Liūto dalis – Radviliškio miesto keliams ir gatvėms

Liūto dalis – Radviliškio miesto keliams ir gatvėms

Liū­to da­lis – Rad­vi­liš­kio mies­to ke­liams ir gat­vėms

Pas­kirs­ty­tos šių me­tų Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos fi­nan­sa­vi­mo lė­šos ra­jo­no vie­ti­nės reikš­mės ke­liams bei gat­vėms re­konst­ruo­ti, re­mon­tuo­ti bei pri­žiū­rė­ti.

Šiems dar­bams iš vi­so bus skir­ta 1,28 mi­li­jo­no eu­rų. Dau­giau­sia lė­šų ati­teks Rad­vi­liš­kio mies­tui.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Rad­vi­liš­ky­je nu­sės liū­to da­lis

Sa­vi­val­dy­bės Sta­ty­bos sky­riaus ve­dė­jo Gin­tau­to Vi­čo paaiš­ki­ni­mu, šios lė­šos ir šie­met bu­vo skirs­to­mos pa­gal se­ną, jau il­go­kai ga­lio­jan­čią tvar­ką.

Pa­gal ją pen­ki pro­cen­tai lė­šų pa­lie­ka­ma re­zer­vui, o li­ku­si da­lis pa­skirs­to­ma vi­soms se­niū­ni­joms. Iš jų 40 pro­cen­tų ski­ria­ma Rad­vi­liš­kio mies­to se­niū­ni­jai, ki­toms se­niū­ni­joms lė­šos pa­da­li­ja­mos pri­klau­so­mai nuo gy­ven­to­jų skai­čiaus ir ke­lių bei gat­vių tink­lo il­gio.

Ir šie­met, kaip vi­sa­da, lė­šų liū­to da­lis nu­sės Rad­vi­liš­kio mies­to se­niū­ni­jo­je, ku­riai skir­ta per 487 tūks­tan­čius eu­rų.

117,7 tūks­tan­čio eu­rų gaus Še­du­vos mies­to se­niū­ni­ja, ku­rio­je gy­ve­na dau­giau­sia gy­ven­to­jų tarp kai­miš­kų­jų se­niū­ni­jų, o ke­liai ir gat­vės yra ant­ro­je vie­to­je tarp jų.

101 tūks­tan­čiu eu­rų dis­po­nuos Rad­vi­liš­kio se­niū­ni­ja, tu­rin­ti il­giau­sią ke­lių ir gat­vių tink­lą bei ne­ma­žai gy­ven­to­jų.

Ma­žiau­siai, 25,3 tūks­tan­čio eu­rų, tra­di­ciš­kai su­lauks Ty­ru­lių se­niū­ni­ja, mat jo­je ir gy­ven­to­jų ne­daug, ir ke­lių il­gis ne­di­de­lis.

Vyks ir ka­pi­ta­li­nė gat­vių re­konst­ruk­ci­ja

Ko­kie dar­bai bus at­lie­ka­mi už skir­tą­sias lė­šas, sa­vo įsa­ky­mu tvir­tins Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rė. Anot G. Vi­čo, prieš tai są­ra­šai yra de­ri­na­mi su se­niū­ni­jų se­niū­nais.

Už skir­tą­sias lė­šas Rad­vi­liš­kio mies­te nu­ma­ty­ta ke­lių gat­vių ka­pi­ta­li­nė re­konst­ruk­ci­ja. V. Ku­dir­kos gat­vė­je bus kei­čia­mas ne tik as­fal­tas ir ša­li­gat­viai, bet ir su­tvar­ky­tas pri­va­žia­vi­mas prie nau­jo­jo ba­sei­no.

Pa­sak G. Vi­čo, bus tę­sia­mi re­mon­to dar­bai Nau­jo­jo­je bei Ąžuo­lų gat­vė­se. Nau­jo­jo­je gat­vė­je bus at­nau­ji­na­mas as­fal­tas – ša­li­gat­vis ten jau su­tvar­ky­tas.

Prie Jau­nys­tės gat­vės 18-ojo dau­gia­bu­čio (nuo J. Ma­ri­jo­šiaus gat­vės) ruo­šia­ma­si įreng­ti įva­žia­vi­mą, kad šio na­mo gy­ven­to­jams ne­rei­kė­tų va­ži­nė­ti per ki­to na­mo skly­pą.

To­liau bus tę­sia­mi ir jau šie­met baig­ti Vai­sių gat­vės, Auš­ros aikš­tės re­konst­ruk­ci­jos dar­bai, pla­nuo­ja­mas Miš­ko gat­vės re­mon­tas.

Smul­kes­ni dar­bai kol kas dar nė­ra su­ri­kiuo­ti. Anot G. Vi­čo, ten, kur as­fal­to lo­py­ti ne­beį­ma­no­ma, bus klo­ja­mi iš­ti­si­nio as­fal­to ruo­žai.

„Pa­si­rin­ki­mas yra la­bai di­de­lis, tik tu­rėk lė­šų. Pro­jek­tuo­ja­ma Vil­niaus gat­vė, re­mon­to pra­šo­si Klai­pė­dos, Kai­my­nų, P. Luk­šio, Ly­gu­mų, Kark­lų gat­vės.

Ar­tė­ja tas lai­kas, kai rei­kės kaž­ką mąs­ty­ti ir su su­pjaus­ty­ta, ve­džio­jant van­dens tra­sas, Mai­ro­nio gat­ve – bet ko­kia in­ter­ven­ci­ja su­ga­di­na gat­vę. Tvar­ky­mo jau pra­šo­si S. Da­riaus ir S. Gi­rė­no gat­vė nuo cent­ro iki Vaiž­gan­to gat­vės žie­do.

Kol kas neaiš­ku, kiek ra­jo­nui bus skir­ta tiks­li­nių lė­šų var­di­niams ob­jek­tams iš Vy­riau­sy­bės re­zer­vo“, – var­di­jo ve­dė­jas.

Da­lis re­konst­ruk­ci­jos bus at­lie­ka­ma ir už eu­ro­pi­nių pro­jek­tų lė­šas. Pa­vyz­džiui, Ge­di­mi­no ir Rad­vi­lų gat­vės žie­das, ke­lios mies­to gat­vių san­kry­žos.

Lė­šas ten­ka „tru­pin­ti“

Ma­žiau­sią lė­šų su­mą gau­sian­čios Ty­ru­lių se­niū­ni­jos se­niū­nas Ri­man­tas Liu­ku­mas sa­ko, jog už 25 tūks­tan­čius eu­rų su dar­bais ne­pa­siš­vais­ty­si.

„Ža­da­me vyk­dy­ti bū­ti­niau­sius dar­bus, ku­rių ne­ga­li­me ne­da­ry­ti. Ne­ga­li­me ne­grei­de­riuo­ti žvyr­ke­lių – tą tu­ri­me at­lik­ti ma­žiau­siai ke­lis kar­tus per me­tus.

Bū­ti­na lo­py­ti as­fal­to duo­bes gy­ven­vie­tė­je. Už li­ku­sius pi­ni­gus at­lik­si­me žvyr­ke­lių prie­žiū­ros dar­bus – tvar­ky­si­me kelk­raš­čius, kad nu­trauk­tume nuo ke­lių van­de­nį, gal kai kur pa­žvy­ruo­si­me, pa­ber­si­me skal­dos – štai ir vi­si dar­bai už tu­ri­mas lė­šas. Už jas ga­li­ma tik pa­lai­ky­ti esa­mą būk­lę – pa­ge­rin­ti ją jau yra su­dė­tin­ga.

Per­nai Ty­ru­liuo­se ir Po­le­kė­lė­je po 100 met­rų bu­vo at­nau­jin­tas as­fal­tas – dėl šių ruo­žų jau nu­kri­to rū­pes­tis ma­žiau­siai 5-10 me­tų, o vi­sa ki­ta yra iš­tru­pė­ję, as­fal­tas su­si­dė­vė­jęs“, – sa­kė se­niū­nas.

Se­niū­nas abe­jo­jo, ar ka­da nors iš­ga­lės nu­ties­ti iš­ti­si­nes as­fal­to juos­tas, nes gau­na­mų lė­šų tam tik­rai ne­pa­kan­ka.

Anot jo, vi­si se­niū­ni­jai pri­klau­san­tys žvyr­ke­liai jau yra su­si­dė­vė­ję, to­dėl pro­ble­mų pa­kan­ka.

R. Liu­ku­mo tei­gi­mu, ki­tos se­niū­ni­jos gau­na dau­giau lė­šų ne­gu Ty­ru­liai, ta­čiau jos tu­ri ir dau­giau tvar­ko­mų ke­lių, gat­vių, tad si­tua­ci­ja nie­kam nė­ra leng­va.

Au­to­rės nuo­tr.

Nau­jo­jo­je gat­vė­je jau vyks­ta as­fal­to tie­si­mo dar­bai. Ša­li­gat­vis čia su­tvar­ky­tas jau anks­čiau.

Šie­met bus tę­sia­ma Ąžuo­lų gat­vės re­konst­ruk­ci­ja.