Dėl takų rekonstrukcijos – priekaištai statybininkams

Dėl takų rekonstrukcijos – priekaištai statybininkams

Dėl ta­kų re­konst­ruk­ci­jos – prie­kaiš­tai sta­ty­bi­nin­kams

Kur­šė­nuo­se pa­gal Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės pro­jek­tą re­konst­ruo­ja­mi pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kai Ven­tos gat­vė­je. Sa­vi­val­dy­bė prie­kaiš­tau­ja sta­ty­bi­nin­kams ir dėl vė­luo­jan­čių dar­bų, ir dėl ko­ky­bės.

Ri­ta ŽA­DEI­KY­TĖ

rita@skrastas.lt

Re­konst­ruk­ci­ja bu­vo bū­ti­na

Su­tar­tis su ran­go­vu Al­fon­so Jo­kū­bai­čio fir­ma „Vo­ru­pė“ dėl Ven­tos gat­vės Kur­šė­nuo­se pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kų re­konst­ruk­ci­jos bu­vo pa­si­ra­šy­ta ko­vo mė­ne­sį. Vie­no­je gat­vės pu­sė­je bus įreng­ti pės­čių­jų ir dvi­ra­čių, o ki­to­je – pės­čių­jų ta­kai, ku­rių bend­ras il­gis – 1,86 ki­lo­met­ro.

Ven­tos gat­vė yra vie­na iš pa­grin­di­nių Kur­šė­nų mies­to gat­vių. Gy­ven­to­jai kas­dien ja ke­liau­ja į mies­to cent­rą, mo­kyk­lą, par­ką, mies­to ka­pi­nes ir ki­tus ob­jek­tus. Ne­to­li šios gat­vės įsi­kū­ręs Kur­šė­nų dva­ras, Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės kul­tū­ros cent­ras. Pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kai, ku­rie įreng­ti abie­jo­se gat­vės pu­sė­se, yra nu­si­dė­vė­ję, dan­ga iš­tru­pė­ju­si, ly­jant lie­tui ant jų telk­šo ba­los ir pur­vy­nai, ne­pa­to­gu pra­si­lenk­ti dvi­ra­ti­nin­kams, ta­kai nė­ra pri­tai­ky­ti va­žiuo­ti su vai­kiš­kais ve­ži­mė­liais ar neį­ga­lie­siems.

Sa­vi­val­dy­bė ti­ki­si, kad at­li­kus re­konst­ra­vi­mo dar­bus bus už­tik­ri­na­mos ge­res­nės su­si­sie­ki­mo są­ly­gos pės­tie­siems ir dvi­ra­ti­nin­kams, di­di­na­mas mies­to gy­ven­to­jų mo­bi­lu­mas.

Bend­ra vi­so pro­jek­to ver­tė – 297 000 eu­rų Eu­ro­pos są­jun­gos ir Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šų. Dar­bai tu­rė­tų bū­ti at­lik­ti iki 2019 me­tų ko­vo mė­ne­sio.

Sta­ty­bi­nin­kai per­spė­ti dėl ter­mi­nų ir ko­ky­bės

Ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Tur­to val­dy­mo sky­riaus ve­dė­jo pa­va­duo­to­jas Al­vy­das Žir­gu­lis tei­gė, jog įmo­nė ženk­liai at­si­lie­ka nuo ter­mi­nų, o kai ku­riuos dar­bus at­lie­ka ne­ko­ky­biš­kai. Tą pa­tį pa­tvir­ti­no ir sta­ty­bos prie­žiū­ros in­ži­nie­rius Ro­mual­das Ma­žo­na­vi­čius. Iki šios die­nos pa­klo­tas šal­čiui at­spa­rus sluoks­nis ir do­lo­mi­ti­nės skal­dos pa­grin­das, nors oro tem­pe­ra­tū­ra vis že­mė­ja. Ran­go­vui bu­vo pri­min­ta, kad as­fal­tuo­ti ta­kus bus lei­džia­ma, kai yra pliu­si­nė tem­pe­ra­tū­ra, nes as­fal­tą ga­li­ma klo­ti, kai pa­ros vi­du­ti­nė tem­pe­ra­tū­ra že­miau­siai nu­kren­ta iki pen­kių laips­nių ši­lu­mos.

Pro­jek­to vyk­dy­mo prie­žiū­ros va­do­vė Al­do­na Pa­peč­ky­tė sa­kė, jog iš­ki­lo keb­lu­mų ir įren­giant pės­čių­jų ta­ką. Pa­gal pro­jek­tą bu­vo nu­ma­ty­ta neį­ga­lie­siems skir­tą juos­tą ties­ti vi­du­ry­je pės­čių­jų ta­ko, ta­čiau tai ga­na su­dė­tin­ga ir rei­ka­lau­ja pa­pil­do­mų dar­bo są­nau­dų. Su­ta­rus su neį­ga­lių­jų or­ga­ni­za­ci­ja, neį­ga­lių­jų ve­di­mo sis­te­ma su­for­muo­ta pės­čių­jų ta­ko kraš­te.

Fir­mos „Vo­ru­pė“ va­do­vas Al­fon­sas Jo­kū­bai­tis pri­pa­ži­no, kad nuo gra­fi­ko at­si­lie­ka­ma, nes bu­vo ne­nu­ma­ty­tų kliū­čių – rei­kė­jo iš­kel­ti aukš­tos elekt­ros įtam­pos ka­be­lius, ta­ko vie­ta bu­vo tiks­li­na­ma. Jis pa­ža­dė­jo, kad skirs dau­giau dar­buo­to­jų ir tech­ni­kos dar­bams at­lik­ti.

Dėl bro­ko jau bu­vo bė­dų

„Šiau­lių kraš­tas“ ne kar­tą ra­šė, kad ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė jau yra tu­rė­ju­si bė­dų dėl Kur­šė­nuo­se re­konst­ruo­ja­mų ta­kų. Ra­šė­me ("Lie­tus bai­gia nu­plau­ti 137 000 eu­rų“, „Šiau­lių kraš­tas“, 2018 09), kad Kur­šė­nuo­se įsi­kū­ru­sio Šiau­lių ra­jo­no Et­ni­nės kul­tū­ros ir tra­di­ci­nių ama­tų cent­ro vo­kiš­kos tech­no­lo­gi­jos aikš­te­lės dan­ga už 137 000 eu­rų bai­gia „nu­čiuož­ti“ į cent­ro pa­sta­tą. Už ES fon­dų ir Sa­vi­val­dy­bės lė­šas aikš­te­lė pa­da­ry­ta taip, kad po stip­res­nio lie­taus dar­buo­to­jai tu­ri at­si­kas­ti pur­vo ir aikš­te­lės dan­gos už­vers­tas du­ris, kad ga­lė­tų išei­ti iš pa­sta­to.

Aikš­te­lė iš­grįs­ta drau­ge su se­no­jo Kur­šė­nų par­ko ta­kais – 2015 me­tais.

Kur­šė­nų par­ko ta­kus re­konst­ruo­ti taip pat te­ko iš ant­ro kar­to, nes jie bu­vo pa­na­šūs į smė­lio pa­plū­di­mį. Ta­kuo­se bu­vo „už­kas­ta“ apie 217 000 eu­rų ES pa­ra­mos lė­šų. Bro­ką te­ko tai­sy­ti už Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šas.

Dar vie­ną pro­ble­mą įvar­di­ja ir pa­tys ra­jo­no Sa­vi­val­dy­bės va­do­vai – su­dė­tin­ga su­ras­ti sta­ty­bos dar­bų ran­go­vų, nes gat­vių, aikš­čių re­konst­ruk­ci­jos dar­bai vyks­ta dau­ge­ly­je ša­lies mies­tų.

Zig­mo RI­PINS­KIO nuo­tr.

Prie re­konst­ruo­ja­mų Ven­tos gat­vės ta­kų (iš kai­rės) pro­jek­to vyk­dy­mo prie­žiū­ros va­do­vė Al­do­na Pa­peč­ky­tė, ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Tur­to val­dy­mo sky­riaus ve­dė­jo pa­va­duo­to­jas Al­vy­das Žir­gu­lis, fir­mos „Vo­ru­pė“ va­do­vas Al­fon­sas Jo­kū­bai­tis ir sta­ty­bos dar­bų tech­ni­nės prie­žiū­ros (FI­DIC) in­ži­nie­rius Ro­mual­das Ma­žo­na­vi­čius. Sta­ty­bi­nin­kai per­spė­ti ir dėl dar­bų ter­mi­nų ir jų ko­ky­bės.

Re­konst­ruk­ci­jos me­tu vie­no­je Ven­tos gat­vės pu­sė­je bus įreng­ti pės­čių­jų ir dvi­ra­čių, o ki­to­je – pės­čių­jų ta­kai,.