Kelininkai patyrė pirmuosius išbandymus

Kelininkai patyrė pirmuosius išbandymus

Kelininkai patyrė pirmuosius išbandymus

Vakar Kelmės kelių tarnybos darbuotojai jau patyrė pirmuosius žiemos išbandymus. Barstytuvai nuo ankstaus ryto darbavosi magistraliniame ir krašto keliuose. Prieš tai išgirdę sinoptikų prognozes apie pirmą sniegą ir apledėjusius kelius, kelininkai paruošė barstytuvus ir kitą žiemos kelių priežiūrai reikalingą techniką. Prižiūrėti rajono kelius sudėtinga dėl kalnuoto reljefo.

Regina MUSNECKIENĖ

reginamus@skrastas.lt

Beveik šeši šimtai kilometrų kelio

Kelmės kelių tarnyba. Jos teritorijoje stovi keli darbui jau parengti barstytuvai. Ruošiami ir kiti mechanizmai, kurių gali prireikti sniegui valyti.

Prie automobilių tvirtinami sniego valymo peiliai. Kelių tarnyba turi keturis gerus vakarietiškus automobilius kelių priežiūrai. Trys iš jų su šoniniais verstuvais. Kelininkai džiaugiasi, jog turi šildomas dirbtuves, kur gali remontuoti techniką.

Druskos sandėlis pilnas druskos ir smėlio. Druskos nupirkta 800 tonų. Pastogėje didžiulis kauburys – 400 kubinių metrų druskos ir smėlio mišinio.

Viskas pravers, nes kelių tarnyba turi prižiūrėti beveik šešis šimtus kilometrų kelių. Vienas barstytuvas veža apie 8 – 9 tonas druskos. Per porą valandų nuvaloma ir pabarstoma 30 kilometrų kelio. Tai kainuoja apie tris tūkstančius litų.

Vieną kartą nuvalyti ir pabarstyti visus pagrindinius Lietuvos kelius kainuoja milijonas litų.

Priežiūros eiliškumas – pagal lygį

Iš 596 kilometrų Kelmės kelių tarnybos prižiūrimų kelių – 43,7 kilometro magistraliniai keliai, 106,26 kilometro – krašto, likusieji – rajono keliai.

Kelmės kelių tarnybos viršininkas Raimundas Stupuras sako, jog patrulis kasdien apžiūri kelių būklę. Kadangi visų kelių iš karto neįmanoma nuvalyti ir pabarstyti, jie pagal svarbą suskirstyti į priežiūros lygius.

Magistraliniai keliai priklauso pirmam ir antram priežiūros lygiui, krašto keliai – antram, rajono keliai – trečiam priežiūros lygiui. Žiemą pirmiausia pabarstomi ir nuvalomi magistraliniai keliai. Jie turi būti paruošti iki 7 valandos ryto. Iki devynių turi būti nuvalyti ir pabarstyti krašto keliai. Po to važiuojama į rajoninės reikšmės kelius.

Beje, kai kurie rajono keliai prižiūrimi aukštesniu lygiu, nes juose intensyvus eismas.

Paprastai neskubama barstyti tokių rajono kelių, kuriais per parą važiuoja mažiau kaip 1000 automobilių.

Tačiau asfaltuotas kelias Kelmė – Lioliai – Raseiniai pernai pradėtas barstyti, nors apskaičiuota, kad juo važiuoja tik apie 700 automobilių per parą. Kelmiškiai kelininkai prižiūri mūsų rajone esantį ruožą, raseiniškiai – Raseinių rajone.

Magistraliniu keliu laikomas Rygos – Kaliningrado plentas. Krašto keliai: Kelmė – Tytuvėnai, Raseiniai – Tytuvėnai – Radviliškis, Kelmė – Užventis, Užventis – Varniai, Užventis – Tryškiai – Viekšniai, Užventis – Ramučiai – Kuršėnai, Bubiai – Ramučiai. Rajono keliai, prižiūrimi pagal pirmąjį rajoninių kelių priežiūros lygį : Kelmė – Noreišiai – Bubiai, arba taip vadinamas senasis plentas į Šiaulius, Kelmė – Mickiai, Verpena – Šalteniai – Ramučiai ir Šaukėnai – Ramučiai.

Magistralinius pirmo priežiūros lygio kelius kelininkai prižiūri visą parą. Eismas juose gali nutrūkti tik porai valandų per parą. Antrojo priežiūros lygio magistralinius kelius prižiūri nuo keturių ryto iki 22 valandos. Eismas juose gali nutrūkti tik 3 valandoms.

Nuo šešių ryto iki 19 valandos prižiūrimi krašto keliai. Juose eismas gali nutrūkti iki 8 valandų.

Nuo devynių ryto iki 18 valandos vakaro prižiūrimi rajono reikšmės keliai. Juose eismas, esant labai sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 48 valandoms.

R.Stupuras perspėja, jog, ruošdamiesi kelionei, gyventojai galėtų pasižiūrėti, kokios oro sąlygos jų laukia kelyje. Informaciją galima rasti tinklapyje www.eismoinfo.lt. Jeigu pranašaujamos nekokios meteorologijos sąlygos, ir nėra didelės būtinybės keliauti, geriau nuo kelionės susilaikyti .

Be to, kelininkai tvirtina, jog rudenį ir žiemą kelių priežiūrai labai trukdo arti kelio esančios medinės tvoros, elektriniais "piemenimis" arba spygliuota viela užtvertos ganyklos, pakelės medžiai ir kiti dalykai. Todėl gyventojai kviečiami būti supratingesni ir pakelti tvoras toliau nuo kelio. Tokie dalykai negali būti arčiau kaip devyni metrai nuo kelio ašies rajoninės reikšmės keliuose.

Autorės nuotr.

PASIRENGIMAS: Technika parengta žiemos kelių priežiūrai.

PRAŠYMAS: Kelmės kelių tarnybos viršininkas Raimundas Stupuras (kairėje) ir vyresnysis mechanikas Linas Milkintas prašo gyventojų supratingumo: netrukdyti, kai tvarkomos pakelės ir keliai ir nepykti, jei skubiai nenuvalomas rajono reikšmės kelias.

MIŠINYS: Jau paruošta 400 kubinių metrų druskos ir smėlio mišinio.