Geležinkelio pervaža: siūloma didinti saugumą

Geležinkelio pervaža: siūloma didinti saugumą

Ge­le­žin­ke­lio per­va­ža: siū­lo­ma di­din­ti sau­gu­mą

Rad­vi­liš­kio mies­te, J. Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vė­je esan­ti ge­le­žin­ke­lio per­va­ža šie­met jau pa­žy­mė­ta žmo­nių žū­ti­mis. Ra­jo­no Tri­ša­lė ta­ry­ba svars­tė, ar įma­no­ma per­va­žą pa­da­ry­ti sau­ges­ne.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Nar­do per rau­do­ną sig­na­lą

Mi­nint tarp­tau­ti­nę sau­gaus el­ge­sio per­va­žo­se die­ną ra­jo­no po­li­ci­jos pa­rei­gū­nai ke­lias va­lan­das kont­ro­lia­vo J. Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vės ge­le­žin­ke­lio per­va­žą.

Rad­vi­liš­kio ra­jo­no po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to va­do­vo Sau­liaus Bal­ta­kio tei­gi­mu, ge­le­žin­ke­lio per­va­žo­se po­li­ci­ja da­ro įvai­rių rei­dų ir ki­tu me­tu. Ar ne­pa­žei­džia­mos ke­lių eis­mo tai­syk­lės, tik­ri­na ir ra­jo­no, ir ap­skri­ties pa­rei­gū­nai.

Vyk­do­mos ir res­pub­li­ki­nės pre­ven­ci­nės prie­mo­nės su tar­ny­bi­niais po­li­ci­jos bei ne­žy­mė­tais au­to­mo­bi­liais.

Esą tuo­met, kai pa­rei­gū­nai ei­nan­čius bei va­žiuo­jan­čius per per­va­žą ste­bi bū­da­mi ne­žy­mė­tuo­se au­to­mo­bi­liuo­se, ir nu­sta­to­ma dau­giau­sia pa­žei­dė­jų, ypač pės­čių­jų, ku­rie tik ap­si­dai­ro ir šau­na per bė­gius.

Šie­met ge­le­žin­ke­lio per­va­žo­je bu­vo nu­sta­ty­ta 12 pa­žei­di­mų (11 pės­čių­jų, 1 dvi­ra­ti­nin­kas). Tarp pa­žei­dė­jų bu­vo ir ne­blai­vių as­me­nų.

„Nors ir de­ga rau­do­nas sig­na­las, žmo­nės rei­ka­la­vi­mų ne­vyk­do, nors tu­rė­tų bū­ti są­mo­nin­gi ir pa­tys la­biau pa­si­rū­pin­ti sa­vo sa­vi­sau­ga“, – sa­kė S. Bal­ta­kis.

Anot pa­rei­gū­no, pės­čių­jų sau­gu­mą ge­riau­siai už­tik­rin­tų virš pe­rė­jos įreng­tas pės­čių­jų til­tas ar­ba po­že­mi­nė pe­rė­ja. Bet tai kai­nuo­ja.

Siū­ly­ta įreng­ti sten­dus

„Gal pre­ven­ci­ne prie­mo­ne ga­lė­tų tap­ti prie per­va­žos įreng­ti sten­dai, švies­len­tės, ku­riuo­se, kaip ir ma­gist­ra­li­niuo­se ke­liuo­se bū­tų už­ra­šai, kiek šio­je per­va­žo­je šiais me­tais žu­vo žmo­nių. Gal tai pri­vers­tų žmo­nes su­si­mąs­ty­ti. To­kia prie­mo­nė ne­rei­ka­lau­ja ir di­de­lių in­ves­ti­ci­jų“, – siū­lė Po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to vir­ši­nin­kas.

Tri­ša­lės ta­ry­bos na­rių įsi­ti­ki­ni­mu, pre­ven­ci­nės prie­mo­nės ir bau­dos yra veiks­min­gos. Esą sve­čiai iš ki­tų ra­jo­nų pa­ste­bi, kad dau­gu­ma rad­vi­liš­kie­čių dvi­ra­ti­nin­kų dė­vi ryš­kias lie­me­nes, ko ne­va nė­ra jų mies­tuo­se ir ra­jo­nuo­se.

S. Bal­ta­kio tei­gi­mu, J. Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vės ge­le­žin­ke­lio per­va­ža yra la­bai pla­ti, to­dėl se­nes­niems žmo­nėms ga­li bū­ti sun­kiau at­skir­ti, ku­ria vė­že at­va­žiuo­ja trau­ki­nys.

J. Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vės per­va­ža yra ir ga­na jud­ri – ja į sa­vo so­dus va­žiuo­ja „Pu­še­lės“ so­dų bend­ri­jos so­di­nin­kai, šios ir ap­lin­ki­nių gat­vių gy­ven­to­jai.

Ra­jo­no vi­ce­me­ro Ka­zi­mie­ro Au­gu­lio tei­gi­mu, pas mus dar kaip rei­kiant nė­ra su­re­gu­liuo­tas lai­kas, ka­da, pra­va­žia­vus trau­ki­niui, tu­ri at­si­da­ry­ti per­va­ža. Tai už­trun­ka il­giau nei ga­lė­tų bū­ti.

„Pa­vyz­džiui, Len­ki­jo­je šis lai­kas yra trum­pes­nis. Tu­rė­tų bū­ti pa­re­gu­liuo­tas lai­kas. Vai­ruo­to­jų ir pės­čių­jų kant­ry­bę ban­do ir tai, kad ši­lum­ve­žiai per­va­žo­je ma­nev­ruo­ja pir­myn at­gal“, – tei­gė K. Au­gu­lis.

Tvo­re­lė ir ak­li­ni už­tva­rai

Pa­kan­ka­mai di­de­liu grei­čiu per­va­žas ker­tan­čių są­sta­tų su­stab­dy­ti neį­ma­no­ma, to­dėl gal rei­kė­tų im­tis pa­pil­do­mų pre­ven­ci­nių prie­mo­nių, ku­rios pa­dė­tų ma­žin­ti ava­rin­gu­mą per­va­žo­se, – siū­lė po­sė­džio da­ly­viai.

Per­va­žų bu­din­čių­jų, ku­rie pri­žiū­rė­da­vo ir pa­re­gu­liuo­da­vo si­tua­ci­ją, tau­pant lė­šas, jau se­niai ne­be­li­ko.

Anot me­ro An­ta­no Če­po­no­nio, mies­tas į ge­le­žin­ke­lių inf­rast­ruk­tū­rą lįs­ti ne­ga­li, ta­čiau ga­li­ma teik­ti pa­siū­ly­mą ge­le­žin­ke­lių ad­mi­nist­ra­ci­jai – gal bū­tų ga­li­ma tam tik­ru at­stu­mu į vie­ną ir ki­tą pu­sę nuo per­va­žos įreng­ti tvo­re­les, o ge­le­žin­ke­lio už­tva­rus pa­da­ry­ti ak­li­nus iki pat apa­čios, kaip yra Vo­kie­ti­jo­je, Len­ki­jo­je, ki­tur.

Tuo­met pės­tie­siems ir dvi­ra­ti­nin­kams bū­tų atim­ta ga­li­my­bė kirs­ti per­va­žą de­gant rau­do­nai švie­so­fo­ro švie­sai.

Tai tech­ni­nės prie­mo­nės, ku­rios nė­ra bran­gios, bet yra rei­ka­lin­gos. Gal tai rei­kė­tų įreng­ti ne vi­so­se per­va­žo­se, bet ten, kur žmo­nių ju­dė­ji­mas yra di­des­nis ir tuo­met per­va­žo­se bū­tų sau­giau.

Anot pro­fsą­jun­goms at­sto­vau­jan­čių ge­le­žin­ke­li­nin­kų, tech­ni­nių prie­mo­nių to­kiems per­tvar­ky­mams yra. Esą su „Rail Bal­ti­ca“ pro­jek­tu šios prie­mo­nės ir in­ves­ti­ci­jos yra nu­ma­ty­tos pa­gal eu­ro­pi­nius rei­ka­la­vi­mus.

Po­sė­dy­je taip pat kal­bė­ta apie su­si­da­ran­čias au­to­mo­bi­lių ei­les prie Maž­vy­do gat­vė­je esan­čios švie­so­fo­ru re­gu­liuo­ja­mos san­kry­žos.

Anot kal­bė­ju­sių­jų, čia įreng­to iš­ma­nio­jo švie­so­fo­ro tech­ni­niai duo­me­nys yra pa­se­nę, jis eis­mą re­gu­liuo­ja ne taip, kaip rei­kė­tų, to­dėl ir su­si­da­ro au­to­mo­bi­lių ei­lės.

Dėl to nu­tar­ta kreip­tis į vals­ty­bi­nę įmo­nę „Šiau­lių re­gio­no ke­liai“ – gal ji im­sis ko­kių prie­mo­nių, kad si­tua­ci­ja pa­ge­rė­tų.

Po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to nuo­tr.

ŽŪ­TYS: J. Ba­sa­na­vi­čiaus gat­vės ge­le­žin­ke­lio per­va­žo­je po­li­ci­jos pa­rei­gū­nai pre­ven­ciš­kai įspė­ja gy­ven­to­jus, ta­čiau tai neap­sau­go nuo žmo­nių žū­čių.