
Naujausios
Joniškio autobusų parkui gresia prarasti licenciją
Joniškio atuobusų parkas, neturintis pakankamai įstatinio kapitalo, gali prarasti licenciją vežti keleivius tolimojo susisiekimo ir tarptautiniais maršrutais. Taip įmonė prarastų dar apie trečdalį pajamų.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Trūksta nuosavo kapitalo
UAB Joniškio autobusų parkas jau yra gavęs įspėjamąjį raštą iš Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos, kad pagal Licencijavimo taisykles, kurios nustato būtino kapitalo vertę, priklausančią nuo naudojamų transporto priemonių skaičiaus, įmonė turėtų disponuoti apie 500 tūkstančių litų kapitalu. Kitu atveju ji gali prarasti teisę vežti keleivius tarpmiestiniais ir užsakomaisiais reisais Lietuvoje ir į užsienio šalis.
Per praėjusius 2014-uosius metus Joniškio autobusų parkas iš keleivių vežimo gavo beveik 280 tūkstančių litų pajamų, o vien tarpmiestinis maršrutas Šiauliai–Joniškis per Pakruojį surinko 170 tūkstančių litų, tai yra – apie trečdalį iš maršrutų gaunamų pajamų (į jas neįskaičiuotos lėšos už mokinių pavėžėjimą – aut. past.). Už užsakomuosius reisus surinkti 109 898 litai pajamų.
Savivaldybei priklausanti bendrovė neatitinka ir Akcinių bendrovių įstatymo, pagal kurį numatyta, kad nuosavas kapitalas turėtų sudaryti ne mažiau kaip pusę įstatinio kapitalo vertės. Kadangi Joniškio autobusų parko įstatinis kapitalas siekia daugiau kaip 1 milijoną 170 tūkstančius litų, nuosavo kapitalo suma turėtų būti ne mažesnė kaip 585,3 tūkstančiai litų.
2012 metais vykusiame akcininkų susirinkime patvirtintas kapitalas siekė 453,6 tūkstančius litų.
Vėluoja atsiskaitymai su įmone
Autobusų parko direktorius Almantas Katinas prašo Savivaldybės rasti galimybę investuoti į įmonės materialinės bazės atnaujinimą pusę milijono litų. Imti banko paskolos bendrovė negali dėl prastų finansinių rodiklių.
Parko administracijai nepavyksta rasti užsienio fondų, skiriančių finansavimą transporto priemonėms įsigyti, nes parama transporto sektoriui daugiausiai nukreipiama keliams, viadukams, nekilnojamojo turto statybai arba remontui.
Pasak direktoriaus, Savivaldybės vėluojantys atsiskaitymai su įmone už vežimo paslaugas nuolat augina delspinigius už kurą. Štai, 2013 metais delspinigių už kurą buvo priskaičiuota beveik 100 tūkstančių litų.
Direktorius užsimena, kad nuo 2009 metų, kada buvo patvirtintos keleivių vežimo kainos, litras dyzelino kainavo 2,9 lito, o 2013 metais jau siekė 4,5 lito ir daugiau.
Apeliuojant į tai, kad nuo 2009 metų augo ir minimali mėnesio alga, draudimo, kelių mokesčiai, atsarginių dalių kainos, netiesiogiai užsimenama, jog padidinus bilietų kainas bent vienu centu už kilometrą, įmonė per metus gautų daugiau kaip 35 tūkstančius litų papildomų pajamų.
Ragina lanksčiau dirbti
Savivaldybės administracijos direktorė Edita Rudienė redakcijai sakė dar negalinti komentuoti padėties Joniškio autobusų parke, pirmiausia ji ketina kviestis įmonės direktorių kalbėtis, detaliau aiškintis situaciją.
Pastaruoju metu Savivaldybė skolas už mokinių pavėžėjimą yra sumažinusi iki minimumo.
„Mes esame skolingi tik už gruodžio mėnesį, tad bent jau delspinigiai už kurą autobusų parkui nebedidės“, – sakė Administracijos direktorė.
Apie autobusų bilietų kainų didinimą dar negalvojama, bent jau iki liepos mėnesio, rezervų ketinama ieškoti įmonės viduje, peržiūrint maršrutus, didinant veiklos lankstumą.
„Teko girdėti, kad vietinės organizacijos nuomoja autobusą iš Šiaulių, nes jis kainuoja pigiau nei vietinis rajono transportas. Taip negerai“, – sakė E. Rudienė.
Autorės nuotr.
GRĖSMĖ: Joniškio autobusų parkui kyla grėsmė prarasti licenciją vežti keleivius tolimojo susisiekimo ir tarptautiniais maršrutais.