
Naujausios
Geležinkelio pervaža: siūloma didinti saugumą
Radviliškio mieste, J. Basanavičiaus gatvėje esanti geležinkelio pervaža šiemet jau pažymėta žmonių žūtimis. Rajono Trišalė taryba svarstė, ar įmanoma pervažą padaryti saugesne.
Laima AGANAUSKIENĖ
alaima@skrastas.lt
Nardo per raudoną signalą
Minint tarptautinę saugaus elgesio pervažose dieną rajono policijos pareigūnai kelias valandas kontroliavo J. Basanavičiaus gatvės geležinkelio pervažą.
Radviliškio rajono policijos komisariato vadovo Sauliaus Baltakio teigimu, geležinkelio pervažose policija daro įvairių reidų ir kitu metu. Ar nepažeidžiamos kelių eismo taisyklės, tikrina ir rajono, ir apskrities pareigūnai.
Vykdomos ir respublikinės prevencinės priemonės su tarnybiniais policijos bei nežymėtais automobiliais.
Esą tuomet, kai pareigūnai einančius bei važiuojančius per pervažą stebi būdami nežymėtuose automobiliuose, ir nustatoma daugiausia pažeidėjų, ypač pėsčiųjų, kurie tik apsidairo ir šauna per bėgius.
Šiemet geležinkelio pervažoje buvo nustatyta 12 pažeidimų (11 pėsčiųjų, 1 dviratininkas). Tarp pažeidėjų buvo ir neblaivių asmenų.
„Nors ir dega raudonas signalas, žmonės reikalavimų nevykdo, nors turėtų būti sąmoningi ir patys labiau pasirūpinti savo savisauga“, – sakė S. Baltakis.
Anot pareigūno, pėsčiųjų saugumą geriausiai užtikrintų virš perėjos įrengtas pėsčiųjų tiltas arba požeminė perėja. Bet tai kainuoja.
Siūlyta įrengti stendus
„Gal prevencine priemone galėtų tapti prie pervažos įrengti stendai, švieslentės, kuriuose, kaip ir magistraliniuose keliuose būtų užrašai, kiek šioje pervažoje šiais metais žuvo žmonių. Gal tai priverstų žmones susimąstyti. Tokia priemonė nereikalauja ir didelių investicijų“, – siūlė Policijos komisariato viršininkas.
Trišalės tarybos narių įsitikinimu, prevencinės priemonės ir baudos yra veiksmingos. Esą svečiai iš kitų rajonų pastebi, kad dauguma radviliškiečių dviratininkų dėvi ryškias liemenes, ko neva nėra jų miestuose ir rajonuose.
S. Baltakio teigimu, J. Basanavičiaus gatvės geležinkelio pervaža yra labai plati, todėl senesniems žmonėms gali būti sunkiau atskirti, kuria vėže atvažiuoja traukinys.
J. Basanavičiaus gatvės pervaža yra ir gana judri – ja į savo sodus važiuoja „Pušelės“ sodų bendrijos sodininkai, šios ir aplinkinių gatvių gyventojai.
Rajono vicemero Kazimiero Augulio teigimu, pas mus dar kaip reikiant nėra sureguliuotas laikas, kada, pravažiavus traukiniui, turi atsidaryti pervaža. Tai užtrunka ilgiau nei galėtų būti.
„Pavyzdžiui, Lenkijoje šis laikas yra trumpesnis. Turėtų būti pareguliuotas laikas. Vairuotojų ir pėsčiųjų kantrybę bando ir tai, kad šilumvežiai pervažoje manevruoja pirmyn atgal“, – teigė K. Augulis.
Tvorelė ir aklini užtvarai
Pakankamai dideliu greičiu pervažas kertančių sąstatų sustabdyti neįmanoma, todėl gal reikėtų imtis papildomų prevencinių priemonių, kurios padėtų mažinti avaringumą pervažose, – siūlė posėdžio dalyviai.
Pervažų budinčiųjų, kurie prižiūrėdavo ir pareguliuodavo situaciją, taupant lėšas, jau seniai nebeliko.
Anot mero Antano Čepononio, miestas į geležinkelių infrastruktūrą lįsti negali, tačiau galima teikti pasiūlymą geležinkelių administracijai – gal būtų galima tam tikru atstumu į vieną ir kitą pusę nuo pervažos įrengti tvoreles, o geležinkelio užtvarus padaryti aklinus iki pat apačios, kaip yra Vokietijoje, Lenkijoje, kitur.
Tuomet pėstiesiems ir dviratininkams būtų atimta galimybė kirsti pervažą degant raudonai šviesoforo šviesai.
Tai techninės priemonės, kurios nėra brangios, bet yra reikalingos. Gal tai reikėtų įrengti ne visose pervažose, bet ten, kur žmonių judėjimas yra didesnis ir tuomet pervažose būtų saugiau.
Anot profsąjungoms atstovaujančių geležinkelininkų, techninių priemonių tokiems pertvarkymams yra. Esą su „Rail Baltica“ projektu šios priemonės ir investicijos yra numatytos pagal europinius reikalavimus.
Posėdyje taip pat kalbėta apie susidarančias automobilių eiles prie Mažvydo gatvėje esančios šviesoforu reguliuojamos sankryžos.
Anot kalbėjusiųjų, čia įrengto išmaniojo šviesoforo techniniai duomenys yra pasenę, jis eismą reguliuoja ne taip, kaip reikėtų, todėl ir susidaro automobilių eilės.
Dėl to nutarta kreiptis į valstybinę įmonę „Šiaulių regiono keliai“ – gal ji imsis kokių priemonių, kad situacija pagerėtų.
Policijos komisariato nuotr.
ŽŪTYS: J. Basanavičiaus gatvės geležinkelio pervažoje policijos pareigūnai prevenciškai įspėja gyventojus, tačiau tai neapsaugo nuo žmonių žūčių.