Bankas tolsta nuo savo klientų

Bankas tolsta nuo savo klientų

Skai­ty­to­jai krei­pia­si

Ban­kas tols­ta nuo sa­vo klien­tų

Nuo gruo­džio 3 – io­sios „Swed­ban­ko“ Kel­mės pa­da­li­nio kon­sul­tan­tai prii­ma tik iš anks­to už­si­re­gist­ra­vu­sius klien­tus. Ban­ko at­sto­vų nuo­mo­ne, nau­jo­ji tvar­ka jų klien­tams pa­to­ges­nė. Ta­čiau klien­tai ma­no ki­taip.

Re­gi­na MUS­NEC­KIE­NĖ

reginamus@skrastas.lt

Nep­ri­sis­kam­bi­no

Į re­dak­ci­ją krei­pė­si neį­ga­li kel­miš­kė. Mo­te­ris tu­rė­jo rei­ka­lų ban­ke. La­bai nu­ste­bo, kai nu­vež­ta į ban­ką ne­ga­lė­jo pa­tek­ti į jo vi­dų. Su­ži­no­jo, jog pir­miau­sia rei­kia už­si­re­gist­ruo­ti te­le­fo­nu. Kon­sul­tan­tai pa­skirs lai­ką. Tuo­met bus ga­li­ma at­vyk­ti ir, ne­lau­kiant ei­lė­se, gau­ti kon­sul­ta­ci­ją ar ki­tą pa­slau­gą.

Grį­žu­si na­mo kel­miš­kė ban­dė skam­bin­ti nu­ro­dy­tu te­le­fo­nu. Ta­čiau ne­pa­vy­ko pri­si­skam­bin­ti. Tuo­met vėl „sam­dė­si“ au­to­mo­bi­lį, kad kai­my­nai ją nu­vež­tų į ban­ką. Ten prie ban­ko­ma­tų bu­vo te­le­fo­nas. Juo pa­skam­bi­nus, pa­vy­ko už­si­re­gist­ruo­ti.

„At­si­sa­ky­siu ši­to ban­ko pa­slau­gų. Kam man rei­ka­lin­gas už­ra­kin­tas ban­kas, – pik­ti­no­si kel­miš­kė. – Mies­te dar li­kę ban­kų, ku­rių fi­lia­lai neuž­da­ry­ti. Sut­var­ky­siu do­ku­men­tus, kad į juos per­ves­tų ma­no pen­si­ją. O ge­riau­sia bū­tų, kad pen­si­ją į na­mus at­neš­tų pa­šti­nin­kas. Vy­rui at­ne­ša. Ko­dėl man ne­ga­li at­neš­ti?“

Mo­te­ris pik­ti­no­si, jog ban­kai ne tik nau­do­ja­si pen­si­nin­kų ir ki­tų klien­tų pi­ni­gais, ne­mo­kė­da­mi pa­lū­ka­nų, bet dar lu­pa ir ne­ma­žą mo­kes­tį. Jos kai­my­nė at­si­da­rė są­skai­tą tik tam, kad rei­ka­la­vo drau­di­mo bend­ro­vė. Jo­kių ope­ra­ci­jų ten neat­lie­ka. Pi­ni­gų į są­skai­tą nie­kas ne­per­ve­da. O vis atei­na pra­ne­ši­mai, kad yra sko­lin­ga – pri­va­lo su­mo­kė­ti klien­tų ap­tar­na­vi­mo mo­kes­tį. Esą ir at­si­sa­ky­ti ban­ko pa­slau­gų nė­ra taip pa­pras­ta.

Dėl vis sun­kiau priei­na­mų ir vis su­dė­tin­gė­jan­čių ban­kų pa­slau­gų pik­ti­na­si ir ki­ti kel­miš­kiai. Ra­jo­ne gy­ve­na daug se­ny­vo am­žiaus žmo­nių, neiš­ma­nan­čių nei apie iš­ma­nią­sias pro­gra­mė­les, nei apie kom­piu­te­rius. Kar­tais aš­tuo­nias­de­šimt­me­tį ir prie ban­ko­ma­to tu­ri ly­dė­ti jau­nes­nis šei­mos na­rys, nes jis pa­ts ne­su­ge­ba, pa­si­nau­do­da­mas kor­te­le, pi­ni­gų pa­siim­ti. „Pir­miau­sia mus vi­sus su­va­rė į ban­kus. Bū­ti­nai per ban­kus pra­dė­jo mo­kė­ti at­ly­gi­ni­mus ir pen­si­jas. O da­bar ban­kai nuo žmo­nių už­si­ra­ki­na“, – pik­ti­na­si kel­miš­kiai.

Nau­ja tvar­ka pa­si­tei­si­na

Re­dak­ci­ja pa­skam­bi­no trum­puo­ju nu­me­riu, ku­riuo ga­li­ma už­si­re­gist­ruo­ti dėl kon­sul­ta­ci­jos ban­ke. Au­to­ma­tas at­si­lie­pė iš kar­to. Ta­čiau kol su­jungė su kon­sul­tan­tu, te­ko ke­lias mi­nu­tes pa­lauk­ti. Mat vi­si kon­sul­tan­tai tuo mo­men­tu bu­vo užim­ti.

Kiek­vie­na lau­ki­mo mi­nu­tė – 9 cen­tai. Va­di­na­si, ir už­si­re­gist­ra­vi­mas klien­tui kai­nuo­ja. Vė­liau kon­sul­tan­tė paaiš­kins, jog, skam­bi­nant nu­ro­dy­tu il­guo­ju nu­me­riu, klien­tas mo­kė­tų to­kiu ta­ri­fu, koks nu­ma­ty­tas jo su­tar­ty­je su te­le­ko­mu­ni­ka­ci­jų bend­ro­ve.

Po ke­lių mi­nu­čių at­si­lie­pu­si kon­sul­tan­tė paaiš­ki­no, jog vie­nin­te­lė kel­miš­kei ki­lu­si pro­ble­ma, kad ne­pa­vy­ko pri­siskam­bin­ti. Kar­tais strin­ga ry­šiai. Bet re­gist­ruo­ja­mi klien­tai kas­dien nuo 8 iki 20 va­lan­dos, šeš­ta­die­niais – nuo 8 iki 16 va­lan­dos.

Kon­sul­tan­tės tvir­ti­ni­mu, iš anks­to už­si­re­gist­ra­vus, klien­tams tu­rė­tų bū­ti pa­to­giau, nes ne­rei­kia lauk­ti ei­lė­se. Dau­giau dė­me­sio jam ga­li skir­ti kon­sul­tan­tas. Iš anks­to ži­no­da­mas, ko­kiu rei­ka­lu į ban­ką už­suks klien­tas, jis ga­li pa­si­ruoš­ti kon­sul­ta­ci­jai. Be to, dau­ge­lį pa­slau­gų klien­tui ga­li­ma su­teik­ti te­le­fo­nu. Jam ga­li nė ne­rei­kė­ti atei­ti į ban­ką.

Kad ne­kai­nuo­tų po­kal­bis, klien­tas ga­li pa­skam­bin­ti atė­jęs į ban­ko pa­da­li­nį, kur sto­vi ban­ko­ma­tai. Ten yra ra­ge­lis. Jį pa­kė­lus, au­to­ma­tiš­kai su­jun­gia­mas trum­pa­sis nu­me­ris, at­si­lie­pia kon­sul­tan­tas ir ga­li­ma už­si­re­gist­ruo­ti.

Pa­sak kon­sul­tan­tės, nau­jo­ji tvar­ka tik iš pra­džių su­ke­lia klien­tų prie­šiš­ku­mą, vė­liau prie jos pri­pran­ta ir džiau­gia­si.

Jei­gu žmo­gus no­ri at­si­sa­ky­ti ban­ko pa­slau­gų, tu­ri iš anks­to už­si­re­gist­ruo­ti, pa­skir­tu lai­ku atei­ti į pa­da­li­nį ir at­si­neš­ti as­mens do­ku­men­tą. Sąs­kai­ta bus už­da­ry­ta be pro­ble­mų.

Au­to­rės nuo­tr.

Iš prieš ke­le­rius me­tus  Kel­mė­je vei­ku­sių ke­lių ban­kų li­ko tik ban­ko­ma­tai.