Herbas netinka – perka prekinį ženklą

Herbas netinka – perka prekinį ženklą

Her­bas ne­tin­ka – per­ka pre­ki­nį ženk­lą

Ak­me­nės ra­jo­no me­ras Vi­ta­li­jus Mit­ro­fa­no­vas įsi­ti­ki­nęs, kad ra­jo­no įvaiz­džiui stip­rin­ti ne­pa­kan­ka tu­ri­mo ra­jo­no her­bo, taip pat ir se­niū­ni­jų her­bų. To­dėl bū­ti­na tu­rė­ti vie­nin­gą pre­kės ženk­lą.

Jį kur­ti jau ėmė­si bend­ro­vė, ku­rios va­do­vą sie­ja ry­šiai su me­ro par­tie­čiais so­cial­de­mok­ra­tais.

Vy­tau­tas RUŠ­KYS

vytautas@skrastas.lt

Be­veik 9 tūks­tan­čiai eu­rų

Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja lapk­ri­čio 23 die­ną pa­si­ra­šė su­tar­tį su Vil­niu­je re­gist­ruo­ta UAB "Lest­ra­de Group".

Bend­ro­vė už pa­slau­gą gaus be­veik 9 tūks­tan­čius eu­rų.

Už to­kią su­mą sa­vi­val­dy­bė įgis, nu­ro­do­ma su­tar­ties prie­de, „vie­nin­gą pre­kės ženk­lą, at­spin­din­tį ra­jo­no įvaiz­dį“.

Prie­de aiš­ki­na­ma, kur bus nau­do­ja­mas ženk­las. Pir­miau­sia, kaip ra­šo­ma do­ku­men­tuo­se apie pre­ki­nį ženk­lą, „leng­vai adap­tuo­ja­mas ra­jo­no se­niū­ni­joms“.

Dar rei­ka­lin­gas „ko­mu­ni­ka­ci­nės ži­nu­tės bei Ak­me­nės ra­jo­no šū­kio su­kū­ri­mui“.

To ženk­lo dar rei­kia ki­to­kiems kū­ri­niams – Ak­me­nės ra­jo­no le­gen­dos, gra­fi­nio ženk­lo.

Šis pa­pil­dy­tų „už­sie­nio rin­kai skir­tą šū­kį ang­lų kal­ba“. Be­je, jis ir­gi bus ku­ria­mas.

Pre­ki­nis ženk­las pui­kuo­sis ir te­be­ra­šo­mo­je apie Ak­me­nės ra­jo­no kny­go­je, ku­ri su­tar­ties do­ku­men­tuo­se pa­va­din­ta "gi­du".

Di­rek­to­rė: „Bu­vo pa­sa­ky­ta...“

Pas­lau­gą per­kan­čios Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos var­du su­tar­tį pa­si­ra­šė di­rek­to­rė Aro­me­da Lau­cie­nė.

Su ja „Šiau­lių kraš­tas“ kal­bė­jo­si apie neįp­ras­tą pir­ki­nį.

– Kas nu­spren­dė, kad sa­vi­val­dy­bei rei­kia pre­kės ženk­lo.

– Se­niai kal­bė­ta, kad rei­ka­lin­ga. Sa­vi­val­dy­bės va­do­vų lyg­me­ny­je. Nusp­ręs­ta už­sa­ky­ti šie­met.

Pa­ves­ta sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos In­ves­ti­ci­jų sky­riui vyk­dy­ti pa­slau­gų vie­šuo­sius pir­ki­mus. Dar mums bu­vo pa­sa­ky­ta pa­si­do­mė­ti dau­giau apie pre­kės ženk­lus.

Kaip bu­vo ieš­ko­ma, kas su­kur­tų pre­kės ženk­lą, kaip pa­si­rink­ta UAB "Lest­ra­de Group" pa­slau­gai at­lik­ti – di­rek­to­rė ne­ga­lė­jo at­sa­ky­ti. Pa­siū­lė kreip­tis į In­ves­ti­ci­jų ir pro­jek­tų val­dy­mo sky­rių.

Jo dar­buo­to­jos tvir­ti­no, kad in­for­ma­ci­ją tei­kia tik ve­dė­ja Dai­va Tu­šie­nė. Ta­čiau šią sa­vai­tę ji iš­skri­du­si į Gru­zi­ją.

Su kuo Sa­vi­val­dy­bė pre­kiaus?

– Su kuo Sa­vi­val­dy­bė ruo­šia­si pre­kiau­ti, jei jau rei­kia pre­kės ženk­lo?

– Čia tik toks pa­va­di­ni­mas. Iš tik­rų­jų tas ženk­las yra iden­ti­fi­ka­ci­ja kaip sa­vi­val­dy­bės. Kad pa­ma­tę ženk­lą vi­si ži­no­tų, jog yra to­kia, o ne ki­to­kia. Kuo iš­skir­ti­nė. Tu­ri bū­ti ir is­to­ri­niai mo­men­tai. Ir tai, kuo no­ri pa­si­ro­dy­ti, pa­trauk­ti sa­ve. Tai yra ko­mu­ni­ka­ci­jos da­lis.

– Ne­gi tam ne­pa­kan­ka ra­jo­no her­bo, kiek­vie­nos se­niū­ni­jos her­bų? Kuo už juos pra­na­šes­nis pre­ki­nis ženk­las?

– Tai dis­ku­si­jos klau­si­mas. La­bai ge­rai, kad jį iš­kė­lė­te. Į klau­si­mą ga­lė­si­me at­sa­ky­ti, pa­si­žiū­rė­ti, kai bus vi­suo­me­nė­je api­bend­ri­ni­mai, ženk­lo pri­sta­ty­mai. Kai bus dis­ku­tuo­ja­ma, koks jis tu­rė­tų bū­ti.

– Pre­kės ženk­las už­sa­ky­tas su­kur­ti, o jūs te­si­ruo­šia­te dis­ku­si­joms.

– Tu­ri bū­ti pir­mi­nis va­rian­tas. Jei dis­ku­si­jo­se jis ne­ten­kins, tai to pro­duk­to ne­tu­rė­si­me.

– Ar to­kiu at­ve­ju nė­ra ra­jo­no biu­dže­to lė­šų švais­ty­mas – mo­kė­ti 9 tūks­tan­čius eu­rų už nie­ką.

– Ne­tin­kan­čio pro­duk­to mes nė ne­pirk­si­me, jei vi­suo­me­nei ne­tiks. Svars­ty­mams nu­ma­ty­ta or­ga­ni­zuo­ti su­si­rin­ki­mą ar ke­lis.

Siū­ly­mas – Kul­tū­ros ir me­no ta­ry­bai

Vie­šo­jo­je erd­vė­je Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Švie­ti­mo, kul­tū­ros ir spor­to sky­riaus ve­dė­jo pa­va­duo­to­ja Ja­ni­na Re­ka­šie­nė, ku­ruo­jan­ti kul­tū­ros įstai­gas, nu­si­ste­bi: „Yra Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės kul­tū­ros ir me­no ta­ry­ba. Ar jos nuo­mo­nės ne­rei­kia ku­riant iš­klau­sy­ti?“

Tos ta­ry­bos na­rė Mar­ga­ri­ta Ska­bei­kie­nė sa­vo ko­le­goms jau iš­siun­tė laiš­kus: „Mes gaiš­ta­me lai­ką, da­ro­me kon­fe­ren­ci­jas, su­si­ti­ki­mus, dir­ba­me iš šir­dies, kad bū­tų Ak­me­nė­je sma­giau ir ge­riau vi­siems. O mums už nu­ga­rų kaž­kas ty­liai dir­ba „ge­rus dar­bus“, ruo­šia rep­re­zen­ta­ci­nį ženk­lą“.

To­dėl M. Ska­bei­kie­nė pa­siū­lė įtrauk­ti į ta­ry­bos po­sė­džio dar­bot­var­kę klau­si­mą dėl ku­ria­mo pre­ki­nio ženk­lo.

Me­ro priė­mi­me – bend­ra­par­tie­tės duk­ra

So­cia­li­nia­me tink­le apie Sa­vi­val­dy­bės už­sa­ky­tą Ak­me­nės ra­jo­no pre­kės ženk­lą pra­ne­šė sce­na­ris­tė, te­le­vi­zi­jos ir ra­di­jo lai­dų ve­dė­ja Ri­man­tė Kul­vins­ky­tė. Ra­gin­da­ma bal­suo­ti už ge­riau­siai pa­tin­kan­tį siū­lo­mo pre­ki­nio ženk­lo va­rian­tą.

R. Kul­vins­ky­tės vy­ras yra pre­ki­nį ženk­lą ku­rian­čios UAB Lest­ra­de Group di­rek­to­rius Po­vi­las Miš­ki­nis-Ei­du­ko­nis, pa­si­ra­šęs su­tar­tį su Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­be.

Kai ku­rie ra­jo­no gy­ven­to­jai ga­vo mįs­lin­gus laiš­kus iš mįs­lin­go elekt­ro­ni­nio pa­što ad­re­so, pra­si­de­dan­čio „no­rims­kaid­ru­mo“. Nu­ro­do­ma, kad R. Kul­vins­ky­tės ma­ma yra Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos na­rė Bi­ru­tė Kul­vins­kie­nė.

Ji pri­klau­so Lie­tu­vos so­cial­de­mok­ra­tų par­ti­jai, ku­rios Ak­me­nės sky­riui va­do­vau­ja ra­jo­no me­ras Vi­ta­li­jus Mit­ro­fa­no­vas.

Siun­tė­jas iš pa­što „no­rims­kaid­ru­mo“ pri­me­na, kad Ri­man­tė Kul­vins­ky­tė prieš ke­lias sa­vai­tes iki pa­si­ra­šy­tos su­tar­ties dėl pre­kės ženk­lo lan­kė­si Sa­vi­val­dy­bė­je, ap­ta­rė rei­ka­lus su me­ru V. Mit­ro­fa­no­vu.

Sa­vi­val­dy­bės in­ter­ne­ti­nia­me pus­la­py­je su­si­ti­ki­mas pa­va­din­tas vers­lo pus­ry­čiais teks­te su ant­raš­te „Siū­ly­ta nau­ja vers­lo idė­ja“.

„Vis­kas skaid­ru“

V. Mit­ro­fa­no­vas tei­gė „Šiau­lių kraš­tui“, kad vis­kas vyks­ta skaid­riai. Pa­si­džiau­gė, kad R. Kul­vins­ky­tės šei­ma da­ly­vau­ja. Nes mo­ters su­tuok­ti­nio va­do­vau­ja­ma kom­pa­ni­ja yra su­kū­ru­si pre­ki­nių ženk­lų ki­tiems.

„R. Kul­vins­ky­tės da­ly­va­vi­mas tu­rė­tų duo­ti tik­rą re­zul­ta­tą, – ma­no V. Mit­ro­fa­no­vas. – Su ku­ria mes pra­dė­jo­me dis­ku­si­jas apie kom­pa­ni­jas, ga­lin­čias da­ly­vau­ti pre­kės ženk­lo kū­ri­me“.

Pa­sak me­ro, su ra­jo­no Kul­tū­ros ir me­no ta­ry­ba apie pre­ki­nį ženk­lą dar tik ruo­šia­ma­si kal­bė­tis.

„Ta­čiau klau­si­mas, ar me­nas yra pre­kės ženk­las“, – sa­kė V. Mit­ro­fa­no­vas.

Me­ras tei­gė, kad to­kį ženk­lą kur­ti ga­li ir ro­bo­tas.

„Pre­kės ženk­lo kū­ri­me svar­biau­sias ne Kul­tū­ros ir me­no ta­ry­bos ar dar kie­no nors vaid­muo, o vi­sos bend­ruo­me­nės“, – sa­kė V. Mit­ro­fa­no­vas.

Au­to­riaus nuo­tr.

Ak­me­nės ra­jo­no me­ras Vi­ta­li­jus Mit­ro­fa­no­vas: „Vi­suo­me­nė tu­ri įsi­trauk­ti į pre­ki­nio ženk­lo ver­ti­ni­mą, o ne dėl ko jis, kam ir iš kur. Be rei­ka­lo lei­džia­ma ener­gi­ja“.

Ak­me­nės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rė Aro­me­da Lau­cie­nė aiš­ki­no, kad „sa­vi­val­dy­bės va­do­vų lyg­me­ny­je“ kal­bė­ta apie pre­kės ženk­lo po­rei­kį, o ga­liau­siai už­sa­ky­tas su­kur­ti.

Te­le­vi­zi­jos žvaigž­dė Ri­man­tė Kul­vins­ky­tė (kai­rė­je) ir jos mama Bi­ru­tė Kul­vins­kienė su­si­jusios su ra­jo­no me­ru Vi­ta­li­ju­mi Mit­ro­fa­no­vu.