
Naujausios
Autobusų parkui būtinos kardinalios permainos
Joniškio autobusų parkas – kaip pritvinkęs problemų pūlinys. Jeigu įstaigos administracija neieškos išeičių iš finansinės duobės ir nesiims kardinalių permainų, gali tekti galvoti apie privatizavimą. Tokios mintys nuskambėjo pirmadienį vykusiame įstaigos darbuotojų susitikime su rajono Savivaldybės atstovais ir Seimo nariu Vitalijumi Gailiumi. Įmonės viziją direktorius įpareigotas pristatyti viešai kitame rajono Tarybos posėdyje.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Slėgė skola už mokinių pavėžėjimą
Rajono Taryba Joniškio autobusų parkui skyrė 60 tūkstančių eurų naujam transportui įsigyti. Praėjusiais metais pagerėjo ir Savivaldybės atsiskaitymas su parku už mokinių pavėžėjimą. Tačiau įmonės padėtis išlieka sudėtinga, balansuojant ant išlikimo ribos, kai pagrindinės pajamos surenkamos būtent iš mokinių pavėžėjimo. O jų kasmet mažėja – nuo 2009-ųjų, kai važiuodavo 1400, šiemet liko 950.
Direktorius A. Katinas įsitikinęs, kad skolas praktiškai galėjo likviduoti, jei Savivaldybė kasmet būtų laiku pervedusi lėšas už vežamus mokinius. Štai, 2012 metų gruodį skola siekė net 620 tūkstančių, 2013-aisiais – 444 tūkstančius, ir tik praėjusių metų pabaigoje Savivaldybė ją sumažino iki 138 tūkstančių litų.
Šiuo metu Joniškio autobusų parko skola siekia 215 tūkstančių eurų.
Jokios informacijos internete
Susitikime su Autobusų parko kolektyvu Seimo narys Vitalijus Gailius pažymėjo, kad būtina galvoti apie racionalų skiriamų investicijų panaudojimą, skolų mažinimą, išorės investicijų ieškojimą. Tačiau ką galima manyti apie bendrovę, kuri teikia paslaugas, bet apie jas net neįmanoma sužinoti internetinėje erdvėje.
V. Gailius sakė pats norėjęs bendruomenei išnuomoti autobusą, tačiau Joniškio autobusų parko interneto svetainė neveikia, informacija jau kelerius metus vis rengiama, todėl galimą pelną nuneša kiti vežėjai.
Autobusų parko direktorius Almantas Katinas bandė sakyti, kad šiek tiek pelningi yra užsakomieji reisai, pajamos iš jų nuo 65 tūkstančių litų 2009-aisiais išaugo iki 150 tūkstančių litų 2014 metais. Nors tai nėra labai didelė bendrų įmonės pajamų, siekiančių daugiau kaip 2 milijonus litų per metus, dalis.
Delspinigių – pusė milijono
Direktorius teigė, kad įmonei smarkiai smogė prieš kelerius metus kilusios kuro kainos, buvo mažinami darbuotojų atlyginimai, sumažintos kuro sąnaudos, slegia atsiskaitymo už kurą skolos ir augantys delspinigiai. Pastarųjų vien 2013 metais buvo sumokėta 93 tūkstančiai litų, už kuriuos būtų įmanoma nusipirkti kuro daugiau nei mėnesiui.
Seimo narys V. Gailius atvirai rėžė, kad nuo 2006-ųjų Joniškio autobusų parko sumokėti 0,5 milijono litų delspinigių realiai reiškia bankrotą. Būtina mąstyti apie skolos refinansavimą, tartis su bankais.
„Ar jūs bandėte skolos struktūrą pristatyti viešai rajono Tarybos posėdyje?“ – klausė Seimo narys ir sulaukė atsakymo, kad prašyta, bet „kitokioje formoje“.
„Kiek kartų per metus tariatės su kolektyvu? Kokie įmonės administravimo kaštai?“ – klausimais direktorių rėmė V. Gailius.
Į atsakymą, kad tariamasi po du tris kartus per metus, darbuotojai reagavo audringai, esą tai netiesa. Darbuotoja Daina Paulauskienė teigė, kad susirinkimas būna vieną sykį per metus.
Kolektyvo nariai teigė nieko aiškaus nežinantys apie įmonės padėtį. „Mes patys apakę, kokia situacija“, – komentavo jie.
Direktoriaus atlyginimas – paslaptis?
Paaiškėjo ir faktas, kad nėra rajono Tarybos nustatytų konkrečių autobusų nuomos įkainių, pats direktorius A. Katinas pagal kažkokią lentelę apskaičiuoja ir sprendžia, kiek pinigų paimti.
Darbuotojai norėjo išgirsti, kokį atlyginimą gauna įmonės direktorius. Tačiau jis, nors būdamas biudžetinės įstaigos vadovas, nepanoro šios informacijos atskleisti.
Dirbtuvių vedėjas Giedrius Jakobsevičius pažymėjo, kad būtina per porą mėnesių įsigyti naujų autobusų, nes nebus kuo keleivių vežti.
Abiem pusėms išsakius, kas neramina, rajono valdžios atstovai ir Seimo narys Vitalijus Gailius apie galimus sprendimus ir matomą įmonės ateities viziją direktorius įpareigotas pristatyti informaciją rajono Tarybos posėdyje, vyksiančiame birželį.
Autorės nuotr.
AUTOBUSAI: Senam Joniškio autobusų parko transportui atnaujinti Savivaldybės taryba po daugelio metų pertraukos skyrė 60 tūkstančių eurų.
DĖMESYS: Autobusų parko ateitimi susidomėjo ne tik meras Gediminas Čepulis (kairėje), bet ir Seimo narys Vitalijus Gailius, kurio nuomone, pusė milijono delspinigių iš tiesų kvepia bankrotu.
SKOLOS: Autobusų parko direktorius Almantas Katinas įsitikinęs: jei Savivaldybė kasmet būtų laiku pervedusi lėšas už vežamus mokinius, skolos praktiškai galėjo būti likviduotos.
BŪTINYBĖ: Dirbtuvių vedėjas Giedrius Jakobsevičius pastebėjo, kad būtina per porą mėnesių įsigyti naujų autobusų, nes nebus kuo keleivių vežti.