Egzaminai parodė – trūksta dėmesio gabiems vaikams

Egzaminai parodė – trūksta dėmesio gabiems vaikams

Eg­za­mi­nai pa­ro­dė – trūks­ta dė­me­sio ga­biems vai­kams

Paaiš­kė­jo Kel­mės ra­jo­no gim­na­zi­jų abi­tu­rien­tų bran­dos eg­za­mi­nų re­zul­ta­tai. Gau­ti še­ši šim­tu­kai, ta­čiau dau­ge­lio da­ly­kų re­zul­ta­tai že­mes­ni už res­pub­li­kos vi­dur­kį.

Re­gi­na MUS­NEC­KIE­NĖ

reginamus@skrastas.lt

Pen­ki šim­tu­kai J. Grai­čiū­no gim­na­zis­tams

Iš še­šių šim­tu­kų net pen­kis pel­nė Kel­mės J. Grai­čiū­no gim­na­zi­jos abi­tu­rien­tai. Du šim­tu­kai gau­ti iš ang­lų kal­bos, du – iš in­for­ma­ci­nių tech­no­lo­gi­jų ir vie­nas iš ma­te­ma­ti­kos vals­ty­bi­nio eg­za­mi­no.

Vie­nas šios gim­na­zi­jos abi­tu­rien­tas ga­vo du šim­tu­kus: iš ma­te­ma­ti­kos ir iš in­for­ma­ci­nių tech­no­lo­gi­jų.

Šeš­ta­sis šim­tu­kas pel­ny­tas Už­ven­čio Šat­ri­jos Ra­ga­nos gim­na­zi­jo­je – už lie­tu­vių kal­bos ir li­te­ra­tū­ros vals­ty­bi­nį eg­za­mi­ną.

Šim­tu­kų skai­čius Kel­mės ra­jo­ne daž­niau­sia su­ka­si apie pen­kis-še­šis. Sa­vi­val­dy­bės švie­ti­mo, kul­tū­ros ir spor­to sky­riaus ve­dė­jas Sta­sys Jo­ku­baus­kas sa­ko, jog gim­na­zi­jų sie­kia­my­bė tu­rė­tų bū­ti per vals­ty­bi­nius bran­dos eg­za­mi­nus gau­ti kuo dau­giau aukš­tes­nio ly­gio įver­ti­ni­mų – nuo 86 iki 99 ba­lų. Kol kas to­kių įver­ti­ni­mų nė­ra daug.

„Šim­tu­kų gau­ti taip pat svar­bu. Ta­čiau ga­li bū­ti, jog šie mo­ki­niai va­ži­nė­ja pas ko­re­pe­ti­to­rius. Bend­rą ly­gį la­biau­siai at­spin­di aukš­tes­nio ly­gio pa­žy­miai. O šis ro­dik­lis Kel­mės ra­jo­ne yra že­mes­nis už Lie­tu­vos vi­dur­kį“, – sa­kė S. Jo­ku­baus­kas.

16–35 pro­cen­tai yra pa­ten­ki­na­mas ly­gis, 36–85 – pa­grin­di­nis.

Neiš­lai­kiu­sių nė­ra la­bai daug

Švie­ti­mo, kul­tū­ros ir spor­to sky­riaus vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tė Ire­na Ja­nu­šie­nė, ko­men­tuo­da­ma ki­tus eg­za­mi­nų re­zul­ta­tus, pa­brė­žė, jog vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų neiš­lai­ky­mo ly­gis ra­jo­ne nė­ra la­bai di­de­lis, ta­čiau di­des­nis ne­gu ša­lies vi­dur­kis. Be to, re­zul­ta­tai ro­do, jog trūks­ta dė­me­sio ga­biems vai­kams.

Pa­vyz­džiui, lie­tu­vių kal­bos vals­ty­bi­nį eg­za­mi­ną lai­kė 159 abi­tu­rien­tai. 25 neiš­lai­kė. Tai su­da­ro 15,2 pro­cen­to, o ša­lies vi­dur­kis – tik 8,65 pro­cen­to. Be gau­to vie­no šim­tu­ko dar 4 abi­tu­rien­tų ži­nios įver­tin­tos dau­giau kaip 86 ba­lais.

Ma­te­ma­ti­kos vals­ty­bi­nį eg­za­mi­ną lai­kė 134 ra­jo­no abi­tu­rien­tai. Neiš­lai­kė 29. Tai su­da­ro 21,6 pro­cen­to, res­pub­li­kos vi­dur­kis – 12,7 pro­cen­to. Aukš­tes­nio lyg­mens, dau­giau kaip 86 ba­lų įver­ti­ni­mo ne­ga­vo nė vie­nas.

Už is­to­ri­jos eg­za­mi­ną tik vie­nas abi­tu­rien­tas su­rin­ko dau­giau kaip 86 ba­lus. Šis re­zul­ta­tas pen­kis kar­tus pra­stes­nis už ša­lies vi­dur­kį.

Geog­ra­fi­jos ir che­mi­jos vals­ty­bi­nius eg­za­mi­nus pa­si­rin­kę abi­tu­rien­tai iš­lai­kė vi­si, ta­čiau nei šim­tu­kų, nei dau­giau kaip 86 ba­lus ne­ga­vo nė vie­nas.

Kiek ge­res­ni in­for­ma­ti­kos, bio­lo­gi­jos ir ang­lų kal­bos vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų re­zul­ta­tai. Iš in­for­ma­ti­kos gau­ti du šim­tu­kai, vie­no abi­tu­rien­to ži­nios įver­tin­tos dau­giau kaip 86 ba­lais.

Bio­lo­gi­ją lai­kė 79 abi­tu­rien­tai. Dau­giau kaip 86 ba­lus ga­vo 6 mo­ki­niai.

Ang­lų kal­bos vals­ty­bi­nį eg­za­mi­ną rin­ko­si dau­giau­sia – 163 abi­tu­rien­tai. Iš­lai­kė vi­si. Gau­ti du šim­tu­kai. 19 abi­tu­rien­tų ži­nios įver­tin­tos dau­giau kaip 86 ba­lais. Ta­čiau ir šis re­zul­ta­tas yra že­mes­nis už res­pub­li­kos vi­dur­kį.

Tik 15 abi­tu­rien­tų lai­kė fi­zi­kos vals­ty­bi­nį eg­za­mi­ną, vie­nas neiš­lai­kė. Vo­kie­čių ir ru­sų kal­bos eg­za­mi­ną lai­kė tik po vie­ną abi­tu­rien­tą. Ru­sų kal­bos eg­za­mi­ną iš­lai­kė. Vo­kie­čių kal­bą pa­si­rin­ku­siam Suau­gu­sių­jų mo­ky­mo cent­ro abi­tu­rien­tui ne­pa­si­se­kė.

18 abi­tu­rien­tų pa­ra­šė ape­lia­ci­jas Na­cio­na­li­niam eg­za­mi­nų cent­rui. Vie­ni dėl neiš­lai­ky­to eg­za­mi­no, ki­ti – ma­ny­da­mi, kad yra ver­ti aukš­tes­nio ba­lo. Ne vi­sos ape­lia­ci­jos dar iš­nag­ri­nė­tos.

Dau­ge­lis lie­tu­vių kal­bos vals­ty­bi­nio eg­za­mi­no neiš­lai­kiu­sių abi­tu­rien­tų jau per­lai­kė mo­kyk­li­nį lie­tu­vių kal­bos eg­za­mi­ną ir ga­vo tei­gia­mą įver­ti­ni­mą.

Au­to­rės nuo­tr.

Šie­met Kel­mės J. Grai­čiū­no gim­na­zi­jos abi­tu­rien­tai iš vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų ga­vo pen­kis šim­tu­kus ir „nu­sky­nė“ be­veik vi­są ra­jo­no šim­tu­kų der­lių.

 

Mo­kyk­lų va­do­vų ko­men­ta­rai

„Ne vi­si lan­ko li­cė­jus“

Ge­nė PUL­KIE­NĖ, Už­ven­čio Šat­ri­jos Ra­ga­nos gim­na­zi­jos di­rek­to­rė:

– Šie­met mū­sų gim­na­zi­jos abi­tu­rien­tų vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų re­zul­ta­tai nė­ra blo­gi. Tu­ri­me vie­ną šim­tu­ką. Ko­dėl re­zul­ta­tai ra­jo­ne že­mes­ni už ša­lies vi­dur­kį, sun­ku pa­sa­ky­ti. Juk ra­jo­ne dir­ba tie pa­tys mo­ky­to­jai. Gal ma­žė­ja tik mo­ki­nių mo­ty­va­ci­ja mo­ky­tis? Ta­čiau tie, ku­rie, bai­gę vi­du­ri­nę, ke­ti­na ke­liau­ti į už­sie­nį, nė ne­lai­ko vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų.

Pa­vyz­džiui, šie­met dau­ge­liui mū­sų gim­na­zi­jos mo­ki­nių li­ki­mus aukš­tyn ko­jom ap­ver­tė ma­te­ma­ti­kos eg­za­mi­nas. Bu­vo per su­dė­tin­gos už­duo­tys. Per­nai už­duo­tys bu­vo įkan­da­mos. Bet na­cio­na­li­nis eg­za­mi­nų cent­ras, ma­tyt, iš­si­gan­do, kad bu­vo per ge­ri re­zul­ta­tai, šie­met pa­sun­ki­no už­duo­tis.

Ma­nau, ne­tu­rė­tų taip bū­ti, rei­kia at­si­žvelg­ti, jog ne vi­si abi­tu­rien­tai lan­ko li­cė­jus.

Ant­ra ver­tus, da­lis už­duo­čių ir šie­met bu­vo įvei­kia­mos. Bent mi­ni­ma­lų tei­gia­mą ba­lą bu­vo ga­li­ma gau­ti. De­ja, ke­tu­ri neiš­lai­kė ma­te­ma­ti­kos eg­za­mi­no. Gal pa­si­me­tė? Gal ver­ti­ni­mas bu­vo ne toks, ko­kį mes įsi­vaiz­duo­ja­me?

Kar­tais per drą­sūs ir pa­tys abi­tu­rien­tai. Lai­ko­me ban­do­muo­sius eg­za­mi­nus, duo­da­mi praė­ju­sių me­tų vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų už­duo­tis. Kai ku­rie pa­ma­to, jog už­duo­tys jiems per sun­kios ir pa­si­ren­ka mo­kyk­li­nį eg­za­mi­ną. Ki­ti už­si­spi­ria – ir vis tiek lai­ko vals­ty­bi­nį.

Trūks­ta mo­ty­va­ci­jos

Ri­ta AND­RU­LIE­NĖ, Kra­žių Žy­gi­man­to Liauks­mi­no gim­na­zi­jos di­rek­to­rė:

– Ma­nau, jog tik­rai trūks­ta dė­me­sio ga­bes­niems vai­kams. Dėl so­cia­li­nių prie­žas­čių į mo­kyk­las atei­na vis dau­giau ma­žes­nių ga­bu­mų, ne­mo­ty­vuo­tų ar tie­siog ap­leis­tų vai­kų. Į jų ly­gį ir orien­tuo­ja­si mo­ky­to­jai. Di­džiau­sias dė­me­sys ski­ria­mas į pa­ten­ki­na­mą ar­ba pa­grin­di­nį ly­gį.

O iš tik­rų­jų mo­ky­to­jai tu­rė­tų reng­ti me­džia­gą ir aukš­tes­nio ly­gio mo­ki­niams. Di­fe­ren­ci­juo­ti mo­ky­mą, la­biau įsi­skai­ty­ti į pro­gra­mą, ku­ri ren­gia­ma ir ga­bes­niam mo­ki­niui. Kai pa­me­ta­me pro­gra­mą, pa­me­ta­me ir ga­bų mo­ki­nį.

Ant­ra ver­tus, ir mo­ky­to­jui sun­ku, nes la­bai daug ne­mo­ty­vuo­tų mo­ki­nių. Dau­ge­lis lau­kia, kol baigs vi­du­ri­nę ir ga­lės vyk­ti į už­sie­nį už­si­dirb­ti pi­ni­gų.

To­kių re­zul­ta­tų ne­si­ti­kė­jo

Ir­ma STAN­KU­VIE­NĖ, Ty­tu­vė­nų gim­na­zi­jos di­rek­to­rė:

– Šių­me­ti­niai vals­ty­bi­nių eg­za­mi­nų re­zul­ta­tai mū­sų gim­na­zi­jo­je ge­ro­kai pra­stes­ni už per­nykš­čius, nors dir­bo tie pa­tys mo­ky­to­jai. Per­nai ne­ma­žai ver­ti­ni­mų len­kė res­pub­li­kos ir ra­jo­no vi­dur­kį.

Pa­tys abi­tu­rien­tai ne­si­ti­kė­jo la­bai ge­rų re­zul­ta­tų. Šio­je lai­do­je daug skau­džios pa­tir­ties, skau­džių li­ki­mų mo­ki­nių.

Re­zul­ta­tus ana­li­za­vo­me ir pa­gal lan­ko­mu­mą, ir pa­gal de­šim­tos kla­sės re­zul­ta­tus, kon­sul­ta­ci­jų lan­ky­mą, kal­bė­jo­mės su abi­tu­rien­tais. Priė­jo­me iš­va­dos, jog la­bai svar­bu ži­nių įtvir­ti­ni­mas, kar­to­ji­mas.

Kar­tais ir ma­žiau ga­būs vai­kai ge­rų re­zul­ta­tų pa­sie­kia dar­bu. O ki­tiems ir ga­bes­niems ko­ją pa­ki­šo pa­pil­do­mi įsi­pa­rei­go­ji­mai: sku­bė­ji­mas gau­ti vai­ruo­to­jo pa­žy­mė­ji­mą ar ki­ti su abi­tū­ros eg­za­mi­nais ne­su­si­ję dar­bai.

Ki­ti pri­si­pa­ži­no, jog per pa­mo­kas vis­ką su­pras­da­vo ir iš­mok­da­vo, to­dėl ne­sky­rė di­de­lio dė­me­sio na­mų dar­bams ar pa­kar­to­ti. O per eg­za­mi­ną paaiš­kė­jo, jog ne vis­ką at­si­me­na.

Po ge­rų per­nykš­čio ma­te­ma­ti­kos eg­za­mi­no re­zul­ta­tų drą­si­no­me abi­tu­rien­tus lai­ky­ti vals­ty­bi­nį ma­te­ma­ti­kos eg­za­mi­ną, kad leng­viau įsto­tų į uni­ver­si­te­tus ir ko­le­gi­jas. De­ja, dau­ge­lis neiš­lai­kė ir tai la­bai pa­blo­gi­no bend­rą re­zul­ta­tą.