Autobusų stoties rekonstrukcija: atsirado naujas investuotojas

Autobusų stoties rekonstrukcija: atsirado naujas investuotojas

Autobusų stoties rekonstrukcija: atsirado naujas investuotojas

Po trejų metų pertraukos Radviliškio autobusų stoties rekonstrukcijos reikalai vėl pajudėjo iš mirties taško. Rajono Savivaldybė veda derybas su nauju investuotoju, žadančiu toje pačioje vietoje pastatyti naują autobusų stotį ir prekybos centrą.

Laima AGANAUSKIENĖ

alaima@skrastas.lt

Atsiliepė du pretendentai

Prieš trejus metus nutraukusi jungtinės veiklos sutartį su įsipareigojimų nevykdžiusia UAB „Ekosteras“, rajono Savivaldybė vėl sukruto. Paskelbusi, jog laukia naujų investuotojų, regis, jų sulaukė.

„Ieškome tokių investuotojų, kuriems 100 metų išnuomotume žemės plotą, kad jie galėtų ten vystyti komercinę veiklą, o mums už tai pastatytų tokią autobusų stotį, kokios norime ir kokia tenkintų gyventojų poreikius“, – redakcijai sakė Savivaldybės administracijos direktorė Jolanta Margaitienė.

Į Savivaldybės kvietimą atsiliepė du pretendentai, panorę investuoti savo lėšas į autobusų stoties rekonstrukciją. Tai – rajone veikianti uždaroji akcinė bendrovė „Ligelitas“ ir Vilniaus UAB „Financial Figures“. Savivaldybė pasirinko ir pradėjo vesti derybas su pastarąja.

Anot J. Margaitienės, buvo atsižvelgta į pretendentės finansinį pajėgumą, patirtį bei pateiktą preliminarią schemą, to nepateikė kita pretendentė.

Direktorė pabrėžė, jog pasirinktoji bendrovė turės padaryti labai daug namų darbų, kad su ja būtų pasirašyta sutartis.

Bendrovės „Financial Figures“ atstovai Savivaldybėje sudarytai darbo grupei jau pristatė preliminarius pasiūlymus dėl autobusų stoties rekonstrukcijos.

Projektuoti nebus lengva

Pasak UAB „Financial Figures“ atstovų, jų bendrovė specializuojasi komercinio nekilnojamojo turto plėtojimo srityje ir šiuo metu plėtoja 5 nekilnojamojo turto projektus, kurių bendra vertė viršija 60 milijonų litų. Bendrovė bendradarbiauja su UAB „Užupio architektai“, kurie specializuojasi rengiant prekybos centrų projektus.

Pagal bendrovės pateiktus pirminius siūlymus, autobusų stotis su laukimo sale užimtų 130 kvadratinių metrų, joje būtų 8 autobusų sustojimo aikštelės. Stotyje nebebūtų vietos kavinei. Suvalgyti bandelę ar išgerti kavos autobusų laukiantys keleiviai galėtų planuojamame prekybos centre, kuriam būtų skirta 2000 kvadratinių metrų.

Projektuotojai bei Savivaldybės administracija pripažino, kad sudėtingiausia bus rasti optimaliausią variantą įvažiuoti bei išvažiuoti autobusams bei prekybos centro klientams, kadangi stoties plotas yra labai ribotas.

Be to, stoties projektavimo darbus apsunkins numatoma rekonstrukcija magistraliniame kelyje Šiauliai-Panevėžys, kurios tikslas – atlikti pertvarkymus, įgalinančius padidinti greitį miesto ribose. Pertvarkymai apimtų ir Gedimino gatvės sankryžą.

Dėl šių ir kitų priežasčių ketinama kreiptis į Susisiekimo ministerijos Kelių direkciją. Jos bus teiraujamasi, ar galima automobilių judėjmui į autobusų stotį panaudoti Žaliąją gatvę, kuri neseniai buvo sutvarkyta – išasfaltuota, joje įrengti šaligatviai.

Norint gauti konkretesnį ministerijos atsakymą šiuo klausimu, reikės parengti automobilių saugaus eismo schemą. Manoma, kad ją rengs UAB „Financial Figures“.

Bendrovės projektuotojų nuomone, Žalioji gatvė labai praverstų, mažinant automobilių srautus nuo Gedimino gatvės sankryžos.

Planuose – ir prekybos centras

„Financial Figures“ atstovai neinformavo, koks prekybos tinklas įsikurtų Radviliškio autobusų stotyje įrengtame prekybos centre, tik pasakė, kad tai bus vienas iš didžiųjų prekybos tinklų, prekiaujantis maisto prekėmis.

Jų teigimu, būsimajam nuomininkui jie yra įsipareigoję prekybos centrą atidaryti kitais metais. Jei viskas vyks sklandžiai, statybos darbai esą užtruktų pusmetį.

Trys didžiųjų prekybos tinklų ("Maxima“, „Iki“ ir „Norfa") centrai netoli Radviliškio autobusų stoties jau veikia. Mieste nėra „Rimi“ tinklo parduotuvių.

Turint omeny, kad tarp savo klientų UAB „Financial Figures“ nurodo tarptautinį prekybos tinklą „Lidl“, yra tikimybė, kad stotyje įrengtą prekybos centrą galėtų nuomotis ir šis tinklas.

Ankstesnis investuotojas nėrė į krūmus

Bemaž pusę amžiaus tarnaujančią Radviliškio autobusų stotį norėta atnaujinti dar 2008-aisiais. Tąkart rajono Savivaldybė pasirašė sutartį su konsorciumu, siūlančiu vietoje senosios autobusų stoties per pusę metų pastatyti naują. Joje turėjo būti įrengtas peronas, autobusų sustojimo aikštelės, laukimo salė, kavinė, dispečerinė, poilsio salė vairuotojams.

Tikėtasi, kad po rekonstrukcijos autobusų stotis įgis aukštesnę, trečiąją, kategoriją. Tai stočiai būtų naudinga finansine prasme, nes aukštesnės kategorijos stotis už kiekvieno autobuso įvažiavimą skaičiuoja didesnį mokestį.

Tačiau stoties rekonstrukcija pakibo ore taip ir nepradėta, darbai net nepradėti, todėl 2010 metais jungtinės veiklos sutartis su įsipareigojimų nevykdžiusia UAB „Ekosteras“ buvo nutraukta ir pradėta ieškoti naujų investuotojų.

Kai kuriuos remonto darbus autobusų stotyje UAB „Ekosteras“ padarė kaip kompensaciją už delsimą, kadangi buvo numatyta 50 tūkstančių litų sankcija, jeigu bus vėluojama pradėti rekonstrukciją. Už šią sumą buvo tvarkytas stogas, tualetai, sudėti kai kurie langai.

Autorės nuotr.

STOTIS: 1967 metais statyta Radviliškio autobusų stotis jau prašosi rekonstrukcijos.

VARIANTAS: UAB „Financial Figures“ rajono Savivaldybei pateikė preliminarius sprendinius, kaip galėtų atrodyti rekonstruotai Radviliškio autobusų stotis.

GALIMYBĖS: Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Artūras Valuckas (dešinėje) kartu su „Financial Figures“ bendrovės atstovais aptarė saugesnio įvažiavimo ir išvažiavimo iš stoties galimybes.