Mokytoją išgarsino vadovėlis apie traktorių

Mokytoją išgarsino vadovėlis apie traktorių

Mokytoją išgarsino vadovėlis apie traktorių

Kelmės profesinio rengimo centro Tytuvėnų skyriaus profesijos mokytojas – metodininkas Virginijus Laurinavičius Žemės ūkio ministerijos bei Kaimo plėtros profesinio mokymo įstaigų asociacijos ir programos „LEADER“ žemdirbių metodikos centro surengtame konkurse pripažintas geriausiu agroserviso ir technikos priežiūros profesijos mokytoju.

Laimėti konkurse padėjo tai, kad mokytojas parašė vadovėlį „Belarus“ traktoriai“ ir mokydamas taiko inovatyvius metodus.

Regina MUSNECKIENĖ

reginamus@skrastas.lt

Išrinkti trys geriausieji profesijos mokytojai

Konkurso tikslas buvo išrinkti tris geriausius profesijos mokytojus, turinčius įtakos kaimo plėtrai.

Jie apdovanoti VšĮ Alantos technologijų ir verslo mokykloje vykusioje konferencijoje-šventėje ,,Profesijos mokytojas-kaimo jaunimo ugdytojas“.

Rinkti geriausieji trijų žemės ūkio sričių profesijos mokytojai.

Agroserviso ir technikos priežiūros geriausiu profesijos mokytoju pripažintas Kelmės profesinio rengimo centro Tytuvėnų skyriaus profesijos mokytojas metodininkas Virginijus Laurinavičius.

Žemės ūkio gamybos, kaimo verslų, apželdinimo, aplinkotvarkos, miškininkystės, žuvininkystės, kaimo turizmo geriausia profesijos mokytoja pripažinta Janina Janeliūnienė iš Joniškėlio žemės ūkio profesinės mokyklos.

Maisto produktų gamybos, maisto technologijų geriausia profesijos mokytoja pripažinta Dalia Žygelienė iš VšĮ Alantos technologijos ir verslo mokyklos.

Svarbiausia parengti specialistą ateičiai

Konkurse dalyvavo 17 profesijos mokytojų iš 14 mokyklų, įsikūrusių Panevėžyje, Vilniuje, Kaune, Joniškyje, Joniškėlyje, Raseiniuose, Aukštadvaryje, Alantoje, Kupiškyje, Biržuose, Utenoje, Švenčionyse, Kuršėnuose.

Konferencijoje dalyvavę Seimo, Žemės ūkio ministerijos atstovai, profesinių mokyklų direktoriai akcentavo, jog profesijos mokytojo tikslas-parengti mokinį, būsimąjį specialistą ateičiai, savarankiškam gyvenimui. Mokytojo vertybės ir asmeninis pavyzdys yra pagrindas, kuriuo gali sekti mokinys.

33 metai Budraičiuose

Virginijus Laurinavičius profesijos mokytoju Budraičių kaime įsikūrusiame Kelmės profesinio rengimo centro Tytuvėnų skyriuje dirba jau 33 metai. Per tą laiką sukrovė nemažą patirties ir pasiekimų kraitį.

„Nelengva. Reikia daug energijos, stiprių nervų, pasišventimo, nes mokiniams vis labiau trūksta motyvacijos,“ – taip apie savo darbą kalba V.Laurinavičius.

Tačiau pedagogo darbą jis rinkosi jau tvirtai apsisprendęs. Baigė Rietavo žemės ūkio technikumą, atitarnavo armijoje, tuomet tęsė mokslus Vilniaus pedagoginiame institute. Čia įgijo technologijų mokytojo specialybę.

„Atvykau į praktiką tuomet dar savarankiškoje Tytuvėnų profesinėje mokykloje ir pasilikau, – mena iš Kražių seniūnijos kilęs mokytojas. – Tai vienintelė mano darbovietė. Čia daug kas pasikeitė. Kai pradėjau dirbti, čia mokėsi po 750 mokinių. Dabar skaičius sukasi tik apie du šimtus. Tačiau negaliu skųstis. Šiuo metu kaime turėti darbą – labai daug.“

V.Laurinavičius moko su žemės ūkio technika susijusių dalykų. Džiaugiasi, kad pastaruoju metu pavyko atnaujinti mokymo bazę. Iš Minsko nupirktas naujas traktorius „Belarus“ ir kitos žemės dirbimo įrangos.

Profesinio rengimo centras dirba 80 hektarų žemės. Tai gera proga pasimokyti valdyti žemės ūkio techniką, praktiškai išmanyti technologijas. Pasak mokytojo, labiausiai motyvuoti ūkininkų vaikai. Jie suvažiuoja mokytis iš Kelmės, Raseinių, Šiaulių, Radviliškio ir kitų aplinkinių rajonų. Jie įsitikinę, jog traktorininkas turi mokėti visus žemės ūkio darbus ir daug išmanyti apie žemę bei jos dirbimo technologijas.

Vadovėlio autorius

Išrenkant geriausiąjį profesijos mokytoją buvo vadovautasi daugybe kriterijų. Vertintos inovacijos pamokose, kūrybiškumas, mokinių skatinimas dalyvauti parodose, profesinio meistriškumo konkursuose, edukacinė veikla, mokinių įliejimas į kaimo bendruomenės gyvenimą, vadovėliai straipsniai ir kita profesijos mokytojo parengta metodinė medžiaga, bendradarbiavimas su darbdaviais ieškant mokiniams praktikos ir darbo vietų, tautinio paveldo ir kitų vertybių puoselėjimas mokant technologijų.

Visus šiuos kriterijus komisija atrado profesijos mokytojo metodininko V.Laurinavičiaus veikloje.

Siekdamas mokytojo metodininko kvalifikacijos Virginijus parašė vadovėlį „Belarus traktoriai“. Mokytojas džiaugiasi, kad vadovėlio leidyba jam nieko nekainavo. „Pateikiau leidyklai. Redaktorius paklausė, ar noriu uždirbti ar išleisti. Uždirbti aš nenorėjau. Svarbiausia buvo išleisti tokį vadovėlį. Sutarėme, kad iš pradžių tiražas nebus didelis. O paskui tiražą kartos pagal poreikį,“ – mena V.Laurinavičius.

Be vadovėlio mokytojas dar parašė ir „Mašinų taisymo konspektus“, kuriuos galėjo išleisti dalyvaudamas viename Joniškio rajono projekte.

Modernizuoti mokymą V.Laurinavičiui padeda glaudūs ryšiai su žemės ūkio įmonėmis. Jos neretai padovanoja informacinės medžiagos ir netgi priemonių. Pavyzdžiui, iš „Džeiranos“ bendrovės gauta kompiuterinė technika.

Mokytojas jau daugiau kaip dešimt metų mokinius vežioja į edukacines ekskursijas po įvairias įmones, parodas. Iš parodų parsiveža filmukų ir kitokios informacinės medžiagos.

„Tos iniciatyvos beveik nieko nekainuoja, – pasakoja V.Laurinavičius. – Mokykla skiria autobusą. Įmonės mielai priima ir suteikia informaciją. Informaciją kaupiu ir sisteminu. Paskui panaudoju pamokose. O mokiniai, daug ką pamatę savo akimis, geriau įsisavina.“

Asmeninės nuotr.

MOKYTOJAS: Geriausiu agroserviso ir technikos priežiūros profesijos mokytoju išrinktas Virginijus Laurinavičius pedagoginį darbą dirba jau 33 metai. Per tą laiką sukrovė nemažą patirties ir pasiekimų kraitį.

APDOVANOJIMAS: Kelmės profesinio rengimo centro Tytuvėnų skyriaus profesijos mokytojas Virginijus Laurinavičius pripažintas geriausiuoju agroserviso ir technikos priežiūros profesijos mokytoju.

GERIAUSIEJI: Virginijus Laurinavičius (pirmoje eilėje centre) tarp trijų geriausiųjų Lietuvos profesijos mokytojų.