
Naujausios
Maisto krepšelių sunkmetis dar nepaleido
Pakruojyje maisto produktais ir gaminiais prekiaujančių įmonių daugėja, nors verslininkai pripažįsta, kad nei pirkėjų, nei pinigų daugiau neatsirado. Išsilaikyti rinkoje smulkusis verslas siekia dėmesiu pirkėjui.
Stanislava VIČAITĖ
stanislava@skrastas.lt
Išsiaiškino pragyvenimo lygį
Bene naujausia iš maisto produktais prekiaujančių įmonių Pakruojyje – šalia prekybos centrų įsikūrusi greito maisto užkandinė-kebabinė „Šefo kebabai“.
Spalio pabaigoje atsidariusi kebabinė – ne vienintelė mieste: yra dar bent dvi. Visose asortimentas panašus, kaip, beje, ir kainos.
„Konkurencija – sveikas dalykas. Pirkėjus stengiamės pritraukti užkandžių kokybe. Todėl ir mūsų devizas: „Nepatiks – grąžinsim pinigus“, – teigė įmonės įkūrėjas Saulius Gedminas iš Klaipėdos. Verslininkas džiaugiasi, kad greitų užkandžių pirkėjų Pakruojyje netrūksta.
Anot pašnekovo, dažniausi pirkėjai – jaunimas. Nors greitą maistą vis dažniau bando ir vyresnio amžiaus žmonės.
S. Gedminas pasakojo, jog ketverius metus veikianti įmonė yra atidariusi kebabinių ne viename šalies mieste. Tačiau, jo žodžiais, užkandžių kainos ne visur vienodos: didesniuose miestuose, taip pat vasarą Palangoje, jos yra kiek didesnės nei mažesniuose.
„Ar verta vienur ar kitur pradėti verslą, stengiamės išsiaiškinti, kuo tas miestas ar miestelis yra patrauklus, koks čia pragyvenimo lygis, perkamumas, – „Pakruojo kraštui“ teigė S. Gedminas, vildamasis, kad kebabinė Pakruojyje veiks ir ateityje.
Verslininko manymu, kol dar neatsigavusi šalies ekonomika, greito maisto pirkėjų netrūks: „Kebabų verslas smuks žemyn, kai žmonės pradės geriau gyventi. Nes tada jie eis valgyti į restoranus ir kavines“.
Potencialiems pirkėjams – kuponai
Vasaros pabaigoje Pakruojyje atidaryta UAB „Kaišiadorių paukštyno mažmena“ firminė parduotuvė. Joje prekiaujama Kaišiadorių paukštyne užaugintų vištų produkcija, duonos ir pyrago gaminiais, šviežia kiauliena bei sveriamais pieno gaminiais.
„Judam po truputį. Planuojam ir toliau dirbti, bent jau dar pusę metų parduotuvės neuždarysime“, – teigė UAB „Kaišiadorių paukštyno mažmena“ direktorė Erika Mažolienė, pridurdama, jog kalbėti apie rezultatus dar anksti, nes parduotuvė Pakruojyje veikia vos keli mėnesiai. Tam, jos žodžiais, reikia įdirbio.
Anot E. Mažolienės, užsukę į parduotuves žmonės visada lygina kainas ir perka ten, kur jiems geriau.
„Mes pirkėjus bandome pritraukti lietuviška produkcija. Nors buvom sulaukę siūlymų prekiauti ir pigiais lenkiškais gaminiais. Atsisakėme, nes nežinia, kaip ir iš ko jie pagaminti“, – kodėl nesusigundė eiti lengvesniu keliu pasakojo E. Mažolienė.
Be to, parduotuvėje nuolat vyksta mažesnių kainų akcijos vieniems ar kitiems gaminiams. Kadangi čia švieži produktai vežami ne kartą per savaitę, gerų kainų politika taikoma ir produkcijai, likusiai antrą dieną po atvežimo.
Norėdami šioje parduotuvėje nusipirkti pigiau, pirkėjai dar praėjusią savaitę turėjo galimybę pasinaudoti „Pakruojo krašte“ išspausdintais kuponais. Potencialiam pirkėjui reikėjo išsikirpti kuponus iš laikraščio ir nueiti į parduotuvę.
„Akcijas taikome visose mūsų tinklo parduotuvėse, esančiose Lietuvoje. Kuponai – tik Pakruojyje, nes siekiame turėti nuolatinių klientų“, – teigia įmonės direktorė.
Pirkinių krepšys nepilnėja
Nors viešai teigiama, kad sunkmetis traukiasi, verslininkai sako, jog pakruojiečių piniginės nepastorėjo. Taupyti priverstas žmogus gali atsisakyti ne pirmo būtinumo prekių ar pramogų. Iki neseno laiko ši taisyklė negaliojo maistui.
„Apyvarta mažėja. Dabar tokia situacija, kad žmonės pradėjo taupyti jau ir maisto sąskaita“, – teigė viena iš UAB „Kanrugė“ savininkių Laima Kanaukienė.
Nors žmonės tebeperka duoną, pieną, dešrą ir kitus maisto produktus, tačiau, verslininkės žodžiais, sumažėjo pats prekių krepšelis. Be to, taupyti priversti žmonės ir patys pradėjo auginti daržoves, laikyti gyvulius, paukščius.
Anot L. Kanaukienės, žmonės pradėjo dar labiau taupyti, prasidėjus šildymo sezonui. Psichologiniai dalykai suveikė ir dėl žinios, kad po Naujųjų metų brangs elektra.
„Jei brangs elektra, aišku, brangs ir maistas. To neišvengsime, nes ir žaliavos – viskas brangsta“, – teigė verslininkė, pridurdama, jog stengiamasi ieškoti būdų, kaip sumažinti produktų savikainą.
Autorės nuotr.
KOKYBĖ: Greito maisto užkandinė „Šefo kebabai“ pirkėjų kol kas nestokoja.
LOJALUMAS: Prieš kelis mėnesius Pakruojyje atidaryta UAB „Kaišiadorių paukštyno mažmena“ firminė parduotuvė jau turi pastovių klientų.