Naikinamas tris rajonus jungęs autobusų maršrutas

Naikinamas tris rajonus jungęs autobusų maršrutas

Nai­ki­na­mas tris ra­jo­nus jun­gęs au­to­bu­sų marš­ru­tas

Nuo rug­sė­jo 1 die­nos UAB „Bus­tu­ras“ nai­ki­na vie­nin­te­lį tris ra­jo­nus – Šiau­lių, Jo­niš­kio ir Ak­me­nės – jun­gu­sį to­li­mo­jo su­si­sie­ki­mo tarp­mies­ti­nį au­to­bu­so marš­ru­tą. Prie­žas­tis – dėl ma­žo ke­lei­vių kie­kio pa­ti­ria­mi nuo­sto­liai. Jo­niš­kio ir Ak­me­nės ra­jo­nai, nors yra kai­my­ni­niai, lie­ka be jo­kio vie­šo­jo su­si­sie­ki­mo trans­por­to pa­slau­gų. Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­ja ra­gi­na už­tik­ri­nant ke­lei­vių po­rei­kius tar­pu­sa­vy­je tar­tis Jo­niš­kio ir Ak­me­nės ra­jo­nų sa­vi­val­dy­bes. Ta­čiau apie ga­li­mą du ra­jo­nus jun­gian­tį marš­ru­tą ne­kal­ba­ma, o Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė ne­tgi neat­me­ta ga­li­my­bės kreip­tis į Lie­tu­vos Res­pub­li­kos kon­ku­ren­ci­jos ta­ry­bą, nes įžvel­gia ne­vie­no­das są­ly­gas, su­da­ro­mas di­die­siems ša­lies ir re­gio­nų au­to­bu­sų par­kams.

Lo­re­ta RIPS­KY­TĖ

loretar@skrastas.lt

Ne­be­va­žiuos nuo rug­sė­jo mė­ne­sio

UAB „Bus­tu­ras“ au­to­bu­so marš­ru­tu Šiauliai–Joniškis–Žagarė–Naujoji Ak­me­nė ne­be­va­žiuo­ti pla­na­vo nuo bir­že­lio mė­ne­sio, ta­čiau ne­spė­ta su­tvar­ky­ti biu­rok­ra­ti­nių for­ma­lu­mų, lau­kiant at­sa­ky­mo iš Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­jos. Mi­nė­ta Tar­ny­ba lei­di­mą bend­ro­vei da­vė, pa­nai­kin­da­ma tarp­mies­ti­nį marš­ru­tą.

Tad nuo rug­sė­jo 1-osios ke­lei­viai, va­ži­nė­ję iš Šiau­lių, Jo­niš­kio, Ža­ga­rės į Nau­ją­ją Ak­me­nę ir at­gal, lie­ka be vie­šo­jo su­si­sie­ki­mo pa­slau­gos. Au­to­bu­sas iš Šiau­lių iš­vyks­ta kas­dien 11 va­lan­dą 45 mi­nu­tės, o iš Nau­jo­sios Ak­me­nės at­gal pa­ju­da 17 va­lan­dą.

Ne­li­kus mi­nė­to marš­ru­to gy­ven­to­jams iš Ža­ga­rės ir apy­lin­kių vė­liau­siai į Šiau­lius bus ga­li­my­bė iš­va­žiuo­ti tik UAB „Kaut­ra“ au­to­bu­su – 13 va­lan­dą 30 mi­nu­čių, o „Bus­tu­ro“ au­to­bu­sas iš­va­žiuo­da­vo net ke­tu­rio­mis va­lan­do­mis vė­liau ir leis­da­vo stu­den­tams il­giau pa­si­sve­čiuo­ti na­muo­se. Be to, mi­nė­tas marš­ru­tas bu­vo pa­to­gus vyks­tan­tiems į Vil­nių, nes pa­sie­kus Šiau­lių au­to­bu­sų sto­tį, mi­nė­ta kryp­ti­mi už pus­va­lan­džio iš­vyks­ta trau­ki­nys.

Iš Nau­jo­sios Ak­me­nės į Šiau­lius mi­nė­tas au­to­bu­sas iš­va­žiuo­ja 17 va­lan­dą, jo ne­li­kus ke­lei­viams tek­tų iš­va­žiuo­ti 16 va­lan­dą 40 mi­nu­čių ir va­žiuo­ti su per­sė­di­mu Ven­to­je.

At­si­sa­ko dėl nuo­sto­lių

„Pag­rin­di­nė prie­žas­tis, ko­dėl at­si­sa­ko­me šio marš­ru­to – eko­no­mi­nė. Per 2017 me­tus nuo­sto­liai apytikriai skai­čiuo­jant sie­kė 17 tūks­tan­čių eu­rų, o šie­met per pen­kis mė­ne­sius jau pa­tir­tas 7900 eu­rų nuo­sto­lis. Net veik­los są­nau­dų ne­pa­vyks­ta pa­deng­ti, tad lab­da­ros ne­be­ga­li­me da­ry­ti, vi­du­ti­nės ek­no­mi­nės kla­sės au­to­bu­sai ne­su­ma­ži­na nuo­sto­lių.

Taip pat au­go ku­ro kai­nos, 10 pro­cen­tų ki­lo dar­buo­to­jų at­ly­gi­ni­mai, – „Šiau­lių kraš­tui“ apie marš­ru­to nai­ki­ni­mo prie­žas­tis aiš­ki­no UAB „Bus­tu­ras“ tech­ni­kos di­rek­to­rius Sil­vas Ge­da­mins­kas. – Da­ly­je marš­ru­to ke­lei­vių bū­na, bet daug kur va­žiuo­ja vos ne tuš­čias au­to­bu­sas.

Ma­nau, kad gy­ven­to­jams ky­lan­čias pro­ble­mas, kaip nu­vyk­ti į gre­ti­mą ra­jo­ną, tu­rė­tų spręs­ti kar­tu su­sė­dę Jo­niš­kio ir Ak­me­nės ra­jo­nų sa­vi­val­dy­bių at­sto­vai. Jie ga­lė­tų bend­ra­dar­biau­ti, pa­leis­da­mi nau­jus ar pra­tęs­da­mi esa­mus marš­ru­tus.“

Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­ja (LTSA) pri­ta­ria UAB „Bus­tu­ras“ po­zi­ci­jai. Stra­te­gi­nio pla­na­vi­mo sky­riaus vy­riau­sia­sis spe­cia­lis­tas Ir­man­tas Ku­zas „Šiau­lių kraš­tui“ paaiš­ki­no, kad at­li­kus marš­ru­to M-723 Šiauliai–Joniškis–Žagarė–Naujoji Ak­me­nė ke­lei­vių srau­tų ty­ri­mo ana­li­zę, paaiš­kė­jo, jog pa­grin­di­niai srau­tai yra tarp gy­ven­vie­čių kiek­vie­nos at­ski­ros sa­vi­val­dy­bės te­ri­to­ri­jo­je, to­dėl jos ir tu­rė­tų val­dy­ti su­si­sie­ki­mą su ra­jo­nų cent­rais.

Abe­jo­ja kon­ku­ren­ci­jos są­ži­nin­gu­mu

Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­ja pa­pra­šė Jo­niš­kio ir Ak­me­nės ra­jo­nų sa­vi­val­dy­bių jų san­kir­to­je už­tik­rin­ti ke­lei­vių po­rei­kius ir su­si­sie­ki­mą su Ža­ga­re bei ap­lin­ki­nė­mis gy­ven­vie­tė­mis.

Ta­čiau kol kas va­rian­tai apie du ra­jo­nus jun­gian­tį au­to­bu­są ne­svars­to­mi. Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė tę­sia dis­ku­si­jas su mi­nė­ta Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­ja ir abe­jo­ja, ar są­ži­nin­gai tai­ko­mos kon­ku­ren­ci­jos tai­syk­lės ke­lei­vių ve­ži­mo rin­ko­je. Mat mi­nė­tas spren­di­mas pa­nai­kin­ti tarp­mies­ti­nį to­li­mo­jo su­si­sie­ki­mo marš­ru­tą ir nu­ro­dy­mas už­tik­rin­ti su­si­sie­ki­mą kai­my­ni­nėms Jo­niš­kio bei Ak­me­nės ra­jo­nų sa­vi­val­dy­bėms, iliust­ruo­ja LTSA po­zi­ci­ją di­džių­jų ša­lies au­to­bu­sų par­kų nuo­sto­lin­gus marš­ru­tus per­kel­ti re­gio­ni­niams au­to­bu­sų par­kams.

Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės me­ras Vi­ta­li­jus Mit­ro­fa­no­vas raš­te mi­nė­tai Tar­ny­bai ar­gu­men­tuo­ja, kad re­gio­ne vis ma­žė­jant gy­ven­to­jų skai­čiui, ke­lei­vių ve­ži­mo iš­lai­dos kas­met di­dė­ja 35 tūks­tan­čiais eu­rų. Pa­pil­do­mas marš­ru­tas sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tui ten­kan­čią su­si­sie­ki­mo už­tik­ri­ni­mo naš­tą per me­tus užau­gin­tų dar 9,2 tūks­tan­čio eu­rų. Po­rei­kio vyk­ti Ak­me­nės au­to­bu­sams iki Ža­ga­rės ne­są, nes iš Nau­jo­sios Ak­me­nės į Ža­ga­rę kas­dien vi­du­ti­niš­kai va­žiuo­ja 3,9 ke­lei­vio, o iš Ža­ga­rės į Nau­ją­ją Ak­me­nę – vos 2,6 ke­lei­vio.

V. Mit­ro­fa­no­vas LTSA pri­me­na, kad Sa­vi­val­dy­bė 2016 ir 2017 me­tais ne kar­tą krei­pė­si dėl ga­li­my­bės vež­ti ke­lei­vius iš Nau­jo­sios Ak­me­nės į Vil­nių, nes da­bar TOKS au­to­bu­sas iš­vyks­ta la­bai ne­pa­to­giu lai­ku ir sos­ti­nę pa­sie­kia tik va­ka­re, 19 va­lan­dą 40 mi­nu­čių, kai jau nė­ra ga­li­my­bės su­si­tvar­ky­ti rei­ka­lų. Ta­čiau į Ak­me­nės ra­jo­no gy­ven­to­jų po­rei­kius ta­da ne­bu­vo at­si­žvelg­ta.

Pa­leis au­to­bu­są iki Ža­ga­rės

Jo­niš­kio au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius Al­gir­das La­tai­tis sa­kė, kad jau ap­svars­ty­tos ga­li­my­bės pa­pil­dy­ti au­to­bu­sų gra­fi­ką net dviem pa­pil­do­mais rei­sais į Ža­ga­rę, jei­gu „Bus­tu­ro“ au­to­bu­so marš­ru­to nuo rug­sė­jo 1-osios tik­rai ne­lie­ka (ofi­cia­laus pra­ne­ši­mo iš Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­jos, kad mi­nė­tas marš­ru­tas pa­nai­kin­tas, Jo­niš­kio au­to­bu­sų par­kas dar nė­ra ga­vęs – aut. pa­st.). Tam vi­siš­kai pa­si­ruoš­ta.

Pa­gal su­pla­nuo­tą Jo­niš­kio au­to­bu­sų par­ko gra­fi­ką, pir­mas pa­pil­do­mas rei­sas iš Jo­niš­kio sto­ties į Ža­ga­rę iš­vyk­tų 13 va­lan­dą 10 mi­nu­čių, o iš Ža­ga­rės at­gal iš­va­žiuo­tų 14 va­lan­dą 15 mi­nu­čių. Ant­ras pa­pil­do­mas rei­sas iš Jo­niš­kio sto­ties į Ža­ga­rę bū­tų 16 va­lan­dą 20 mi­nu­čių, iš Ža­ga­rės at­gal iš­va­žiuo­tų 17 va­lan­dą 5 mi­nu­tės ir vyk­tų tie­siai į Šiau­lius, ku­riuos pa­siek­tų 18 va­lan­dą 40 mi­nu­čių.

Ta­čiau į Ak­me­nės ra­jo­ną nė vie­nas iš mi­nė­tų au­to­bu­sų marš­ru­tų ne­vyk­tų.

Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos ad­mi­nist­ra­ci­jos duo­me­ni­mis, per pa­sta­ruo­sius tre­jus me­tus pa­nai­kin­ti 4 to­li­mo­jo su­si­sie­ki­mo marš­ru­tai iš 368.

Re­dak­ci­jos ar­chy­vo nuo­tr.

Au­to­rės nuo­tr.

Nuo rug­sė­jo 1 die­nos UAB „Bus­tu­ras“ nai­ki­na vie­nin­te­lį tris ra­jo­nus – Šiau­lių, Jo­niš­kio ir Ak­me­nės – jun­gu­sį to­li­mo­jo su­si­sie­ki­mo tarp­mies­ti­nį au­to­bu­so marš­ru­tą.

Jo­niš­kio au­to­bu­sų par­ko di­rek­to­rius Al­gir­das La­tai­tis sa­ko, kad svars­to­ma ga­li­my­bė pa­leis­ti nau­ją marš­ru­tą nuo Jo­niš­kio iki Ža­ga­rės ir pa­ko­re­guo­ti va­žia­vi­mo lai­ką taip, kad iš Ža­ga­rės vyks­tan­tiems žmo­nėms bū­tų pa­to­gus per­sės­ti į ki­tą au­to­bu­są, va­žiuo­jan­tį Šiau­lių kryp­ti­mi.