Ilgiausia BMX trasa suprojektuota be sporto specialistų nuomonės

Ilgiausia BMX trasa suprojektuota be sporto specialistų nuomonės

Il­giau­sia BMX tra­sa su­pro­jek­tuo­ta be spor­to spe­cia­lis­tų nuo­mo­nės

Nau­jo­jo­je Ak­me­nė­je įreng­ta ma­žų­jų dvi­ra­čių kro­so (BMX) tra­sa – to­kios yra Šiau­liuo­se, Pak­ruo­jy­je, Pa­ne­vė­žy­je, Ute­no­je. Nau­jau­sia ak­me­niš­kių tra­sa ta­po il­giau­sia Lie­tu­vo­je – 428 met­rai, ki­tos – apie 350 met­rų.

Vy­tau­tas RUŠ­KYS

vytautas@skrastas.lt

Il­giau­sia ša­lies tra­sa deng­ta do­lo­mi­ti­ne skal­da. Star­to nuo­kal­nė ir ikis­tar­ti­nė aikš­te­lė išas­fal­tuo­tos – apie pus­šim­tis met­rų il­gio ir iki de­šim­ties met­rų plo­čio.

Dis­tan­ci­jo­je įreng­ti įvai­raus aukš­tu­mo kal­ne­liai. Kai ku­rie ato­kiau vie­nas nuo ki­to, ki­ti – tan­kiau. Tuo­met nuo vie­no jų ant ki­to pa­ty­rę spor­ti­nin­kai dvi­ra­čiais pa­jė­gia per­šok­ti. La­biau įsi­bė­gė­ti ga­li­ma po­sū­kiuo­se esan­čio­se nuo­kal­nė­se.

Lie­tu­vos ma­žų­jų dvi­ra­čių kro­so (BMX) fe­de­ra­ci­jos ge­ne­ra­li­nio sek­re­to­riaus Al­ber­to Rim­šos ver­ti­ni­mu, tra­sa nea­ti­tin­ka tarp­tau­ti­nėms var­žy­boms ke­lia­mų rei­ka­la­vi­mų. Pir­miau­sia to­dėl, kad star­to vie­to­je nė­ra švie­so­fo­ro ir dvi­ra­ti­nin­ku iš­lei­di­mo au­to­ma­ti­nio me­cha­niz­mo.

Aukš­tes­nio ly­gio spor­ti­nin­kams tra­so­je esa­mi vi­ra­žai – per že­mi.

„Grei­tai le­kiant dvi­ra­čiu po­sū­ky­je ga­li iš­skris­ti iš tra­sos, to­dėl rei­kia spaus­ti stab­džius, – o to var­žy­bo­se įpras­ta veng­ti“, – sa­kė A. Rim­ša.

Dar­bus at­li­kę Ak­me­nės ke­lių tar­ny­bos dar­bi­nin­kai, at­si­žvelg­da­mi į pa­sta­bą, ban­dė įren­gi­nė­ti vi­ra­žus ki­taip, ne­gu nu­ma­ty­ta pro­jek­te, ta­čiau dar­bų prie­žiū­ros spe­cia­lis­tas už­drau­dė.

„Lie­ka ti­kė­tis, kad vė­liau bus ga­li­ma per­tvar­ky­ti tra­są“, – vi­lia­si A. Rim­ša.

Jis įsiū­lė ke­lis kal­ne­lius iš­pil­ti iš stam­bes­nės skal­de­lės, ne­gu su­pro­jek­tuo­ta. Pa­ma­tęs, kad pa­rink­ta la­bai smul­ki skal­de­lė po lie­taus žy­ra iš po dvi­ra­čio pa­dan­gų, lie­ka vė­žės. Tuo tar­pu ki­taip pa­deng­ti eks­pe­ri­men­ti­niai kal­ne­liai iš­li­ko to­kie pat, kaip iš­kart su­tram­buo­ti.

Mat ma­žų­jų dvi­ra­čių kro­so spor­ti­nin­kai mėgs­ta kuo ly­ges­nę dan­gą. Tuo­met ge­riau rea­li­zuo­ja­mi ge­bė­ji­mai, ma­žes­nė ti­ki­my­bė pa­tir­ti trau­mų.

„Tik­tų ir smul­kes­nė skal­de­lė, bet rei­kė­jo ki­taip pa­ruoš­ti, – ma­no A. Rim­ša. – Kai pi­li ne šva­riai iš­plau­tą skal­de­lę, o su mo­lio prie­mai­šo­mis, tuo­met įma­no­ma la­biau su­plūk­ti, ir lie­tus ne­bep­lau­na, ne­rei­kia vis nu­šla­vi­nė­ti ar su grėb­liais ly­gin­ti įdu­bi­mų“.

A. Rim­ša, gy­ve­nan­tis Šiau­liuo­se, apie tra­są Nau­jo­jo­je Ak­me­nė­je su­ži­no­jo jau vyks­tant dar­bams ir sa­vo ini­cia­ty­va at­va­žia­vo pa­si­do­mė­ti. Į jo pa­ta­ri­mus ge­ra­no­riš­kai rea­ga­vo ob­jek­to už­sa­ko­vė Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja, dar­bus vyk­dę ke­li­nin­kai.

A. Rim­šos tei­gi­mu, ne­sklan­du­mų ga­lė­ta iš­veng­ti, jei UAB „Šiau­lių hid­rop­ro­jek­tas“ pro­jek­tuo­to­jai bū­tų krei­pę­si kon­sul­ta­ci­jų į BMX fe­de­ra­ci­ją.

„Vis dėl­to ko­kia yra tra­sa, to­kia ir va­žiuo­ji – tik dvi­ra­ti­nin­kai tu­rės pa­si­rink­ti ati­tin­ka­mą va­žia­vi­mo grei­tį, sti­lių“, – sa­kė A. Rim­ša.

Au­to­riaus nuo­tr.

Nau­jo­jo­je Ak­me­nė­je ma­žų­jų dvi­ra­čių kro­so (BMX) 428 met­rų il­gu­mo tra­sa kai­na­vo 102 tūks­tan­čius eu­rų.

Tra­są įren­gu­sios Ak­me­nės ke­lių tar­ny­bos dar­bi­nin­kai ne kar­tą per­tvar­kė kai ku­rias at­kar­pas.