio­ri­te­to tvar­ka, at­si­žvel­giant į pa­vo­jin­gu­mo laips­nį eis­mo da­ly­viams.

„Ši san­kry­ža pa­ten­ka į san­kry­žų, ku­rio­se rei­kia įreng­ti kai­rio­jo po­sū­kio lė­tė­ji­mo ir lau­ki­mo juos­tą, są­ra­šą, ta­čiau jai ne­su­teik­tas itin aukš­tas prio­ri­te­tas“, – tei­gia V. Ma­čiu­lis.

„Šiau­lių re­gio­no ke­lių“ įmo­nės duo­me­ni­mis, per me­tus ski­ria­mo fi­nan­sa­vi­mo už­ten­ka re­konst­ruo­ti tik 8-9 san­kry­žas, nors san­kry­žų, ku­rio­se dėl pa­di­dė­ju­sio ava­rin­gu­mo rei­kia ne­del­siant įdieg­ti sau­gaus eis­mo prie­mo­nes skai­čius kas­met su­da­ro 20-30.

Tarp pa­sta­rų­jų esą bu­vo ir san­kry­ža ties Rau­dond­va­riu, pa­te­ku­si į „juo­dų­jų dė­mių“ są­ra­šą.

Še­du­vos gy­ven­to­jai to­kį ke­li­nin­kų at­sa­ky­mą lai­ko pa­pras­čiau­siu at­si­ra­ši­nė­ji­mu.

„Ne­jau­gi pro­ble­mos spren­di­mas ga­li­mas tik su­lau­kus skau­džios ne­lai­mės? Ko ge­ro, pas mus taip įpras­ta – ne už­bėg­ti ke­lią ne­lai­mei, o dar­bų im­tis tik jai įvy­kus“, – pik­ti­na­si Še­du­vos mies­to gy­ven­to­jai.

Au­to­rės nuo­tr.

Ke­li­nin­kai san­kry­žos iš ma­gist­ra­li­nio ke­lio Pa­ne­vė­žys-Šiau­liai į Še­du­vą re­konst­ruk­ci­ją lai­ko ga­li­ma gal tik po ke­le­rių me­tų. Še­du­viai jos ne­sau­gu­mą ma­to jau da­bar.