
Naujausios
Herbas netinka – perka prekinį ženklą
Akmenės rajono meras Vitalijus Mitrofanovas įsitikinęs, kad rajono įvaizdžiui stiprinti nepakanka turimo rajono herbo, taip pat ir seniūnijų herbų. Todėl būtina turėti vieningą prekės ženklą.
Jį kurti jau ėmėsi bendrovė, kurios vadovą sieja ryšiai su mero partiečiais socialdemokratais.
Vytautas RUŠKYS
vytautas@skrastas.lt
Beveik 9 tūkstančiai eurų
Akmenės rajono savivaldybės administracija lapkričio 23 dieną pasirašė sutartį su Vilniuje registruota UAB "Lestrade Group".
Bendrovė už paslaugą gaus beveik 9 tūkstančius eurų.
Už tokią sumą savivaldybė įgis, nurodoma sutarties priede, „vieningą prekės ženklą, atspindintį rajono įvaizdį“.
Priede aiškinama, kur bus naudojamas ženklas. Pirmiausia, kaip rašoma dokumentuose apie prekinį ženklą, „lengvai adaptuojamas rajono seniūnijoms“.
Dar reikalingas „komunikacinės žinutės bei Akmenės rajono šūkio sukūrimui“.
To ženklo dar reikia kitokiems kūriniams – Akmenės rajono legendos, grafinio ženklo.
Šis papildytų „užsienio rinkai skirtą šūkį anglų kalba“. Beje, jis irgi bus kuriamas.
Prekinis ženklas puikuosis ir teberašomoje apie Akmenės rajono knygoje, kuri sutarties dokumentuose pavadinta "gidu".
Direktorė: „Buvo pasakyta...“
Paslaugą perkančios Akmenės rajono savivaldybės administracijos vardu sutartį pasirašė direktorė Aromeda Laucienė.
Su ja „Šiaulių kraštas“ kalbėjosi apie neįprastą pirkinį.
– Kas nusprendė, kad savivaldybei reikia prekės ženklo.
– Seniai kalbėta, kad reikalinga. Savivaldybės vadovų lygmenyje. Nuspręsta užsakyti šiemet.
Pavesta savivaldybės administracijos Investicijų skyriui vykdyti paslaugų viešuosius pirkimus. Dar mums buvo pasakyta pasidomėti daugiau apie prekės ženklus.
Kaip buvo ieškoma, kas sukurtų prekės ženklą, kaip pasirinkta UAB "Lestrade Group" paslaugai atlikti – direktorė negalėjo atsakyti. Pasiūlė kreiptis į Investicijų ir projektų valdymo skyrių.
Jo darbuotojos tvirtino, kad informaciją teikia tik vedėja Daiva Tušienė. Tačiau šią savaitę ji išskridusi į Gruziją.
Su kuo Savivaldybė prekiaus?
– Su kuo Savivaldybė ruošiasi prekiauti, jei jau reikia prekės ženklo?
– Čia tik toks pavadinimas. Iš tikrųjų tas ženklas yra identifikacija kaip savivaldybės. Kad pamatę ženklą visi žinotų, jog yra tokia, o ne kitokia. Kuo išskirtinė. Turi būti ir istoriniai momentai. Ir tai, kuo nori pasirodyti, patraukti save. Tai yra komunikacijos dalis.
– Negi tam nepakanka rajono herbo, kiekvienos seniūnijos herbų? Kuo už juos pranašesnis prekinis ženklas?
– Tai diskusijos klausimas. Labai gerai, kad jį iškėlėte. Į klausimą galėsime atsakyti, pasižiūrėti, kai bus visuomenėje apibendrinimai, ženklo pristatymai. Kai bus diskutuojama, koks jis turėtų būti.
– Prekės ženklas užsakytas sukurti, o jūs tesiruošiate diskusijoms.
– Turi būti pirminis variantas. Jei diskusijose jis netenkins, tai to produkto neturėsime.
– Ar tokiu atveju nėra rajono biudžeto lėšų švaistymas – mokėti 9 tūkstančius eurų už nieką.
– Netinkančio produkto mes nė nepirksime, jei visuomenei netiks. Svarstymams numatyta organizuoti susirinkimą ar kelis.
Siūlymas – Kultūros ir meno tarybai
Viešojoje erdvėje Akmenės rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Janina Rekašienė, kuruojanti kultūros įstaigas, nusistebi: „Yra Akmenės rajono savivaldybės kultūros ir meno taryba. Ar jos nuomonės nereikia kuriant išklausyti?“
Tos tarybos narė Margarita Skabeikienė savo kolegoms jau išsiuntė laiškus: „Mes gaištame laiką, darome konferencijas, susitikimus, dirbame iš širdies, kad būtų Akmenėje smagiau ir geriau visiems. O mums už nugarų kažkas tyliai dirba „gerus darbus“, ruošia reprezentacinį ženklą“.
Todėl M. Skabeikienė pasiūlė įtraukti į tarybos posėdžio darbotvarkę klausimą dėl kuriamo prekinio ženklo.
Mero priėmime – bendrapartietės dukra
Socialiniame tinkle apie Savivaldybės užsakytą Akmenės rajono prekės ženklą pranešė scenaristė, televizijos ir radijo laidų vedėja Rimantė Kulvinskytė. Ragindama balsuoti už geriausiai patinkantį siūlomo prekinio ženklo variantą.
R. Kulvinskytės vyras yra prekinį ženklą kuriančios UAB Lestrade Group direktorius Povilas Miškinis-Eidukonis, pasirašęs sutartį su Akmenės rajono savivaldybe.
Kai kurie rajono gyventojai gavo mįslingus laiškus iš mįslingo elektroninio pašto adreso, prasidedančio „norimskaidrumo“. Nurodoma, kad R. Kulvinskytės mama yra Akmenės rajono savivaldybės tarybos narė Birutė Kulvinskienė.
Ji priklauso Lietuvos socialdemokratų partijai, kurios Akmenės skyriui vadovauja rajono meras Vitalijus Mitrofanovas.
Siuntėjas iš pašto „norimskaidrumo“ primena, kad Rimantė Kulvinskytė prieš kelias savaites iki pasirašytos sutarties dėl prekės ženklo lankėsi Savivaldybėje, aptarė reikalus su meru V. Mitrofanovu.
Savivaldybės internetiniame puslapyje susitikimas pavadintas verslo pusryčiais tekste su antrašte „Siūlyta nauja verslo idėja“.
„Viskas skaidru“
V. Mitrofanovas teigė „Šiaulių kraštui“, kad viskas vyksta skaidriai. Pasidžiaugė, kad R. Kulvinskytės šeima dalyvauja. Nes moters sutuoktinio vadovaujama kompanija yra sukūrusi prekinių ženklų kitiems.
„R. Kulvinskytės dalyvavimas turėtų duoti tikrą rezultatą, – mano V. Mitrofanovas. – Su kuria mes pradėjome diskusijas apie kompanijas, galinčias dalyvauti prekės ženklo kūrime“.
Pasak mero, su rajono Kultūros ir meno taryba apie prekinį ženklą dar tik ruošiamasi kalbėtis.
„Tačiau klausimas, ar menas yra prekės ženklas“, – sakė V. Mitrofanovas.
Meras teigė, kad tokį ženklą kurti gali ir robotas.
„Prekės ženklo kūrime svarbiausias ne Kultūros ir meno tarybos ar dar kieno nors vaidmuo, o visos bendruomenės“, – sakė V. Mitrofanovas.
Autoriaus nuotr.
Akmenės rajono meras Vitalijus Mitrofanovas: „Visuomenė turi įsitraukti į prekinio ženklo vertinimą, o ne dėl ko jis, kam ir iš kur. Be reikalo leidžiama energija“.
Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktorė Aromeda Laucienė aiškino, kad „savivaldybės vadovų lygmenyje“ kalbėta apie prekės ženklo poreikį, o galiausiai užsakytas sukurti.
Televizijos žvaigždė Rimantė Kulvinskytė (kairėje) ir jos mama Birutė Kulvinskienė susijusios su rajono meru Vitalijumi Mitrofanovu.